Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 762 ggr
[GunillaR]
0

Tisdag 30 augusti

God förmiddag på er!

Idag blir det inget måleri för mig. Jag misslyckades med en målning igår och blev så ledsen och besviken på mig själv. Så idag ska jag hålla mig borta ifrån penslarna och dukarna.

Vädret här är ömsom sol och ömsom mulet och det blåser starka vindar. Lite höstkänsla redan…………

Vad jag ska göra idag har jag inte bestämt ännu, men det blir i alla fall utomhus. Och så får man väl be en liten bön till vädergudarna att de inte släpper ner något regn idag.

Ha det bra denna tisdag då Ramadan är slut och muslimerna ska festa i dagarna tre ;-)

Glad

Doris
0

God eftermiddag

Tagit det lugnt idag Var och drack kaffe hos en väninna i byn, plockat ihop lite hemma ,sitter här och funderar på att äta något till middag. Blir nog rester sedan i går älggryta och potatis

Ha en bra forsättning på tisdagen

Kram!

Allting är möjligt

[Momiji]
0

God kväll

Har ganska nyss kommit hem från en lång dag(först skola och sen hälsa på farmor) och såg verkligen fram emot en dag att göra ingenting på. Tyvärrkom det ju nya läxor och den lugna kvällen framför tv:n är ju bara att glömma.

Skogshumblan
0

God afton i stugorna.

Regnet har vräkt ner i omgångar. Jag klagar inte för jag har på något sätt njutit av det.Tyst

Ska snart nanna kudde, ska bara se lite mer på hollywoodfruarna från igår.

Kram och godnatt!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GunillaR]
0

Godkväll och godnatt!

Jag var till stan idag och köpte lite dukar och färger, och så tog jag en "varm korv" i solskenet. Det finns nämligen ett litet ställe i Malmö som heter "Korvhuset". De tillverkar själv sina korvar och man kan få välja på massvis. Och så har de hemlagad mos…………mmmmmm. Stället ligger bara ett litet stycke från Drewex där jag handlar mitt matieral och jag har ofta funderat på att kila in och smaka en bit korv. Och idag tog jag mig tid, satt ute i solsketet och njöt.

Det har regnat också idag, ett ordentligt skyfall men nu ser det ut att klarna upp. Jag lovade mig själv att jag inte skulle ta i en pensel idag eftersom jag misslyckades igår med en målning. Men när jag kom hem så var jag ju tvungen att testa de nya färgerna. Så nu har jag två målningar på gång, he he. Men nu har jag stått för mycket vid staffliet och fått ont i ryggen, skulle behöva lite värme och massage.

Jo, jag skulle berätta att det har flugit en trollslända här utanför mitt fönster några dagar och igår så landade den på väggen ovanför mitt fönster. Och så stor den var!!! Har aldrig sett något liknande. Den satt där en lång stund och verkade inte se mig genom rutan. Den var ljusblå och turkos och hade fina svarta teckningar som stora ögon. Mycket vacker och fashionerande. Jag trodde inte att sådana skulle finnas i städerna.

Naturligtvis blev jag nyfiken om denna skulle ha ett budskap, men jag hittar inte "trollslända" i min bok om vägvisare. Det heter ju "dragonfly" på engelska. Kanske det finns någon sida där man kan hitta vad den betyder.

Häromkvällen såg jag en film och där hade den kvinnliga huvudrollsinnehavaren en trollslända i en kedja runt halsen. Först såg det ut som ett kors, men sedan såg man att det var en stor trollslända i gulmetall med blå vingar.

Jag ska jaga vidare och se om jag hittar något.

Skogshumblan
0

Gilla. Googla på trollslända och andlig betydelse för jag vet att jag sett de någonstans när jag googlade på något annat djur och andlig betydelse. Har för mig att det var ett superbra djur ?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GunillaR]
0

Intressant! Jag har lagt in frågan på Medialt också, kanske där finns någon som vet.

Den var som hämtad ur en tecknad film!

Mads
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Trollslända står för andlig utveckling, att lita på sin intuition bla.

Kram

Amor Vincit Omnia

[GunillaR]
0

Tack Mads Kyss

Jag fick samma besked inne på Medialt.