Pendeln velar?
Har upptäckt nu på senare tid att pendeln börjat vela innan den ger något svar. Men sen ger den alltid ett klart och tydligt svar. Vad kan detta bero på?
Jag kan inte alls något om pendel men som jag förstått det så handlar pendel om att "tune in" andevärlden och låta dem komma till tals. Kan vara så att frekvensen störs lite omedvetet av dig. Ingen kritik alls menad utan bara en tanke.Så kan det vara för mig när jag pendlar, att jag har svårt att stänga av mig själv helt och hållet.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Okej, så kan det ju vara. Har varit lite kollrigt i skallen på senaste tiden så då kanske det är därför. Ska tänka på det till nästa gång 
Pendeln kan ju användas för att prata med andeväsen, men är ofta också sedd som en slags förlängning av det undermedvetna.
Den fiskar upp svaren från ens inre, den speglar det inre som tarotkorten ju också gör. Så är du i ditt inre i konflikt med frågan på något sätt, osäker eller otydlig så kan du få ett "veligt" svar.
Pendeln vet inte riktigt svaret med andra ord. Å andra sidan så kan ju ett osäkert eller veligt svar från pendeln vara ett svar i sig. :-)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Pendeln är inte tillförlitlig den ger alldeles för ofta felaktiga resultat.
Jag gick en kurs för många år sedan i att Pendla och använde pendeln rätt så flitigt.
Men den var långt i från tillförlitlig gav många gånger fel svar.
Kände mig även begränsad i Ja och Nej frågor så började mer och mer fråga mitt eget inre och min intuition och fick mycket bättre resultat.
Kunde ställa en fråga till pendeln o få ett svar och sedan få ett annat svar när jag använde min intuition och det var intuitionen som stämde inte pendeln.
I våras lade jag in en kväll på våra cirklar övningar med pendeln.
Det var en blandad grupp från dom som var vana pendlare till helt Nybörjare.
Första övningen gick ut på att alla hade med sig 2 foto ett fot på en man och ett foto på en kvinna.
Vi la fotona i llikadana kuvert blandade alla korten o lade ut på bordet och där vi skulle pendla fram om det var en man eller kvinna i kuveret.
Döm till min förvåning så var det inte en enda som hade ett enda rätt med pendeln.
Vi blandade om kuverten o gjorde om övningen med pendeln
med samma dåliga resultat.
Så jag bad deltagarna att lägga undan pendeln o i stället fråga sitt eget inre o intuition då hade 4 deltagare samtliga rätt på alla 20 kuvert.
Sedan gjorde vi ytterligare några övningar med pendeln med väldigt varierade resultat vi ställde frågor som vi redan visste svaret på och tyvärr så svarade pendeln ofta fel. För samtliga personer så pendeln som medialt verktyg ger jag inte så mycket för .
Testa själva med en vanlig kort lek blanda o lägg ut med baksidan uppåt o fråga om det är ett rött kort eller svart kort o se hur många rätt ni får och det är 50% chans att gissa rätt. ill ni göra det ännu mer avancerat så fråga pendeln om kortet är ett hjärter,klöver.ruter eller spader.
Är din pendel tilförlitlig ja då bör du få samtliga rätt på denna enkla övning
Lasse
Lasse Men är det inte så att andevärlden låter sej inte kontrolleras?
Om du har en kurs och skall kontrollera" tillförlitligheter då får du så tydligt svar, som 0 rätt….man skall inte göra så….eller vad tror du själv? 50% har väl visat att det inte är mer rätt än slumpen som svarar.
0-rätt visar något annat…
När det har testats i TV olika mediala personer, då brukar också resultatet vara så uruselt så det tydligt säger att såhär låter sej inte andevärlden testas…
Varför blev texten i föregående mess sådan?
Pendeln har då alltid gett mig rätt svar när jag använt den 
# 5 Måste instämma i den kören att andevärlden inte låter sig testas det är ett påfund från människan efter människans behov att ha kontroll på mångt och mycket inklusive vår andevärld.
