Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 5315 ggr
[GunillaR]
2012-01-18 12:31
0

Onsdag 18/1

Godmiddag på er!

Idag sov jag länge och det var skönt. Har nu duschat och tvättat håret och ska strax ge mig iväg till köpcentrat. Har en lång inköpslista Tungan ute

Nu har de plockat ner belysningen i trädet här utanför. Och det kan ju bara betyder att det är slut på vintern och att våren är på väg, eller???

Amandla
2012-01-18 12:33
0

Haha, vi skrev samtidigt Gilla! Fast jag tog bort min tråd, kopierar in hit:

Morrn da! Jag mår riktigt bra idag, har sovit närapå hela natten!! Vaknade bara ett par få gånger och sov djupt däremellan. Förstå vilken förändring det är, i tjugo år har jag sovit kanske tre-fyra timmar sammanlagt varje natt Obestämd och legat och vänt och vridit på mig i timmar mellan varje kvart jag lyckats somna. Underbart att sova!! Skrattande

Idag ska jag åka och handla ett par gamla lakan till baksidan på lapptäcket jag syr, det går åt hur mycket tyg som helst. Gjorde klar ovansidan igår.

Sen på kvällen ska jag ha medlemsmöte här, jag är ombud i Södra Värmland för Svenska Pudelklubben tillsammans med en tjej till, och vi har bjudit hit medlemmarna för att umgås, fika, prata pudel och om vinterns/vårens aktiviteter. Det här ser jag fram emot, det är alltid lika trevligt! Den här gången kommer det inte så många, vi blir nog bara sju-åtta stycken, men med tanke på att vi har ca 100 medlemmar i hela Värmland så är det bra uppslutning ändå Flört

plutopellis
2012-01-18 12:38
0

Gid middag på er! Så skönt att du fått sova Amandla! Vet hur det är med sömnproblem, så är riktigt glad för din skull! Glad Själv har jag sovit illa pågrund av värk i mina handleder.. Vilket gör att jag har en ganska dålig dag idag Obestämd Men får dela den med min underbara son som snart är 10 månader och det är ren och skär lycka!

christel70
2012-01-18 13:02
0

Säger oxå godmiddag! Varit hos tandläkaren idag..Obestämd Inflammation i en tand så det blev pencillin och en kommande rotfyllning. Som om man inte hade nog med utgifter redanObestämd Min bil slutade att fungera häromdagen och det är troligtvis startmotorn som är kass så jag har lite svårt att tänka positivt idag! Blä!

Medarbetare på Tarot

[Momiji]
2012-01-18 13:58
0

God middag!

Spenderade större delen av morgonen till att göra klart en artikel till Ryssland iFokus. Blev så nöjd när den var klar och sen for jag på banken och fyllde på mitt räkningskonto. Handlade på Coop(som verkar hålla på att bygga om, ska bli kul att se vad som händer) och träffade farmor. Nu väntar jag bara på att en kompis ska höra av sig. Ska bjuda henne på middag eftersom hon fyllde 18 i lördags Glad

Ha en trevlig dag allihopa!

Elpida
2012-01-18 16:32
0

God eftermiddag!

Grågrågrågrågrå….så är vädret hos mig. Tur att jag varit på ett uppfriskande zumbapass och hämtat energi från mina kunder!!

Igår lade jag mina änglakort, träffsäkert som bara den! Var på föreläsning om healing touch igår och träffade en gammal ridkamrat. Det visade sig att hon flyttat till stan för några år sedan, gått reiki 1 som jag och var sugen på att starta en liten grupp/cirkel med likasinnade. Gissa om jag blev glad. Äntligen kanske jag kan träffa lite likasinnade på nära håll och utbyta tankar och erfarenheter med!

Nu ska jag snart hem och umgås med döttrarna när maken är på fotbollsträning! Ha det bäst!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[GunillaR]
2012-01-18 17:12
0

Amandla, så spännande! Får vi se lapptäcket när det är klart? Var handlar du gamla lakan, på Myrorna?

Pagan
2012-01-18 19:30
0

Oj då, Christel låter som du haft en skitjobbig dag. Lovar att tänka lite extra på dig då jag går och sussar. En läkande tanke och kram på väg jag lovar.

Gilla, jag hoppas det betyder VÅR!!! jajamensan. Här spås det snö i dagarna. Har ju varit ytterst sällsynt denna vinter, men snart är det ju vårSkrattande

Låter spännande Amandla, hoppas dagen blev trevlig då.

Härliga möten Elpida, låter ju klart Lovande.

Momiji sicken pärla till dag, blir ju lika glad jag. Så himla trevligt!

Plutopellis, värk i handlederna låter ju inte trevligt alls och inte då du får ligga sömnlös p.g.a. det. Tänker på dig med vid sängdax.

