God morgon 1 juni!
En riktigt god morgon hoppas jag att du haft/ har. Här skiner solen och det är nästan varmt ute redan. Härligt! Hoppas du får en fin dag, vad du än har för dig.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Godmorgon Skogis och alla andra "goingar" 
Skönt väder ute och bara 8 timmars jobb idag. Sen ledig 5 dagar.
Var ju hos doktorn igår, en kvinnlig läkare som gick bra att prata med, för ovanlighetens skull, en läkare som lyssnade (även om hon inte höll med mig i allt.) Nu blir det en snabbremiss till hud för även mina fötter har börjat få lite blåsor och småsår, så hon trodde det kunde vara nån hudsjukdom jag fått. Sen tillhör jag tydligen de få som får förtunnad hud av Kortisonsalvor.
Men den jag fick nu ,plus en fetare creme jag ska smörja in mig med efter kortisonsalvan, har lindrat svedan,klådan bra inatt. Händerna ser för j*kliga ut, det känns som jag doppat dem i brännässlor, "typ". Men idag känns dom rätt ok. Kunde till och med skruva av korken på tandkrämstuben utan att ta handduken till hjälp. 
"I dag firar jag den jag är och allt det jag kommer att bli"
(Ur "levande nuet" av Louise L. Hay)
Önskar alla en skön onsdag. Var rädda om varandra.
(Jo bilden har visats innan men den är kul ändå
)
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Godmorgon!
Ajaj Isa, låter som en illvilligt besvär det där! Har du hört talas om Noni frukten? Googla den och läs om dess egenskaper, vissa dricker den men den är lika bra utvärtes. Hade den inte varit så dålig att äta hade den gjort revolution men den är riktigt äcklig..men bra! En vän till mig har psoriasis, hon har efter att ha tagit i sig detta blivit mycket bättre (hon har kort före och efter) och det är skillnad. Ett tips bara!
Fint väder idag, ha en toppendag alla!
~ Medarbetare på Tarot ~
Isa så skönt att du fått en läkare som tar dig på allvar och inte minst att du fått crèmer som hjälper! Glädjs med dig!
/ Skogshumblan
Godmorgon!
Nu har jag varit och lämnat katten på Djursjukhuset. Hoppas det går bra för min lilla snutta :-)
Nu blir hon kastrerad och vaccinerad och det ska bli skönt.
Ovädret har dragit förbi nu men det är inte alls den värmen som det var igår. Men det kanske blir varmare framåt dagen. Det är ju fortfarande "mitt i natten".
Nu ska jag ta en kopp kaffe.
Ha en bra dag
Tack Ina och Skogis 
Det ska jag googla på, låter intressant. Ja det är snart 3 månader jag hållit på så man börjar tröttna. Isynnerhet som jag inte har haft några värre problem än lite torrhet på händerna. 
Kram Isa

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
God morgon!
Men du Isa, det borde väl vara slut på besvärligheterna nu! Jag hoppas att du får hjälp från hud nu, de brukar vara rätt duktiga. Jag har ju gått där med min 16-åring som har eksem.
Här har det regnat inatt - då slapp jag vattna, tack!
Nu har molnen dragit förbi och det är nästan molnfritt. Det ska bli liiite svalare än igår men fortfarande varmt.
Nu väntar lite frukost och på lunchen blir det Zumba som vanligt. I kväll ska jordgubbs- och kryddlandet få sig en rensning!
Ha det gött!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Tack Elpida. 
Men å andra sidan, har jag fullgott skäl att INTE rensa ogräs. 

Gilla, tänker på dig och håller tummarna för att lilla fröken Z kommer hem pigg och alert snabbt igen.
/ Skogshumblan
# 8 - Tack Skogis! Ja jag går ju här som en hönsmamma! Jag vet ju att hon kommer må lite tjyvis de närmaste timmarna men katter repar sig otroligit snabbt. Hoppas jag får smärtstillande med hem som hon kan ta idag och imorgon.
Jag ska hämta henne efter 1300.
Gilla, ush din stackare. Hoppas ni våda slappnar av lite och får en skön em när Z får komma hem med "mamma".
/ Skogshumblan
Hon är hemma nu. Det har gått jättebra. Hon har ätit, druckit och kissat och då är det bra :-)
Hon är ju trött naturligtvis men inte ska hon vila, nej då, hon ska vara hos mig *suck*.
Haha, men Gilla, du får ju vila med henne ;)
/ Skogshumblan
Jag försökte detta, men då skulle hon "ut och gå". Nu är hon mycket piggare och har till och med klättrat upp i sin kattmöbel. Helt fantastiskt så snabbt katterna hämtar sig om man jämför med oss. Jag har ju själv blivit opad några gånger i magen och vet hur det känns de första dagarna då man inte ensk vågar skratta.
Ja men har man nio liv så kanske man kan spara krafter till framtida bruk;)
/ Skogshumblan