Snackis 20 oktober
Idag blev det en sovmorgon. Jag här helt slut efter att ha tvättat mattor i två dagar. Men jag vill inte ta med mig smutsiga mattor till nya lägenheten, de skulle i alla fall ha rengjorts.
Vi har en vacker höstdag idag, det var kallt i morse utan frost och temperaturen kommer hålla sig under tio grader idag. Så jag ska ta en promenad i en av Malmös vackra parker och inte vara speciellt produktiv idag. Själen måste ju ha sitt och kroppen måste ju få stärka sig 
Hoppas att solen skiner på er också!
Idag ska vi utse vinnaren i hösttävlningen 
Hej
Här har höststormarna kommit ! Inte så roligt att gå ut, men behöver ju frisk luft så jag tänker ta en promenad ändå. Min äldsta son har flyttat hemifrån Jag saknar honom men inte hans beteende, han hade en tendens att strö saker runt omkring sig ! Hans rum var ganska stökigt men det fick han sköta om själv! men det känns tomt utan honom Man är ju så van att han ska komma hem!
Allting är möjligt
Jag är så nöjd, min minsting (16 år och 190 cm, 46 i skor) är hemma och jag har både fått pussa och krama om honom <3 Han har varit hos sin pappa i flera veckor men tittat in då och då. Det är gott att han vill komma hit 
Dolla, jag känner igen det där. Hans rum såg ut ständigt ut som att en bomb hade briserat där. Och när man kom hem ibland från jobb så fick man ta ett jättekliv över en massa kanoter, eller om det möjligtvis var ubåtar i storlekar 42-45.
Och det blev sååååå tyst när han ryckte in i lumpen. Jag visste ju då att han inte skulle flytta hem eftersom han skulle gå en lång utbildning inom försvarsmakten.
Men det var ganska gulligt att vissa av hans kompisar då och då kom och hälsade på mig. Kommer också ihåg att jag köpte hem massvis med mat som inte blev uppäten.
Jag har inte orkat göra den där promenaden idag. Det var inte så skönt som det såg ut ändå för det stormar här med kraftiga vindar från söder. Så detta har blivit en liten slapp-pill-slapp-dag.
Hej hopp! Har låååååångt kvar till sonen här drar ubåtar men det där om ordning & tystnaden känner jag igen. Har jobbat idag också. Fick omvärdera både personal & elever till det bättre idag. Åk 5 kan vara trevliga även om det krävs en dags enträget markerande om vem som bestämmer. Militären i mig kom väl till pass. ;) Ska vara där i morgon också, så självklart hoppas jag på en ännu bättre dag då;)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Ja, idag sov även jag senare än tänkt. Behövde det verkligen, har jobbat ganska hårt de senaste dagarna med att få igång saker. Idag har jag tänkt mycket på detta med balans, hur viktigt det är i livet. Ibland vill jag så mycket och helst att det ska ske med en gång.
Kontrollbehov månne? Viktigt att släppa taget också och låta saker och ting få mogna och det man sänder ut studsa tillbaka till en. Av någon anledning kommer jag att tänka på den där hemska finska sången, ni vet: "Som en gummiboll kommer jag tillbaks till dig..". 
#0 Gunilla, vart ska du flytta?
Ravenna. Haha jag älskar den låten! Så fult M A Numminen sjunger så blir det vackert på något sätt men tänkvärd text. Det där om vad man tänker och studsa tillbaka gillar jag. Tål att tänkas på!
/ Skogshumblan
# 6 - Lova att inte skratta nu, men jag ska flytta ungefär 100 meter. Till ett seniorboende. Det betyder att man måste vara 55+ för att kunna söka in. Det är ett boende för aktiva pensionärer. Man bor i helt vanliga lägenheter men på bottenplan finns det aktivitetsutrymmen. En "gillestuga", ett café, ett gym-rum, ett rum för konferens/målarstuga, ett bibliotek. Där finns också en vacker trädgård med en fontän, som jag komma ha nedanför mig. Tvättstugan ligger på samma våningsplan.
#7 Nä, men den är ju hemsk! Hemsk också därför att den sätter sig med en gång när man hör den, haha!
#8 Men det verkar ju jättebra Gunilla! Jag känner nästan själv för att flytta dit också när jag hör din beskrivning av platsen, men då får jag nog vänta några år först. ;-) Att flytta bara hundra meter, inte det sämsta. Tumme upp.
# 9 - Jag trivs bra på området. Här är många grönområden och många promenad- och cykelvägar samtidigt som det är lätta att komma till stan. Har bussen till stan här och tio minuters promenad till tåget till Köpenhamn.
#10 Nice. :-)
#8 Jag tycker att det låter trevligt detta boende du ska flytta till
och skönt att ha nära till allt du behöver Du kan ju inte få det bättre! Jag själv skulle vilja bo där.
Allting är möjligt
Jo, det blir trevligt också med lite närhet och sällskap med de andra boende. Speciellt nyfiken är jag på konstnärsgruppen, som ni kanske kan förstå 
Låter väldigt bra och trevligt Gilla.Tror du kommer att trivas jättebra där.
Konstigt att just du är nyfiken på konstnärsgruppen. Hehe 
Ryggen är lite bättre idag. Vilken vecka egentligen. I tisdags gick strömmen en 5 timmar, något tekniskt fel i skåpet nere vid vägen. De kom med en stor reparationsvagn som de kopplade in, så vi fick ström till slut. Sen i onsdagsmorse gjorde jag "klassikern", dvs. böjer mig lätt för att sätta in väskan i skåpet på jobb… Japp knäkte till i ruggen, nå jag jobbade den dagen, men det var jobbigt att köra hem, så vila och ta det lugnt är vad jag sysslar med. Men som sagt nu börjar jag kunna sitta lite längre, och röra mig mer normalt.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Men Isa då!!!
Kommer du ihåg den gamla Tuborg annonsen.
"Man ska vaere go ved sig selv så länge man har sig"
(nu blev det lite dans/svenska eftersom jag inte exakt kommer ihåg de danska orden)
Men nog hade han rätt den där Tuborg-gubben 
Ja Gilla.Kommer inte heller ihåg exakt, men jag känner igen den.Och visst har han rätt Tuborg-gubben. (En Tuborg hade ju inte varit helt fel, heller.
)
Men det är ju så typiskt.Här går man fram och tillbaka mellan maskinerna, vrider sig och drar, fast jag får mycket hjälp nuförtiden och slipper vissa maskiner. Så en sådan enkel rörelse, Men det var mycket värre förra gången, Nu är det rätt ok, så länge jag är försiktig, och inte sitter still för länge.
När smakar en Tuborg bäst?
(Varje gång
)
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Hvornaer smager en Tuborg best? - Hvergang! 
God eftermiddag. Kallt och halkigt i morse. Byter till vinterdäck i helgen. Och letar upp kupévärmaren så barnen & jag slipper skrapa rutor och åka iskall bil på morgonen. Ska även sticka klart tummen på mina vantar så jag kan ha dem. Halkan har haft en tur med sig, jag har fått ett heltidsvick några helor framöver. På den skola jag trivts bäst på från första stund. Känns helt fantastiskt att veta vad jag gör de närmaste veckorna och slippa stressen över ny dag - ny klass och skola. Barnen brukar sällan vara problemet men de vuxnas energier är jag lite för bra på att ta emot… ;)
/ Skogshumblan