Andevärlden har ingen nytta av dessa tester det är enbart vi som har bekräftelsebehovet att på alla möjliga sätt testa och ifrågasätta allt omkring andars existens.
Har enbart bra erfarenhet med pendel och andra redskap och dom tester jag själv gjort har vart för egen räkning att se om jag pendlar rätt inte för att testa någon andevärld för det skulle inte falla mig in,det i mina ögon är ett fult beteende att testa en inteligent värld andevärlden.
Misslyckas man med pendeln då använder man den inte rätt,det gäller helt enkelt att koppla bort sitt egna tänk be en guide tex styra pendelns rörelser och inte med egna tanken påverka rörelsernas utgång.Då fungerar den utmärkt.
Behöver inga redskap för kommunikation men tycker och har alltid tyckt om att jobba med dessa redskap och så smått påbörjat Tarot med en ny lek som jag tycker om den förra kom jag helt enkelt inte överens med och samma kan gälla pendeln man måste trivas riktigt med den inifrån sitt eget djup då fungerar också detta på ett ypperligt bra sätt.
Ytterst sällan har den visat fel och fel har den visat dom gånger jag låtit min egna tanke styra pendeln.Förstår inte varför så många ska ifrågasätta något som fungerar för så många och självklart försöker man testa andevärlden då går man ju bet,dom är inte i behovet eller intresserad men vi ska ha allt perfekt bevisat och nöjer oss tyvärr inte med allt dom redan gör för oss.
Är enormt positiv till pendel och andra redskap oavsett jag behöver dom eller ej så trivs jag stort att använda dessa i min vardag och att få mötas av hur korrekt dessa verkligen svarar förutsatt jag inte påverkar pendeln eller andra redskap med min egna tanke .
Pendeln är ju också suverän för den som inte känner sig säker på sin mediala förmåga och som behöver bekräftelsen med hjälp av ett redskap så visst fungerar den och jag anser den vara tillförlitlig om jag använder den rätt 
# 0 Det händer även mig att pendeln velar och det tolkar jag enbart som att man funderar eller känner in vilket som är rätt svar.Du kan ställa den frågan till pendeln om det är just detta det beror på,funderingen över ett korrekt svar.Ibland kanske just den ande man frågar inte vet svaret och behöver i sin tur fråga därav velandet för att sen ge en svarsrörelse 
Hos mig beror det på just detta men det är olika beroende på vilka vi är så prova ställa frågan till pendeln om varför och hitta på lite olika alternativ så kommer du snart fram till varför just din pendel velar 
Känner man att pendeln fungerar för en själv låt ingen annan påverka dig i din tro och din egna sanning för ingen kan tala om för andra vad som är rätt eller fel det vet vi bara själva 

# 5
Jag vill bara förtydliga detta detta rörde sig inte alls om en test utan var en medialcirkel för att träna upp sin medialitet.
Så det rörde sig om en övning liksom alla andra övningar vi gör.
Vi använder oss av ett flertal olika hjälpmedel som Tarot kort, stenar, blommor. fotografier målningar osv.
Så dessa cirklar är absolut inget i fråga sättande eller tester.
Men som sagt vad så Pendeln fungerade inte utan var väldigt opålitlig.
Som sagt vad så var det flera i gruppen som var väldigt erfarna med pendeln och jag själv började min bana med pendeln och gått kurser i hur man använder pendeln.
Så vi gick in i denna cirkel för att öva våra förmågor inte med tanken att testa eller ifrågasätta.
Utan det var en träning att använda ett av dom hjälpmedel som finns att tillgå när man arbetar medialt.
Men att mäta energier är den alldeles utmärkt till.
Jag använder den till att finna kurrykors och vattenådror och där fungera pendeln alldeles utmärkt till.
