Snackis - 27 december
Julen är över för denna gången - skönt. Nyårshelgen är lite mera betydelsefull för min del.
I morgon ska jag iväg och begrava min kära moster, Hon blev 96 år gammal, född 1915. Hon var min reservmamma nummer ett, jag var nämligen väldigt ofta hos henne. Hon var så snäll, kanske lite för snäll ibland, men hade ett hjärta av guld, och världens underbaraste leende.
Det väcker en del minnen…..
Gilla, ja livet är föränderligt och förgänligt…
Hoppas begravningen blir en fin stund som hjälper er gå vidare.
Idag fyller min kära svärmor år, jag kunde inte fått bättre svärisar! Tror det var någon av de första gångerna jag var där och som de sa att jag var som den dotter de själva aldrig fick. Och så har det fortsatt!
Har efter en låååång tid utan lust och längtan till tarotkorten börjat känna det där lilla speciella, som varslar mig om att det snart händer något. Får se när lusten kommer igen. Det vore kul att få göra en läggning iför året men det är ju många dagar innan 2012 är slut;)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Hoppas begravningen blir fin!!
Jag hoppas på att 2012 blir bättre än 2011.. Nyligen fått diagnosen fibromyalgi. Ångesten är på topp för minsta lilla just nu.. :/ Så det kan väl bara bli bättre!!??
Kram alla
Begravningen blev mycket fin. Vi var inte många men vi som var där älskade och respekterade kvinnan som skulle begravas. Det var så kärleksfullt och naturligtvis väldigt jobbigt.
Efteråt så åkte vi hem till min kusin där han hade gjort så fint med kaffe och kakor i all enkelhet. En grupp på 8 personer var vi där och detta var väldigt trevligt. Det var så längesedan jag träffade mina kusiner och deras fruar, det var ett kärt återseende.
Gott att läsa dina rader Gilla. Fortsätt sörja och läka ut i denna sorg & glädje begravningen gav!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.