Onsdag 31/8
God förmiddag på er. Sitter just nu ute i trädgården med mina barn och njuter. För ett år den hade jag klart för mig att jag skulle ta mitt liv. Men så blev det inte. Istället vände livet helt och hållet. Jag får jag uppleva allt det här fina denna dag har. Hoppas ni alla får en skön dag!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Godmiddag!
Men lilla vännen Skogis 
Vilken tur att livet tog en annan vändning för dig. Det tycks vara så att när vi är som längst nere så får vi hjälp att ta oss upp på första trappsteget. Sen är det bara att ta ett steg i taget och för varje steg man tar, desto mer upptäcker man nya klarheter, och nya insikter. Det finns också en anledning till att man ibland faller ner och lägger sig på botten. I samband med detta så brukar det ske en slags "utrensning" och ett ifrågasättande, som hjälper en sedan att nå nya insikter. Men det där är tufft, att ligga där på botten, jag vet.
Det ska också styrka till att låta sig falla!
Jag har lite tillstymmelse till migrän idag. Kände detta igår att det finns spänningar i rygg och nacke. Så nu blir det en stunds avslappning och mjukövningar varje dag.
Idag ska jag lägga en Tarot och sedan, om det finns tid, fortsätta på en målning jag började på igår.
Solen lyser mellan molnen idag, ungefär samma väder som igår. Hoppas bara det inte blir något regn. Jag behöver en promenad idag och försöka blåsa bort huvudvärken.
Ha en bra dag alla 
Gilla. Ja fy sjutton vilken resa jag varit med om detta år. Upp & ner och fram & tillbaka. Vet ärligt talat inte hur det här gick till men här är jag och jag tänker stanna tills jag ska gå! ;P
/ Skogshumblan
Det gläder mig 
Mig också! ;) Hoppas din huvudvärk far sin kos för det lär inget vidare!
/ Skogshumblan
Skönt att du vill stanna, Skogshumblan! Riktigt så långt ner har jag aldrig varit, men nästan, så jag vet på ett ungefär hur det känns. Jag har alltid varit alldeles för nyfiken på vad som ska hända i mitt liv för att ens våga tänka på att göra slag i saken… Är ändå glad över mina erfarenheter, det är inte bara att möta en deppig medmänniska med lite käcka ord som "ryck upp dig"
utan det är bättre att bara visa att man finns där.
Sitter här och kämpar med en av mina utmaningar i det här livet, att fullfölja och inte ge upp… kan vara allt möjligt, men jag har utvecklat en stor skicklighet att skjuta upp saker, flytta på möten, senarelägga utbetalningar osv. *suck* Jag pluggar Tarot för Ylva T just nu, och läser just nu om Magikern. Gissa vad som står där?? Jag är i hans omvända energi när jag är på det här humöret och jag börjar bli väldigt, _väldigt_ trött på det 
Ska ha ett medlemsmöte här hos mig ikväll, är engagerad i en liten lokal avdelning i en större klubb. Vi blir förmodligen inte fler än tre-fyra pers, men det behöver städas och så ska jag bjuda på fika. Men åååååh vad det tar emot… *himlar med ögonen*
Buss på´t!!
Det får bli en promenad nu, huvudvärken vill inte ge med sig. Men jag vet varför jag fått den och de problemen är lösta nu, så nu får jag bara vänta på att den släpper greppet.
# 6 - Det där är så sant, att ibland kan man inte rycka upp sig. Folk säger "Ta dig i kragen", men om man inte har någon krage då?? Jag tror att man ska få lov att vara nere ibland, att det har en funktion att fylla då man kan låta både kropp och själ få ladda om.