God morgon 5 maj.
God morgon på er. Hoppas ni sovit gott och är redo för en ny dag med allt vad den har att ge. Själv har jag inga större planer idag, torsdag är ju ju jutsuträning framåt kvällen, men fram tills dess gör jag vad jag vill. Det vill säga är med barnen och har det gott! ;) Hoppas värmen kommer tillbaka för kylan vi haft var ju ingen höjdare… Stor kram till er som vill!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
God morgon 5/5 till er alla.
Här är det grått och +3. Kram tillbaka Skogis. Kommit igång med morgonyoga igen. Konstaterade igen att fruktsoppa (hemggjord enligt Lazarides) är både gott och snällt mot matsmältningen… Ska göra en soppa till frysen. Går igenom frys och skafferi just nu. Bra för min ekonomi… Ska göra ett kvällspass och sedan bingen igen.
Ha de'
God morgon
Kram till dig Skogis Har jobbat i natt Natten gick bra men det går vinter kräksjuka där! Jag har själv inte haft det ,men hoppas att jag slipper ! Ute är det 4 grader varmt Solen sken när jag åkte hem.
Ska gå och sova nu.
Kram
Allting är möjligt
Är man hungrig så är man!
Godmorgon på er alla
eller gonatt säger jag..jag måste försöka sova en stund kunde inte ligga ner i natt pga värken. Ska på shoppingtur med döttrarna i eftermiddag den yngsta ska köpa sig en kul hatt då de ska ha huvudbonad i skolan i morgon.
ha en fin dag alla godingar
#4 Krya på dig… 
Godmorgon Skogis,Simudainkain och allihopa. 
Lite lätt småförkyld, men sov ända till halv nio.
Jag som brukar vakna vid 6-7 tiden. Men det var skönt, känner mig lite piggare, så förkylningen är nog på väg att ge sig. Sitter och skriver med bomullsvantar på. Så ursäkta om stavningen blir värre än vanligt.
De där utslagen jag hade problem med har blossat upp igen så nu är bägge händerna åtgångna med lite vätskefyllda utslag som sen torkar och blir röda fjällande partier. Jag smörjer med kortisonsalva jag fick och hoppas på det bästa, men vantar får jag ta på innan salvan torkat in annars hade nog mitt tangentbord sett för J***igt ut.
Bytte ju husläkare så jag ska dit den siste, så jag ger det tid att läka till dess, annars får jag prova något annat, eller helt sonika bli hemma för det blir sämre på jobb, som sånt här brukar bli, är förmodligen någon typ av kontakteksem, för jag märker att att skyddshanskarna i skinn förvärrar det,
Nu till något roligt, fick en bok och två trisslotter av dotra med särbo.
(fick två björnkorgar av barnbarnen sååå söta) Och på den ene lotten var det 100 kronor.
Jaja inga stora summor men jag glädjer mig iallafall. 
Hmm med tanke på mina problem att skriva med vantar, så har jag bubblat rätt mycket ändå. 
Nå ni ska veta att jag finns här och läser och följer era liv. Gläds och sörjer med er.
Ha en skön dag.
Många kramar Isa.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Isa, så roligt att "se" dig här! Tråkigt att höra om ditt mög med eksemen. Tänker på sig och hoppas det hela läker och försvinner för gott!
/ Skogshumblan
God förmiddag (eller godmiddag)
Vädret är ingen höjdare idag heller, men de har lovat sommarvärme till helgen så det är bara att hoppas. Jag ska ta en tur till stan idag. Har bestämt mig nu att dra in på kolhydraterna. Min mage mår inte bra och jag behöver gå ner många kilon. Nu börjar jag så smått denna vecka och börjar med menyerna nästa vecka, så blir det inte så abrupt för kroppen. Jag ska ta detta långsiktigt, men jag vill bli av med fem kilo nu på direkten, sen får resten gå i lagom takt. Det kommer ta ett år att gå ner de kilon som jag vill, dvs 25.
Isa, så otäckt och jobbigt med dina händer. Är det bara händerna eller sätter det sig på andra ställen också? Jag fick en känsla av att något är fel i balansen i din kropp, antingen ska du tillföra en mineral eller så ska du ta bort. Du borde gå till en alternativ medicinare som kan göra tester.
Nej, nu gäller det att sätta fart här.
Ha en bra dag! 
#6 Håller med Gilla. Hur är ditt immunförsvar annars..?. Finns det andra typer av skyddshandskar…? Håller tummarna för dig…
kram

Isa!!
jag vet hur j#kla ont det gör!
Bläää för vätskefyllda blåsor och eksem jag har tampats med det på händerna i flera månader men just nu är det bättre, men just blåseksemet har satt sig även på knäna för mig nu,# vanligt# eksem lite här och där på kroppen.
De testade mig och de visade sig att jag får reaktioner av nickel och kobolt.

