Tartotask
Den blev jättefin.
Tycker om lystern i tyget och blomman som lyser upp.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Fin! :D Får man visa upp sin egen ask här i tråden? :)
A dog may be man's best friend, but the horse wrote history.

Då gör jag det :)
Jag hittade ingen färdig ask som jag tyckte om, iallafall inte i de svenska butikerna. Så jag gick och köpte en sån här ask på panduro, man får två till priset av en (49kr). Den större är precis lagom till leken (och det får plats t.ex. en sten i också) och den lilla funkar fint till mini-lekar. Jag har leken "tarot of druids" och ville göra en ask som passade min lek.
Sen tog jag fram min lödnings-penna och brände in mönster på asken (pilligt!), kan ses på bilden (förstora så ser man bättre). Keltiska flätor på sidan och symbolen för den keltisk hästgudinnan Epona uppepå. Den symbolen tilltalar mig väldigt mycket, för det första är den keltisk (jag är väldigt mycket för keltiska saker), för det andra så är det en häst (hästar är en stor del av mitt liv, en stor del av mig) och sist så har hästen fått en fena och jag är född i fiskens tecken så det passade bra.
Sist betsade jag asken så den blev lite mörkare, och klädde den invändigt med mossgrönt sammetstyg. Blev riktigt nöjd :D

Ja, blev väldigt nöjd :) Det var lite pilligt att bränna in flätorna, men eftersom jag är en sån där pysslig person så var det kul att göra den. Det känns verkligen som min ask, med en stor dos personlig prägel.
#5 Jag är mycket imponerad, den är väldigt fin. 
Klart den blir speciell för dig. 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Va duktiga ni är tjejer, jättefina båda två
har inte alls hittat något som jag gillar så min ligger inlindad i duken jag använder när jag lägger kort tillsammans med en kristall.
men jag kanske ska göra som ni, skapa mig en egen, då blir den precis som jag vill ha den
tack för er inspiration
Värme och kärlek till dig för det är du värd
//jagealltidglad
Åhhh så fint ni har gjort. Vilken underbar kreativitet
Hyacinta, jag blir också lite nyfiken på hur du gjort. Mina lekar börjar vilja ha egna nya fina fodral.
Xanon - Jag lägger mig platt och lyfter på hatten! Vilket arbete! Du har möjligen inte funderat på att bli tatuerare?
Underbart att se!
Lägg gärna in fler bilder på fina askar och fodral! 

Men så snygga de är tjejer!!! Vilket arbete ni lagt ner - heder åt er och lekarna!
Jag är sugen på att klä in min ask med tyg (insidan), är det bäst att limma då? Är rikgigt urusel på sådant här, vill ju att det ska bli någorlunda snyggt…;D
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

#10 Nja, jag har faktiskt tänkt på det men jag har världens största nål-fobi. Bli illamående och svimmar av t.ex. sprutor, så det skulle nog bli ett problem. Har en tatuering, en jätteliten men den tog enormt mycket tid att göra eftersom jag fick pausa hela tiden. Min kompis fick sitta och trycka i mig druvsocker konstant för att hålla mig vid liv :P
#11 Jag tog vanligt trälim som jag penslade på trät och sen strök jag på tyget, funkade jättebra. Tänk bara på att ta så lite lim som möjligt och inte trycka för mycket, risken är att tycket tar upp fukten i limmet och så blir det fula fläckar som inte går bort. Gjorde det misstaget först, så fick riva bort tyget och sandpappra bort de limrester som torkat för att sen gör om det från början. Gjorde två tygstycken - ett till botten och ett som skulle täcka alla de fyra väggarna. Först satte jag på väggtyget, en sida i taget och sist bottentyget. Bra är det om man har en rund penna som man kan strycka på tyget med för att få det jämn och ta bort luftbubblor, och trycka ner tyget med penn-spetsen i alla hörn och så.
# 12 - Ha ha, då är du likadan som jag. Jag skulle vara världens sämsta sjuksköterska för hade jag inte svimmat så hade jag spytt.
Det har aldrig blivit någon tatuering för mig eftersom jag är så fruktansvärt feg. 1994 hade jag bestämt att jag skulle ha en tatuerad ros på höger bröst i urringningen, och sedan blev det en fjäder på axeln. Motiven har växlar men ännu 2010 har det aldrig blivit av. En gång gick jag faktiskt till tatueraren och blev lättad när de hade lunchstängt 
Tack!!
Morgaine.
Det är en sån där liten ask somfinns i massa olika storlekar som förvaringslådor som är så poppis idag… I tjock papp!
Köpte den minsta storleken, köpte en liten stuvbit med svart sammetstyg och locktite (sekundlim). Sen klistrade jag fast tyget på och i asken…
Tog några av dotterns klisterpärlor och klistrade fast ordentligt med locktite.
Nu har jag asken med mig i handväskan vart jag går!!
Xanon
Otroligt vacker ask!!! Sånt hade vart kul, men det hade inte blivit bra! :-)
# 14 - Jag är absolut ingen pysselmänniska så det vete sjutton om jag skulle kunna göra en sådan fin ask utan att få lim och pärlor över hela mig.
Men att bara klistra fast tyget på asken borde jag faktiskt kunna göra utan att få nervsammanbrott. Detta lim, var köper man det? Och askarna, är det i hobbyaffär?
Morgaine
Jag köpte locktite på Rusta. Asken köpte jag på Karlssons, en fillial till GeKås.
Såna askarfinns i var o varannan affär nuförtiden. Alla som har hushållsartiklar. OBS och MAXI tex…
Ja OBS vet jag att de har askar i olika storlekar. Jag får ta och skärpa till mig och göra något åt mina tarotlekar som just nu ligger i sina ursprungsaskar som gått sönder och som är tejpade på alla håll och kanter.
Fast jag funderar samtidigt på om jag skulle sy påsar, för sy tycker jag är roligt. Och vackra tyger kan man ju få tag på som stuvbitar.

#13 (OT) Själva tatueringen gjorde inte så farligt ont, det var mer vetskapen om att jag blev tatuerad som fick mig att må illa. Den jag gjorde var tre stjärnor som symboliserar mig, min syster och min bror, och jag ska göra minst en till tatuering. Nästa blir en banan i pappas ära eftersom han alltid under våran uppväxt gått runt och sjungit "No no, we have no bananas today…" :)
# 18 - Förstår precis vad du menar. Bara tanken på en nål….. 

#12 Tack så mycket, då blir det en liten tyg-shoppingtur snart =)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
# 20 - Här också, nästa gång jag åker till stan. Det finns nämligen en tygaffär som bara säljer vackra tyger. Ägarparet syr nämligen upp festklänningar.

Fina askar! Får lite lust att pyssla jag med, hur gick det Gilla, Elpida, Jagealltidglad, vart det nån ask, eller påse?