Tarot iFokus

Tarot

Etikettofftopic
Läst 1840 ggr
NessaInglorion
2011-07-04 14:12
0

Så ARG!!!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Blev för en stund sedan kontaktad av mitt försäkringsbolag.

De talar om att de inte kan ersätta de saker som blev stulna från mig eftersom jag misstänker vem som ligger bakom stölden. Gråter

Jag känner mig helt överkörd och jättearg, jag som precis tyckte att livet inte var så tolkigt i alla fall, trots skiten som hänt. Nu känns det som ett slag i magen. Inte nog med att man känner sig förödmjukad och sviken av någon som stod en nära man blir dessutom överkörd av dem man betalar dyra pengar till varje månad, just för att man ska känna en trygghet! De kan se mig som f.d kund hos dem om de inte fixar till det här per omgående.
Hoppas att jag har orken att ringa och tjafsa med dem ikväll bara.

Någon som kan skicka lite styrka och positiv energi till mig?

USCH vad arg jag är!!! Skrikandes

Kram på er

"Låt själen vara fri"

Kalendula
2011-07-04 14:15
0

Jag skickar styrka o energi, samt lugn o ro. För det är lättare att tänka o uttrycka sig när man är lugn Skrattande

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

NessaInglorion
2011-07-04 14:23
0

Tack snälla!

Kram

"Låt själen vara fri"

[GunillaR]
2011-07-04 15:11
0

Skickar lite av luftets element till dig.

Förstår att du är upprörd, men försök att stilla dina sinnen lite. Gå ut och ta in vinden och låt vinden "tränga" igenom dig, så kan du tänka lite mera befriat ifrån känslorna.

Denna händelse har säkert en betydelse som kommer leda till något större, har jag en känsla av.

NessaInglorion
2011-07-04 15:37
0

Tack Gilla.

Ja jag har fått en vidrig huvudvärk nu och känner att jag bara vill hem och sätta mig i lugn och ro, tända ett doftljus och dricka ört-te. Sedan får jag ta itu med det.

Ska ta en promenad och rensa tankarna och se om jag kan komma på ett sätt att lösa det här.

Vet att det "bara" är pengar men 12 000:- är jättemycket pengar för mig och det kommer att svida att ersätta allt. Ska dessutom till England snart och min syster gifter sig om mindre än två månader och jag är maid of honor så jag måste skaffa en fin klänning. Känner mig jättestressad över det här och önskar karljäveln åt fanders! Skrikandes

Det har säkert en mening det här också men jag tycker inte om att försäkringsbolag sparkar på dem som redan ligger ner. Premier vill de ha men att finnas där och betala ut pengar det är tydligen svårare.

Kram

"Låt själen vara fri"

[GunillaR]
2011-07-04 15:42
0

Ja 12 laxar är en jädrans massa pengar! Kan du vända dig till en konsumentombudsman?

Dock måste du först lugna ner dig, jag skickar lite mera luft till dig plus en kram Kyss

Elpida
2011-07-04 15:49
0

Så stölden blir mindre bara för att man känner gärningsmannen då?? Vad är det för jäkla politik?? Hur resonerar de då? Så om jag släpper in en dammsugarförsäljare och det visar sig att han varit inne och rekat och sedan gör inbrott - är jag själv skyldig då som släppt in honom? För jag släpper ju in vänner och bekanta, precis som dammsugarförsäljare med tron att de har ärliga avsikter!!!!

Jag skickar lite uppmuntran till dig och ber till universum att de tänker om på försäkringsbolaget!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

NessaInglorion
2011-07-04 15:51
0

Tack vännen! Kyss

Jag ska tjafsa med Folksam först och vidhåller de att de inte kan hjälpa mig tänker jag kontakta en konsumentombudsman.

Har varit kund där i hela mitt vuxna liv och aldrig behövt använda mig av dem.

"Låt själen vara fri"

ina3
2011-07-04 18:28
0

Så, ifrågasätt dem Nessa och läs igenom villkoren ordentligt, kan du inte vad det står däri så är det svårt att prata för din sak, de kan dribbla bort dig ganska lätt annars.

Men jag kan förstå om de inte betalar ut om det är så att det finns en misstänkt och det skall bli rättegång, för om han är skyldig så är det ju han som skall betala tillbaka det och inte dom.

Men stå på dig och skaffa dig all information du bara kan.

Varm styrkekram!