Jag använder även pendeln vid chackra balansering och där funkar den också alldeles utmärkt.
Men både dom kurser jag gått i pendeln och där vi själva har använt pendeln i våra övningar där har inte pendeln varit speciellt tillförlitlig.
Övningarna med vanliga spelkort är alldeles utmärkta övningar till att träna upp sin intuition med och borde fungera precis lika bra till att öva med pendelen.
På kurserna jag gått i pendeln så har vi även på dessa kurser använt oss av Fotografier i kuvert för att pendla fram dels kön.
Men även på om det varit en levande eller avliden person på fotot och det har varit väldigt blandade resultat bland deltagarna.
Men så dåligt resultat som vi fick på denna cirkel har jag alldrig varit med om innan.
Men som ngn sa så var ju detta ett tydligt svar men jag tolkade svaret som att använd intuitionen och ditt eget inre i stället för att använda sig av olika verktyg.
Min erfarenhet genom åren är att det funkar betydligt bättre med att använda sin egen intuition en vad det gör med att använda pendeln.
Lasse
# 8 Det hade jag inte ens tänkt på, att rådfråga pendeln om varför den gör så. Ska testa det 

När man som vi har mediala cirklar där man övar med olika verktyg och även utan verktyg 2 ggr i veckan och nu i över 5 år.
Så krävs det lite fantasi för att få lite variation på olika övningar och även göra egna verktyg man kan använda sig av o inte enbart tarotkort o pendel kaffesump osv.
Vi köpte in trebenta bord från ikea billiga för 199 kr styck med metall skruvar absolut inte rätt trälslag. O använde detta som troll bord borden hade ett ja ben ett nej ben och ett räkne ben.
Vi bad bordet lyfta på benet soma var Ja ben och sedan be den visa vilket som var nej benet och sedan räkne benet o bordt lyfte också på benet när vi bad om det.
Detta fungerade alldeles utmärkt och fick klockren information och har alltid gett väldigt tillförlitliga svar som har stämt.
Vi har även använt av oss av stora köks bord och låtit deltagare sitta på borden under tiden bordet arbetat och till och med dansat runt i rummet o även det har fungerat alldeles utmärkt.
Vi har använt oss av porslins skålar som vi vänt upp och ner på borden
Bett om att skålen ska visa ett ja och skålen har rört sig på ett visst sätt och sedan har vi bett skålen visa att nej och då har skålen gjort en annan rörelse och även här fått väldigt träffsäkra svar.
Skålen flyttar sig ungefär som anden i glaset.
Vi har använt oss av blommor som verktyg för att visa oss svar och även detta med ruggigt bra information.
Samma med stenar stolar och andra föremål o det har fungerat utmärkt och väldigt träffsäkra svar.
Bara ta papperslappar med ja o nej på o blanda ställ frågan och dra en lapp i högen fungerar även detta bättre en pendeln
Men pendeln där ngn håller i föremålet och där den minsta rörelse man gör med handen kan få pendeln i rörelse o faktiskt störa pendelns rörelse och faktiskt bli ngt annat en vad som det kanske var tänkt så är det alldeles för lätt att det blir fel.
Så av alla föremål vi under åren har använt oss av som verktyg.
Så är det faktiskt pendeln som gett dom sämsta resultaten.
Lasse
hej Lasse, det låter jätteroligt och intressant att vara med i din mediala cirkel, synd att man bor så långt bort. Nästan alla duktiga mediala personer bor i södra Sverige.
Jag har nog haft jättemycket glädje och nytta av pendeln.
Jag får ganska tydliga tecken om jag frågar sådant som man inte bör fråga om.
Därför reagerade jag när du säger att ni fick 0 rätt när ni testade med pendel. Det tycker inte jag att är ett dåligt svar som berättar om dålig pålitlighet, utan jag tror att pendeln vill säga något till dej…göra dej uppmärksam på något.
Hade resultatet varit 50/50 då hade det varit mest slumpen.