Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 1502 ggr
[dandamimm]
0

Ny här...

Hej.

Jag kallas Danda och är ny här på Tarot i Fokus. Jag har varit aktiv en del på andra sajter som "Häxor", "Healing", "ÖN" och "Medialt" tex så någon här kanske jag stött på innan. Jag håller inte på med Tarot men vill så himla gärna lära mig. Jag har fått till mig från flera olika håll att detta är en väg jag borde gå så nu tittar jag in här så kanske jag kan få lite inspiration och möjlighet att fråga lite om jag har funderingar. Jag läser en bok som heter "Jolanda den tredjes bok om Tarot och häxkonst" och den är helt underbar. Jag ramlade över den kan man säga och eftersom jag kallar mig Häxa så kändes den helt rättGlad.

Om någon har bra boktips för en Nybörjare så får ni gärna berätta. Men det kanske redan finns nån tråd här om det. Jag får väl leta kring lite.

Om ni vill får ni gärna kolla på min presentation där jag berättar lite mer om vem jag är.

// Danda

Skogshumblan
0

Välkommen hit Danda! Man behöver inte vare sig kunna något eller äga en lek när man är med här, det kommer när tiden är rätt för dig. Jag kan varmt rekomendera att gå en kurs. Gillas har jag gått, hade just fått upp ögonen för Tarot då, och den var super! Varmt välkommen igen från en av medarbetarna här.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
0

Varmt välkommen till vår lilla vrå på iFokus. Skrattande Ja häxor och Tarot passar väl bra ihop. Glad

Ja du känner ju redan till hur iFokus är uppbyggt så du kan säkert hitta mycket "matnyttigt" under rubrikerna.

Det är bara att fråga så fort du unfrar över något, här är nästan alltid någon inne som kan svara.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
0

Välkommen hit Glad

Tyckte väl att jag kände igen din fina Avatar. Det är nog från Medialt.

Varför inte skaffa en tarotlek och börja "lära känna den"? När hösten kommer så sätter jag igång tarotkursen där du får en bra plattform att växa på om du vill utveckla dig i tarotens värld.

Kolla runt lite på artiklar så kanske du hittar något intressant Flört

[dandamimm]
0

Tack för era vänliga ord.

Gilla, jag har faktiskt redan tre stycken lekar. Har varit fascinerad av Tarot längeFlört. Menar du att det kommer en tarotkurs här eller var sätter du igång den?

Visst, #1, jag borde nog gå en kurs. Har bara varit lite osäker på var och för vem. Har kollat med bekanta men de har inte haft några bra tips. Det är jättesvårt att veta om en kurs man anmäler sig till är bra, menar jag. Så därför känns det bättre med något man fått rekommenderat.

// Danda

Skogshumblan
0

Danda. Gillas kurs rekomenderar jag. Den är inte dyr om man ser till vad man får. Jag tyckte både tempot och "nivån" på de olika lektionerna var helt perfekt, även om det var lite utmaning också. Det finns flera kända medium och tarotkändisar som har kurser men då pratar vi tusenlappar och som Nybörjare kanske det inte är vad man vill lägga på något man inte vet vad det ger?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GunillaR]
0

Kursen kommer någon gång i början på september. Jag kommer att avisera i god tid här på sajten Glad

[dandamimm]
0

Jag hittade länken i din presentation, Gilla, det låter förträffligt. Det får det nog bli till hösten då. Jag får hålla ögonen öppna.

// danda

ina3
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Välkommen Dandamimm! Skrattande Kul att se dig här!

~ Medarbetare på Tarot ~

fridelfina
0

Varmt välkommen!

Har och gillar också Jolanda den tredjes bok/kortlek och går även på hennes månklubb om somrarna då andan faller på!

Rekommenderar också Gillas kurs, den är mycket bra upplagd och i ett ok format!

Doris
0

Hej och välkommen Dandamimm

Jag rekommenderar också Gillas tarotkurs !

Allting är möjligt

[dandamimm]
0

Tack alla, jag funderar över detta med Gillas kurs eftersom så många rekomenderat den.

// Danda