Det bästa av livet
Det kunde vara intressant att diskutera om vad som är det bästa i livet, vad som är den absoluta lyxen. Blev inspirerad av en annan tråd där vi diskuterade dyra resor med "all inclusive".
Vad är det som du uppfattar som lyx / det bästa som livet skulle kunna ge?
Tänk på frågan utan att förknippa den med pengar!

Oj vilken djup fråga! Hmm om man bortser från familjen och allt materiellt vi har så blir mitt svar tid. Tid att vara, tid att leva här och nu och tid med det som ska tas tid för - mer än vardagens "måsten". En lyx jag har är att strosa i skogen med mina barn, inga tider att passa- bara upptäcka livet ur mina barns sinnen.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Det ÄR en svår fråga!
Det första man tänker helt spontant är kanske att slippa jobba och att bara bli upp-passad, ligga vid polkanten och sörpla en drink osv…….
Och visst är detta helt underbart - några dagar eller en liten tid. Frågan är hur fort man tröttnar på detta och söker ett innehåll i livet. Och det är där som själva "det goda" kommer in.
Det finns så många svar på detta, så tänk inte för djupt utan försök återge känslan som uppstår i ditt hjärta, då du tänker på livets bästa.
Lyx är för mig att komma hem från jobb trött och sliten, och maken har middagen färdig, om än makaroner och falukrov eller fläskfile med beasås spelar ingen roll. Lyxen att sätta sig vid dukat bord och få höra att man är värd det.
Det händer ofta hos oss (maken är ju pensionär) Men det är lika lyxigt för mig iallafall.
Lyx för mig är också att kunna ta kaffet och gå ut i trädgården och bara lyssna till fåglarna.
Men den absoluta lyxen hade nog varit om jag kunnat bli kvar i hammocken och inte behövt köra till jobb. Vara hemma och pyssla med allt som är roligt skriva,teckna,handarbeta, läsa, osv…
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Lyx för mig är att få hjälpa dom fattiga i Navajo.Lyx är att få leva med andligheten att vara naturlig i sig själv och att inte ha begär till allt materiellt.
Lyx är att ha mat för dagen,kläder på kroppen,tak över sitt huvud för tänk så många som saknar just det vi tar för givet som ett enkelt glas rent dricksvatten.
Så lyx för mig är enkelhet inte pengar och dyra prylar utan den enkla ande som finns inom mig och njuter av livets små under,det är lyx i överflöd att få leva som en andlig varelse och dela med sig till andra 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Att slippa alla krav och måsten är lyx..tid är ett bra val som jag också känner är lyx…att ha tid att uppskatta det som man tar för givet, att få tid att vara där för sina barn, vänner eller de som behöver det och samtidigt få spendera värdefulla tillfällen med dem som betyder mycket för mig.
Lyx är för mig att gå ut och plantera citronmeliss och mynta som jag skall torka och göra té på sen, man uppskattar det så mycket mer än när man köper det.
~ Medarbetare på Tarot ~
Jag får också säga tid, mer tid att bara vara, mer tid att vara med min son och njuta av livet tillsammans. Det är riktig vardagslyx !
Amor Vincit Omnia
Att få ha hälsan i behåll, att få vara frisk helt enkelt.
Det bästa av livet för mig är att inte ha så många måsten att bara vara helt enkelt. Sitta ute ta en fika på köksbron höra fåglarna läten. Känna doften av naturen. Häggen blommar nu och doftar mycket gott.
Allting är möjligt
# 8 - Precis!
Ja precis så Dolla!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

ja Dollas lyx är min lyx. Tänk att få bara vara, utan något som kräver eller pockar på uppmärksamhet eller "måste" göras. Skulle vilja vakna en morgon totalt positiv och skön i magen - inte behöva vända på tankarna mot mer positiva banor, utan att det positiva bara "var där" helt naturligt. Lyx att vara totalt försäkrad om att allt är väl i livet.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Att ständigt behöva vända tankarna till det positiva, det tar väldigt mycket energi. För en tid kan man klara det, men inte i längden. Hoppas att du snart ska slippa detta Pagan 
Jag har det faktiskt mycket bra som lever ensam och som helt bestämmer om min dag. Jag har haft det så turbulent i livet så att få vara själv nu - det är faktiskt min lyx.
# 13 - Det kommer, det kommer 
Min lyx är att bara vara och känna kontakt med djur och natur.
Att känna samhörighet och gemenskap på det där självklara enkla viset att få göra det som faller mig in, njuta av musik, läsa en bra bok….
Ja helt enkelt vardagslyx utan några krav, jag är helt inne på din linje Dolla.
" Var nära naturen - var när dig själv "
"Vardagslyx" - det var ett bra uttryck! 
Ja vi har ju mest vardagar i våra liv!
" Var nära naturen - var när dig själv "
Jomenvisst! Det gäller att hitta små guldtrådar i vardagen.
Jag tycker också vardagslyx låter bra 
Allting är möjligt

Att gå ut i skogen och få ladda om batterierna, dra in ny energi..det är något av det bästa jag vet. 
~ Medarbetare på Tarot ~