Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarot-stjärnor
Läst 1836 ggr
[GunillaR]
0

Att lägga för en vän

Vad säger ni, ska man lägga kort för en vän utan att denna person vet om det? Det gäller nu om personen ifråga befinner sig i någon form av kris i livet.

Mitt resonemang är så här; Om jag lägger kort och det kommer fram dåliga nyheter, då vill jag inte berätta detta. Men om det kommer fram någon slags vägledning kanske jag vill berätta detta. Så därför gör jag en läggning i hemlighet.

Men å andra sidan så ska man ju inte lägga kort för någon om inte vederbörande har godkänt. Även om man vill sin väns allra bästa i världen.

Vad är era tankar kring detta?

Skogshumblan
0

Oj vilken svår fråga. Finns ju säkert tusen argument både för och emot. Jag tänker såhär, jag skulle inte lägga för en person någonsin om denne inte bett mig/ vet om det. Orsaken? Jag skulle inte vilja att någon gjorde så mot mig. Däremot skulle jag aldrig tveka på att göra en läggning där jag frågar hur/ vad _jag_ göra för att hjälpa min vän.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Doris
0

#0 Mycket svår fråga!  Jag skulle nog inte lägga utan att vännen visste om detta. Skulle fråga precis som skogis och lägga frågan till mig själv hur jag skulle göra för att hjälpa personen

Allting är möjligt

tarotlasse
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nej det ska man absolut inte göra.

En av dom få regler som finns när det gäller siande och tarotkorten är att alldrig lägga på ngn utan dennes medgivande hur hjälpsam man en vill vara.

För det kan komma upp så mycket i korten som varken du eller ngn annan kan styra och få fram saker om personens innersta tankar och handlingar som den personen kanske vill hålla för sig själv

Vi hade ju för många år sedan ett yrkes förbund för Tarot tolkare och  detta var en av reglerna man skulle följa som seriös Tarot tolkare.

Tänk själv vill du att ngn kanske tar reda på dina innersta hemligheter utan din vetskap och ditt medgivande.

Tyvärr är det många som inte följer detta och har själv råkat ut för att mitt ex berättar saker om mig och mitt  nya förhållande .

Vilket en Tarot tolkare berättat för henne saker hon överhuvud taget inte hade med att göra eller som hade ngn betydelse för henne och hennes utveckling.

Jag har även varit med om att i ett förhållande jag var inne i som inte var bra inte för ngn av oss.

Men min partner hoppades ändå på att allt skulle ordna sig.

Hon ringer en tarotlinje och ber om råd och tarotläggaren på linjen säger till denna kvinna att detta förhållande är inget att satsa på och så lägger hon på mig o säger att jag  ständigt  var otrogen och hade inga känslor för henne o att jag bara utnyttjade henne.

Vilket slutade med ett självmords försök o Det stämde visserligen att vi inte var rätt för varandra.  

Men jag varken hade eller varit otrogen  mot henne och visst hade jag känslor för henne.

Som tarottolkare har man ett stort ansvar och då lägger man absolut inte på ngn utan dennes medgivande.

Lasse

[Linda-E]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag skulle absolut inte lägga Tarot utan att personen vet om det. Det är ju att gå in på personens revir och se vad som händer omkring personen.

Då skulle jag hellre fråga personen om personen vill att jag ska lägga för henne.

Isa56
1

Nej, jag skulle aldrig göra det. För mig handlar det om "personlig integritet". Jag skulle nog känna det som att jag gick in och tittade på något jag inte har med att göra.

Jag har fyra barn, tre har gett mig sitt tillstånd att lägga för dem. Den fjärde sa nej. Jag lägger för tre, jag skulle svika både hans förtroende och mina egna principer om jag "kollade" hans privatliv.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
0

Tack för era svar Glad

Ja det är lite känsligt läge detta. Jag vet ju att man aldrig ska lägga för en person som inte gett sitt medgivande, eller som är medveten om läggningen. Det är att missbruka sin gåva, och den får man inte missbruka.

-------

Förresten så måste jag berätta följande historia. Jag hade träffat en kille via en Intressesajt på internet och ville väldigt gärna träffa honom irl. Samtidigt som jag blev bekant med denna man så blev jag också bekant med en kvinna som bor i en stad i mellansverige. Vi blev väldigt "förtroliga" hon och jag och jag anförtrodde mig till henne om denne man som jag hade ett "nätförhållande" med.

Och så kunde jag inte motstå att ringa en "spålinje". Vi kom överens om att jag var villig att betala 100 kronor och eftersom hon hade en "taxameter" i telefonen så visste hon också hur lång tid hon hade på sig.

Denna tarottolkare träffade mycket rätt i det hon sa och så ville hon att jag skulle ställa en direkt fråga. Så jag undrade över denne man, om det skulle bli något eller inte. Så blev det alldeles tyst i luren. Och sedan säger hon: "Jag kan inte se någonting om denne man, men jag ser tydligt och klart att den kvinna som du anförtror dig åt, henne ska du inte lita på. Bryt kontakten med henne så fort du bara kan, hon är en energivampyr av värsta sort."

Ja där satt jag som en annan åsna…………

Det gick några dagar och sedan bröt "helvetet" loss. Det framkom att min "förtrolige" väninna hade pratat skit om mig vilt och brett. Så tarotdamen fick rätt, denna kvinna var verkligen en energivampyr.

Och mannen…………… han glömdes i hela röran Tungan ute

Zäta
0

Erik & moral ~ viktigt! Kärlek 🧡

Kärlek Zäta

• Redigerat 2021-03-31 01:27 av Zäta