~ Medarbetare på Tarot ~

Skogshumblan
2011-07-04 19:09
0

Klart ja skickar det du ber om & behöver. Ett råd är att skriva ner stödmeningar/ stödord så du inte tappar ord eller bort det du vill få ur dig. Allt gott vännen!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
2011-07-04 20:21
0

Jag hade också blivit arg. Håller med Ina i det hon säger.

Skickar kramar och varma lugnande tankar till dig. Kyss

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

NessaInglorion
2011-07-05 09:02
0

Tack för alla uppmuntrande ord.

Någon rättegång kommer det inte att bli då det är ord mot ord. Jag pratade med polisen igår och de har lagt ner förundersökningen. De har ju inget att gå på. Jag kan ju inte heller med 100% säkerhet säga att det var han men till 99,9% i alla fall.

Enlijgt polisen kan jag ju givetvis välja att stämma honom men det kommer förmodligen bara att dra ut på tiden och han kommer säkerligen inte ens att dyka upp om det skulle bli aktuellt. Polisen tyckte även att jag skulle ligga på försäkringsbolaget då de gärna försöker blåsa folk. BLÄ!!! Skrikandes

Nej, jag ska ringa och prata med försäkringsbolaget igen för jag tycker att det här är helt absurt. Jag har en allriskförsäkring (drulleförsäkring) så den BORDE täcka även stöld då det är en bekant/vän/granne eller vad det nu må vara som har stulit.

Kramar

"Låt själen vara fri"

NessaInglorion
2011-07-05 10:52
0

Nu har jag sänt ett mail till försäkringsbolaget eftersom de verkar vägra svara i telefonen…

Såhär skrev jag:

Hej,

Igår blev jag uppringd av en handläggare, uppfattade inte hennes namn men hon talade om att ni inte kan ersätta mina stulna saker då jag har misstanke om vem det är som stulit från mig. Det är ju helt absurt!
Jag kontaktade polisen och förklarade mitt ärende och de upplyste mig om att de inte kan göra något då det inte finns några bevis för att den misstänkte har stulit från mig utan det är ord mot ord som gäller. Moment 22 alltså.

Jag vill nu veta vad en hemförsäkring med allrisk täcker då det tydligen inte gäller om man "känner" eller vet vem förövaren är, det var nämligen så er handläggare uttryckte sig.
Det ni säger är alltså att om man t ex lämnar ut sin nyckel till en granne för att denne ska vattna blommorna och ta in posten då man är bortrest och grannen får för sig att stjäla eller länsa huset så gäller inte hemförsäkringen då det KAN ha varit någon man känner som stulit och att någon haft tillgång till huset? Eller om grannen stjäl ens bil, täcker inte försäkringen det heller?

Jag känner mig väldigt illa behandlad och tycker att det är tillräckligt förödmjukande att jag misstänker att min f.d pojkvän har stulit från mig.
Jag har varit kund hos er länge och betalat in x antal tusenlappar i premier och nu vägrar ni hjälpa mig.

Jag vill veta var i villkoren det står att en allriskförsäkring inte täcker stöld om stölden utförts av en bekant eller om man misstänker någon. Var god sänd papper per post så att jag kan läsa igenom. På hemsidan står det nämligen ingenting utan bara om hur bra det är att ha en allriskförsäkring om "olyckan skulle vara framme" så att säga.
Nu har olyckan varit framme och inte känner jag mig hjälpt av min allriskförsäkring!

Det kan aldrig vara meningen att tredje man - jag i det här fallet - ska bli drabbad då polisen inte kan göra något och jag ber mitt försäkringsbolag, som ska vara  min trygghet, om hjälp.

Jag vill att någon annan handläggare tittar på mitt ärende och ger mig den hjälp jag anser att jag har rätt till annars avslutar jag mina försäkringar hos er. Mina vänner och bekanta som är kunder hos er kommer också att se sig om efter andra försäkringsbolag, trots att de varit kunder i större delen av sina liv. De är rörande överens om att jag jag blivit illa behandlad av er.

Hälsningar,

Linda

"Låt själen vara fri"

[GunillaR]
2011-07-05 11:05
0

Jättebra!

Detta ska du gå vidare med om de fortfarande vägrar. Det bästa är att inte kommunicera med dem via telefon utan antingen personligen då du har ett vittne med dig, eller via mail eller post. För då har du allt dokumenterat.

Lycka till Kyss

NessaInglorion
2011-07-05 11:19
0

Tack Gilla! Kyss

Ja det tänker jag göra. Vägrar de fortfarande kontaktar jag en konsumentombudsman. Polisen kan ju inte hjälpa mig då de inte har några bevis, så f-bolaget får sluta hänvisa till polisen helt enkelt.

