Månförmörkelse!
Onsdagen den 15:e juni är det månförmörkelse när den fulla månen stiger upp. Den stiger upp strax före 22.00 över den sydöstra horisonten. Förmörkelsen har redan börjat en och en halv timme tidigare. Den totala delen av månförmörkelsen pågår från 21.22 och upphör ca 23.00. Vi får alltså uppleva månen förmörkad en hel timme efter att den stigit upp.
Under den totala förmörkelsen lyser månen med ett kopparrött sken. Det beror på att en del av solen röda strålar bryts och lägger sig i atmosfären där månskuggan är total, men pga detta så ser vi månen i det röda skenet. Det är mycket vackert!
Från klockan 23.03 avtal förmörkelsen gradvis och månens riktiga sken kommer fram mer och mer.
Nu kan vi bara hoppas på molnfritt denna junikväll!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Åh så vackert, hoppas man kan se den då :)
Amor Vincit Omnia
Ja så fin den är. Jag slutar ju jobba vid tio tiden så om jag inte glömmer det borde jag kunna se det. Om det inte är molnigt förståss. 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Förresten är det någon som börjat känna av fullmånen? Jag gjorde det igårkväll redan, rastlös och svårt att koppla av. Kände absolut att det var månkraften som ställde till det.
Av någon märklig anledning så blir jag hispig dagarna innan fullmånen och verkar få så mycket positiv kraft när den väl är full, som ett slags mån-pms.
Jag har väldigt svårt att sova och blir också väldigt rastlös dagarna innan och efter fullmåne. Visst är det märkligt med månens dragningskraft?
Medarbetare på Tarot
Jag drömmer extremt mycket jämfört med vanligt och vaknar ett hundratal gånger varje natt och så kan det komma känslostormar både positiva som negativa :)
Amor Vincit Omnia
Nja jag är nog lika förvirrad och splittrad som vanligt. (Ni vet genier är ju alltid lite disträ.
)
Men däremot har jag sovit väldigt gott de sista två nätterna. Känner mig nog mer slö, avslappnad och rörig, när det är fullmåne på gång. Lite svårt att komma igång med saker, blir mycket halvgjorda grejor. Men inget sådär väldigt påtagligt. Känns nog mer som att kroppen går ner på lågvarv.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Jo jag känner av den men numera kan jag åtminstone sova! Fast jag får också PMS liknande besvär fast mer att jag blir irriterad och lite lätt bitsk..
Sen funderar man på vad som händer när man blir som vanligt igen…puh!
Tack för upplysningen om månförmörkelsen Gilla! Hoppas att det blir molnfritt!
~ Medarbetare på Tarot ~

Hm, får känslan av att det är nån sorts övergång på g för mig då, fullmåne, månförmörkelse och så har jag nog fått min allra sista menstruation… (senaste var ca 1,5 år sen, har varit i klimakteriet ett bra tag nu). Undrar vad jag ska hitta på för ceremoni? Tål att tänkas ut ordentligt…
Tips från kloka "gummor" mottages tacksamt 
Jag sover som en stock om nätterna om är hispig som värsta PMS om dagarna nu. Idag skulle jag lagt mig under täcket och blivit liggande där hela dagen. Borde inte få vara bland folk idag…………