Isa jobbar sent så hon är säkert i full gång. Kramis

Så hur har min dag varit??? jobbat över som vanligt…känns det som. Kommer aldrig i väg i tid. Var och letade efter en gardin till mitt kök - gardinluft vill jag ha - men sådana tillverkas visst inte längre??!! Nå får kanske sy själv…..inte min favoritsysselsättning, kanske betställa av AmandlaTungan ute

Annars så har jag haft middagsgäster här. Grannarna stod plötsligt utan ström, så vad göra. Jo bjuda på middag och kaffe - himla trevligt. de har nu fått strömmen åter och är både mätta och belåtna får jag hoppas i allfalll. Så nu är det Pagantime!!! Har en del funderingar……får bli en egen trådFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
2012-01-18 20:42
0

Pagan, jag älskar gardiner och kan kanske hjälpa dig Flört

plutopellis
2012-01-18 20:51
0

Tack Pagan Glad

Amandla
2012-01-18 21:13
0

Gilla, jag ska försöka komma ihåg att ta kort på täcket innan jag skickar iväg det! Glad

Pagan, såklart du får beställa om du vill! Flört

Mötet var hur trevligt som helst, sju människor och fem pudlar Skrattande, semlor och prat i massor. Men nu är jag ruggigt trött, har inte så mycket i reservtanken precis utan lär slockna rätt kvickt ikväll.

Pagan
2012-01-18 21:26
0

Jag skulle vilja ha en gardin som är formad som en båge i mitten liksom, kanske 120 lång i kanterna men kortare och kortare mot mitten, vetetusan om ni förstår. vet att jag haft sådan förr och då kallades de gardinluft - nu när jag söker så ser gardinlufter ut som café gardinerna gjorde på 80 talet. Kappa med liten kappa på spiral under om Ni fattar vad jag menar. Himla svårt att beskriva i ord men jag viftar som attan med händerna härSkrattande

Sajtvärd Tarot

Amandla
2012-01-18 21:27
0

Jodå, jag vet hur du menar! Vad tänkte du för tyg?

Pagan
2012-01-18 21:42
0

TYG??? ähh vetetusan, nåt med blått iSkäms

Sajtvärd Tarot

Amandla
2012-01-18 21:45
0

*s* Vit botten med blå blommor, rutigt, randigt, tjockt, tunt, osv. Jag är tygfixerad, när jag köper kläder måste jag tycka om tyget annars blir det inget köp alls, jag kan mycket väl falla för plagget pga ett vackert tyg…

Pagan
2012-01-18 21:51
0

jo jag förstår, gillar också tyg, men svårt med terminologinTyst

vill nog ha ett tunt tyg, men inte stelt och inte genomskinligt, blommor eller andra organiska mönster vore ju fint. Har iofs en kappa i 100% bomull nu, kan tänka mig samma

Sajtvärd Tarot

Amandla
2012-01-18 22:00
0

Vilken stil gillar du? Blir så nyfiken juh! http://www.jotex.se/ListPage/Category.aspx?CategoryId=42590

Pagan
2012-01-18 22:10
0

Röstar på Tyget Närke eller Dunge  Mellby passade mest i färgen men var fööör söt, Mellby rand var för randigtTungan ute synd att farfalla inte fanns i blått, det gillade jag hade blivit himla fint nu i vår.

Sajtvärd Tarot

Pagan
2012-01-18 22:27
0

Nu måste jag gå och sussa. Kan vi prata mer i morgon Amandla?

Ravenna, hoppas vi kan fortsätta i morgon också, intressant

Ska tänka extra på er tjejer - christel & Plutopellis - så hoppas Ni känner av det om en stund. Sussa gott allihop

Sajtvärd Tarot

Amandla
2012-01-18 22:30
0

Haha, jag gissade på just Farfalla! Så väldigt lila är den väl inte, jag tänkte blå om den?  Närke var det ju ett väldans bra pris på!

christel70
2012-01-18 22:50
0

Tack Pagan! Har precis kommit hem från jobbet nu och ska snart krypa ner i bingen jag oxå! Sov sött alla fina!Kyss

Medarbetare på Tarot

[GunillaR]
2012-01-18 23:32
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är lite bågar från Jotex

[GunillaR]
2012-01-18 23:32
0

en till

[GunillaR]
2012-01-18 23:33
0

och en till

Pagan
2012-01-19 19:35
0

Jaha, kallas de för bågkappa nuförtiden. Tack Söta Gilla, men inte riktigt vad jag hade i tankarna. Lite för rart för min råa smak.Tungan ute Men ska kika in där och se om de har lite annat jag skulle behöva.

jamen vet Ni vad…jag hade ett snack på fika rasten om mina gardinproblem, så nu är det inte ett  problem längre, en jobbarkompis åtog sig uppgiftenSkrattande se där, ibland finns det resurser närmare än vad man visste om.