Ser ingen mening med att ha en försäkring om man inte ska kunna utnyttja den när man behöver hjälp.

Kram

"Låt själen vara fri"

Skogshumblan
2011-07-05 14:22
0

Bra jobbat! Så ska det se ut! Hållet med Gilla om att det alltid är bra att köra via brev så man har "svart på vitt". Hoppas det här går vägen och får ett snabbt avslut så du kan lägga detta bakom dig snart. Stor kram!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

NessaInglorion
2011-07-05 14:49
0

Tack Skogis! Kyss

"Låt själen vara fri"

fridelfina
2011-07-05 22:12
0

Får jag tipsa dig lite om juristjouren.se som man kan få råd om rättsliga saker kostnadsfritt. Tråkig sits du hamnat i, skulle även tipsa dig om brottsofferjouren - du har ju blivit utsatt för ett brott, de kanske kan hjälpa dig i kontakten med försäkringsbolaget?

Skickar massa kraft och ork till dig!

NessaInglorion
2011-07-06 08:48
0

Tack för råden fridelfina och för att du skickar kraft!

Kramar

"Låt själen vara fri"

motherangel
2011-07-07 12:18
0

Hoppas att det löser sig för dig, har läst igenom lite och tycker att det är Väldigt dåligt av dom att inte hjälpa dig!

alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet

NessaInglorion
2011-07-07 12:21
0

Tack motherangel!

Jag ska ringa dem nästa vecka när jag har semester, kan inte sitta i telefonkö på jobbet.
Har fortfarande inte fått svar på mitt mail…

"Låt själen vara fri"

NessaInglorion
2011-07-08 09:14
0

Jag har fått ett svar på mitt mail till Folksam!

Det var mycket kort men nu får vi se om det händer något.
Han som svarade skrev:
"Det första jag behöver veta i sådana fall är om din pojkvän är skriven på din adress och det andra är vad han har för personnummer."

Jag skrev snällt ner att nej, han är skriven i Umeå och sedan gav jag honom personnumret.

Håll tummarna för att de vill hjälpa mig!

Kyss

"Låt själen vara fri"

[GunillaR]
2011-07-08 11:31
0

Bra! Då verkar det ju som att någon har tänkt. För om han inte är skriven hos dig så bor han ju inte hos dig.

Men du, hur blir det med polisutredning?

NessaInglorion
2011-07-08 11:34
0

Nej precis! Jag hoppas verkligen att de tänker till nu…

Polisutredningen är nedlagd i och med att de inte har några bevis, det är som sagt ord mot ord och kvinnan jag talade med hos polisen var jättegullig och förklarade hur allt går till och hon var väldigt upprörd å mina vägnar, både för det jag råkat ut för och f-bolagets agerande.

"Låt själen vara fri"

[GunillaR]
2011-07-08 11:36
0

Då får vi hoppas att den j-a tölpen får sitt straff på ett eller annat sätt, men det där brukar ju Universum ta hand om, eller rättare sagt så är det han själv som sätter energierna i rörelse. Det du ger ut får du tillbaka.

NessaInglorion
2011-07-08 11:42
0

Kan ju säga som så att han inte har någon vidare karma i alla fall…
Jag för min del hoppas att han återföds som toalettborste! Oskyldig

Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag faktiskt synd om honom som måste leva med sig själv då han sårat så många människor genom åren… Det värsta av allt är att han har en son på snart 3 år. Stackars lillkillen. Gråter

"Låt själen vara fri"

[GunillaR]
2011-07-08 11:44
0

Toalettborste!!! Ha ha ha - dagens bästa SkrattandeSkrattande

NessaInglorion
2011-07-08 11:52
0

Tungan uteCool Skönt att man kan bidra med något haha!

"Låt själen vara fri"

ina3
2011-07-09 08:22
0

Hahahaha! Toaborste var bra, skit ska skit ha säger man ju! Skrattande

Vi håller tummarna och juristjouren var ett bra tips, min kompis fick bra hjälp av en student som arbetade där (de tar inget betalt, ger råd om vad man har rätt till) och hon fick ut 40 000,- mer vid en skilsmässa än vad hon hade fått om hon inte kontaktat dem. Så varför inte?

Sicket svin förresten…usch!

~ Medarbetare på Tarot ~

Isa56
2011-09-30 21:10
0

Nessan vännen. Hur har det gått?

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

liawilson
2011-10-01 01:55
0

<3

*Kärlek & lycka*