Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarot-stjärnor
Läst 7961 ggr
liawilson
0

Olika mindre stjärnor

Hej. Tycker jag har kikat överallt här men inte hittat så mycket läggningar. Vad för stjärnor är bra för almänna frågor så som vad kommer hända den närmaste framtiden? Jag brukar lägga denna:

1                 2                    3

4                 5                     6

7                 8                     9

Den pekar inte på något speciellt utan man kan ta korten i vilken turordning man vill, Rosen är en annan jag brukar lägga, också kanonbra, eller 3 kortsläggningen. Keltiska korset tycker jag dock är en aning komplicerad & lite för stor. Jag skulle vilja ha tips på fler stjärnor, Kom gärna med förslag

Kramar

*Kärlek & lycka*

Skogshumblan
0

Lia, under fliken "våra egna läggningar" som finns här i vänsterkanten hittar du vad du söker och där får du gärna lägga in denna läggnig och andra du vill dela med dig av. Kul att du bidrar med lite nya stjärnor:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GunillaR]
0

Denna har jag presenterat förut, en mycket behändig liten stjärna

Denna läggning kan tillämpas då man enkelt vill ha lite koll på sin allmänna situation, utan att gå för mycket på djupet.

Man lägger upp sex grupper om tre olika kort i vardera.

1. För mig själv

2. För ………(här kan man välja vad som är betydelsefullt just nu, till exempel jobbet, kärleken etc)

3. För mitt hem

4. Vad jag har

5. Vad jag får

6. Vad jag inte kan undvika

Blanda och kupera. Lägg sen sex kort och ytterligare två gånger så att det blir tre kort i varje hög. De tre korten har ingen tidsmässig betydelse och behöver inte ha med varandra att göra, men om man får tre liknande kort så blir ju budskapet starkare. Det kan ju också vara så att det är tre helt olika kort och att det finns tre olika förhållanden att se i sin situation.

Lägg korten med baksidan uppåt och vänd upp de tre korten i högen samtidigt. Tolka dem och gå vidare till nästa hög.

liawilson
0

Tack för den stjärnan, fick detta:

På mig själv:

styrkan, 4 bägare & solen.

Fördelar:

Ess i bägare, världen & yttersta domen, förstår inte vad det sista kortet gjorde där.

För mitt hem:

Page i svärd: tror det är min dotter (kräfta)

ess i pentagram

2 svärd

Vad jag har:

7 svärd

7 stavar

4 stavar  förstod inte alls korten här.

Vad jag får:

Överste prästen: har antagligen med kurserna jag har sökt??

Riddare i bäggare: Min pojkvän, eller någon ny?

Drottning i svärd???

Detta kan jag inte undvika:

De älskade

magikern

den hängde

det sista, vad innebär det?

kramar

*Kärlek & lycka*

Mads
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

# 3 Ska kika igenom sen & se vad jag tolkar det som !

Kram

Amor Vincit Omnia

liawilson
0

Tack=)

*Kärlek & lycka*

Skogshumblan
0

Lia, hur gör du när du tolkar läggningar? Tolkar du in numerologin också?
Jag gör det och har märkt att ibland kan själva kortet kanske inte säga så mycket men när jag tittar på numerologin eller vad själva sviten symboliserar så talar det väldigt tydligt.

Ex har du på frågan "vad jag har" fått sju  på samtliga, därav min fråga.

/ Skogshumblan

liawilson
0

aha..ja där sa du nått, det hade jag faktist inte alls tänkt på=)

Det måste jag på nått sätt kolla upp..Vet bara inte riktigt hur man gör då.

*Kärlek & lycka*

liawilson
0

i min bok står det att just 7or står för självvärdering, egna val & självaktning..

*Kärlek & lycka*

[GunillaR]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En enkel och rolig läggning är att man drar ett kort för varje dag en vecka framåt. Detta kan naturligt inte röra sig om några fördjupande tolkningar utan egentligen med så få ord och så stor känsla som möjligt.

Till exempel från Stora Arkanan

X Livshjulet/Lyckohjulet = Köp en lott idag!

I - Magikern = En stark dag för att vilja något. Lita på magin!

Från Lilla Arkanan:

Nio Pentagram = Bra dag för investering!

Bägaresset = Kärlek!

Tre Stavar = Samarbete

Sju Svärd = Varning för skitprat!

Ungefär så………..

Skogshumblan
0

Lia, si där, det visste du ju hur man gör! ;) Se på vad sviterna står för nu och lägg ihop det med sjuorna. Svärd står bland annat för mentala saker så som tankar och funderingar. Behöver du mer hjälp så hojta till ska jag se om jag kan hjälpa dig. Men de känns som att du har bra koll och kan mer än du tror dig om:)

/ Skogshumblan

ina3
0

Hej på Er!

Den läggningen med 9 kort som du visar i början brukar jag också göra men de 3 första korten visar bakåt i tiden, de 3 i mitten är nuläget och de 3 längst ner är framåt i tiden.