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
2012-01-19 20:01
0

Tänkte väl att det var för puttenuttigt. Själv skulle jag aldrig välja den typen av gardin.

Bra att du fick hjälp!

Jag älskar ju gardiner, ja jag skulle väl säga att jag är helt tokig i gardiner, vilket resulterar i att jag har massvis med tygmeter av gardiner. Skäms

Men man får ju ha någon last. Jag varken röker eller dricker eller har karlar………….. Cool

Amandla
2012-01-19 20:05
0

Haha, Gilla, samma här! Jag har också för många gardiner. Eller hade, jag har använt en del som material till lapptäcken Skrattande Spelar ingen större roll om de är solblekta eller lite trista om man använder dem som baksida Flört Och apropå lapptäcken, det jag håller på med just nu:

Pagan
2012-01-19 20:26
0

helt otroligt hantverk Amandla. Sånt tålamod du måste ha. Jag är mer för att riva och röja, spackla och draSkrattande pilljobb ger mig nervsammanbrott. Jag vet då dottern var pärltokig och bad om hjälp ja, herre jösses. Ibland fick jag bara ställa mig upp och hoppa av frustration innan jag kunde sätta mig ner och "hjälpa till" igen

Ja du Gilla, en o annan last måste man ju ha. Jag har alla dem du räknar upp, men inte gardinerFlört Räknas förgpytsar? isåfall så har jag massor, skruvdragare eller varför inte en ny skruvmejsel. Hittade en ursöt radiomejsel häromdagen, kunde inte motstå, min julklapp till mig själv blev en slipmaskin, och mary kay produketer - jag kanske är lite konstigt lagdTungan ute

Sajtvärd Tarot

Amandla
2012-01-19 20:39
0

På frågan om jag har tålamod svarar jag både ja och nej. Ja när det gäller att hitta snyggaste kombinationen när det gäller tyger, färger, mönster, kläder, skor osv men NÄJJJJ när det gäller om jag råkat sy fel, jag blir så förbaskad att jag skriker Skrikandes Jo, det gjorde jag idag Skäms har lite mycket hormoner som svallar… men det går över.

Pagan
2012-01-19 20:52
0

Skrattande gött att höra att du är mänsklig i allafall

Sajtvärd Tarot

Amandla
2012-01-19 20:55
0

Tungan ute

[GunillaR]
2012-01-19 21:51
0

ääähhumm………….. jag har en hel uppsättning verktyg inklusive borrmaskin, färgpytsar lite här och där som jag får slänga när färgen skär sig,

så jag är både pill och riv/slit människa

inte konstigt att man är kluven och inte står ut med sig själv Foten i munnenCoolSkäms

Pagan
2012-01-19 21:57
0

Härligt! Om man inte förstår sig på sig själv så är man en gåta även för andra, min gubbe brukar säga att: den som förstår sig på ett fruntimmer borde få fredspriset - men vad vet hanSkrattande

Kanske därför vi är särbos i dag, han fattade aldrig tillräckligtTungan ute

Sajtvärd Tarot

Amandla
2012-01-20 13:28
0

Om jag bara hade råd skulle jag alla gånger ha säkert fyra saxar till som används vid pudelklippning… vill ha en ganska kort rak och en ganska kort böjd sax, de är helt fenomenala när man klipper så små pudlar som min Pixie. De böjda i synnerhet när man ska klippa runt benen och vid avslutet mot tassarna. Å så skulle jag vilja ha ett flertal skär till klippmaskinen, och en liten lätt klippmaskin som bara används till nos och tassar, jag blir så trött i handleden och handen av den jag har nu. Särskilt när jag klipper ner hela kroppen på hunden, då skulle den lilla maskinen avlasta bra just vid nos och tassar.

För att inte tala om ifall jag kunde avsätta ett rum till pälsvård Tungan ute Vilken dröm att kunna ha alla sakerna framme, var sak på sin plats, slippa städa undan allt varenda gång!

Och ett syrum… med en vanlig symaskin, en brodermaskin och en overlock… *ack ljuva tanke* och ett sybord, ett tillklippningsbord och så hela väggarna fulla av skåp och hyllor för förvaring av allt material.

Pagan
2012-01-20 19:57
0

Låter som en dröm som kan gå i uppfyllelse det Amandla. Du har ju verkligen satt ord på varenda detalj. Sug på karamellen så kanske det manifesteras inom kortGlad

Sajtvärd Tarot

Amandla
2012-01-20 20:59
0

Haha, ja du skulle bara veta hur detaljerad min husdröm är! Tungan ute Och den känns som att den är strax utom räckhåll, jag är inte riktigt där än men snart så Flört

Pagan
2012-01-20 21:05
0

Skrattande härligt!

Sajtvärd Tarot