God middag!
Isa, många bäckar små…
. Desto tråkigare att höra om eksemen, kan du varva kortisonet med lite aloevera gel kanske? Hoppas du får reda på var det kommer ifrån så att du kan lösa det långsiktigt!
Det kalla vädret fortsätter även här, jag hoppas nu verkligen att de där 17-20 graderna som är utlovade till helgen kommer!!!
Ikväll blir det nog promenix i skogen och sedan bara ta det lugnt. Även om värken blivit bättre så malen den på rätt bra i kroppen.. Så Nillan, jag hoppas du snart blir bättre och att du fått vila lite - det tar på krafterna att ha ont!!!
Ha det nu så gott idag!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Nillan känner med dig också! 

Hej på er
Börjar med att krama skogis
Hoppas soppan blev god Simudainkain
Nillan, hoppas du fick vilat och orkade med shoppingen
isa, kramar om dig med. kan det vara stressrelaterat? låter ju hur jobbigt som helst. Den siste….det är ju dölångt att gå å vänta
Här är det också kallt, blåsigt och inte minsta sol. Men hoppas det vänder till helgen, det lovade SMHI igår. fast yr.no har faktiskt bättre väder, eller hur nillan..
kramar
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
#13 yep, vidareutvecklade en favvo.
Original är med curry, ingefära, lök, vitlök, morot och äpple. La i selleri för mer smak och röda linser för mer protein och mättnadskänsla. Perfa en kylig majdag och vackert orange…
Mmmm lät gott Simudainkain! Blev sugen. Har varit och tränat och lärt mig en sak: om du tränar när du har "dina månatliga" så använd dubbla skydd så slipper du fina fläckar på din gi. (Den vita dräkten man har heter så). Jävla skit så pinsamt det är med sånt. Som tur är var det en liten liten fläck som förhoppningsvis inte syntes, satt mitt i skrevet, men som vi håller är det ingen garanti… Jaja, shit happens. :D
/ Skogshumblan
Tack för all omtanke.
Ni har som vanligt gett mig en massa nya infallsvinklar och tips.
Aloa vera, ja det brukar ju vara bra.
Ska absolut testas.
Stackars dig Nillan skickar en kram.
Nej det är bara på händerna även om det kommit någon prick på handleden nu. Och nej jag är inte allergisk mot något mer än bastu och en mycket lätt pollen allergi…. Hm 
Stress, ja det kan ju påverka, även om det normalt brukar vara magen som protesterar. 
Obalans i kroppen, ja det är det nog, för sista tiden har jag "kladdat" lite väl mycket. Så där är en uppstramning på gång.
"Tjejen" Jag byter med har också fått kontakteksem på sina händer. Det är ju olja i plasten och många av sakerna vi kör är varma när vi tar dem. Jag har också pratat med en del av de andra och upptäckt att en del har problem med torr hud, det är precis som de nya tunnare (som är mycket smidigare och bekvämare) torkar ut huden.
Dessutom torkar kortisonsalvan också ut huden, så huden blir ju rätt torr och skör med torrsprickor som resultat. Jag provar mig fram nu med olika handcremer som ger fukt inte fett. Tyvärr funkar inte Helosansalvan som annars är min favorit. Nu har jag ett par bomullsvantar under skyddsvantarna och det hjälper händerna så de blir inte så uttorkade.
Skogis Ja vit dräkt och "Indianer på torget" är nog inte den bästa kombinationen. 
Kram Isa

#16 Indianer på torget - den hade jag aldrig hört förut
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Hehe, det läste jag här på iFokus en gång, tyckte den var kul.
Förr sa man "Fnl-vecka", röda veckan. Min mamma kallade det för reglering, något som jag grunnade på ett bra tag innan jag fattade. Jag var inte så gammal då. 
*s* vilka "fina" namn, hade inte hört dem innan men kärt barn….
/ Skogshumblan