Främst brukar jag se på elementen, är det mycket stavar och svärd ja då vet man att det lär hända mycke (Eld och sen luft på det..oj oj, då tar det fart och så även tvärtom)! Bägare/vatten och sen jord i det (mynt/brickor) ja då blir det lite grumligt, vet kanske inte vad man vill, inte solklart vad som händer men är det tvärtom jord och sen kommer vatten på jorden ja då växer det! Vatten och tillsätter eld, ja då kokar det, häller du dock vatten på elden då dör det ut.  Vatten på vatten, mycket som händer känslomässigt men eld och sen jord, nä händer ingenting.

Så liawilson, titta lite på elementen och på vad du har, det händer rätt mycket i ditt liv tror jag och du vill mycket, men förändringar är svåra och du har svårt att tro på dig själv ibland. Men korten visar att du  har förmågan att genomföra det, du måste bara vara ärlig emot dig själv, tro på dig själv, vad är det du vill innerst inne. Sista kortet talar om just det, hitta dig själv, vad du vill, klargör och frigör dig från det gamla eller det som håller tillbaka dig från att genomföra det du vill. Du har förmågan.

Vad du får om du genomför detta, Överstepräst, Riddare i bägare och Drottning i Svärd. Alla kort talar ju om en inreharmoni, lugn och ro, trygghet. Drottning i Svärd i min lek, hon har tagit av sig masken och visar sig själv,hon är sig själv och har kontroll. Riddare i bägare, ja det kan ju vara kärleken! Men han är också en person son har gått igenom en del, ödmjuk och framme vid det han vill i livet. Trygg. Men eftersom du får de älskande så kan det ju var en kärlek som dyker upp .

Låter som att du har en del att gå igenom och genomföra men resultatet kommer att bli det som många önskar sig!

Det sista antar jag att du menar den hängde mannen, han brukar få hänga där ett tag, situationen är som den är och ibland skall man få vara i den. SKall något hända så händer inget förrän du gör något åt det. Låter kanske som att du kan bli lite otålig om det inte händer saker?

Hoppas att det hjälper dig lite!

~ Medarbetare på Tarot ~

ina3
0

Hej på Er!

Den läggningen med 9 kort som du visar i början brukar jag också göra men de 3 första korten visar bakåt i tiden, de 3 i mitten är nuläget och de 3 längst ner är framåt i tiden.

Främst brukar jag se på elementen, är det mycket stavar och svärd ja då vet man att det lär hända mycke (Eld och sen luft på det..oj oj, då tar det fart och så även tvärtom)! Bägare/vatten och sen jord i det (mynt/brickor) ja då blir det lite grumligt, vet kanske inte vad man vill, inte solklart vad som händer men är det tvärtom jord och sen kommer vatten på jorden ja då växer det! Vatten och tillsätter eld, ja då kokar det, häller du dock vatten på elden då dör det ut.  Vatten på vatten, mycket som händer känslomässigt men eld och sen jord, nä händer ingenting.

Så liawilson, titta lite på elementen och på vad du har, det händer rätt mycket i ditt liv tror jag och du vill mycket, men förändringar är svåra och du har svårt att tro på dig själv ibland. Men korten visar att du  har förmågan att genomföra det, du måste bara vara ärlig emot dig själv, tro på dig själv, vad är det du vill innerst inne. Sista kortet talar om just det, hitta dig själv, vad du vill, klargör och frigör dig från det gamla eller det som håller tillbaka dig från att genomföra det du vill. Du har förmågan.

Vad du får om du genomför detta, Överstepräst, Riddare i bägare och Drottning i Svärd. Alla kort talar ju om en inreharmoni, lugn och ro, trygghet. Drottning i Svärd i min lek, hon har tagit av sig masken och visar sig själv,hon är sig själv och har kontroll över situationen. Riddare i bägare, ja det kan ju vara kärleken! Men han är också en person son har gått igenom en del, ödmjuk och framme vid det han vill i livet. Trygg. Men eftersom du får de älskande så kan det ju var en kärlek som dyker upp .

Låter som att du har en del att gå igenom och genomföra men resultatet kommer att bli det som många önskar sig!

Det sista antar jag att du menar den hängde mannen, han brukar få hänga där ett tag, situationen är som den är och ibland skall man få vara i den. SKall något hända så händer inget förrän du gör något åt det först då kan det nya komma in i ditt liv.

Hoppas att det hjälper dig lite!

~ Medarbetare på Tarot ~

liawilson
0

Tack så mycket fina ni <3 Att det är mycket pågång just nu stämmer ju & att jag ibland tappar tron på mig själv, jag har nog en hel del blockeringar i mig själv som jag på nått sätt måste få bort..Men hur är ju en bra fråga.

kram på er

*Kärlek & lycka*

Skogshumblan
0

En annan läggning jag gillar och har kört ett tag nu är att för varje dag/ månad lägga två kort. Det ena kortet visar vad jag ska fokusera på/ något gott och det andra vad jag ska se upp för/ med. Har gjort det som läggning för ett par- fyra dagar framåt och tycker den funkar bra även om det blir lite ytligt om man lägger för en längre period på en gång.

/ Skogshumblan