Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 1243 ggr
[GunillaR]
0

Lördag 2 april

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Godmorgon eller godnatt, vad som behagas. Jag har svårt att koppla av ikväll. Har varit igång för mycket idag och varit väldigt duktig och då blir det så här. men nu har jag satt på lite skön musik som jag ska sitta och lyssna till. Det brukar ta fem minuter och sedan får jag gå och lägga mig.

Denna lördag skulle det bli fint väder när morgondimmorna lagt sig, så jag har tänkt att ha eftermiddagen fri, om man nu skulle vilja sitta i solen en stund.

Musiken här är Celtic Woman - de har gjort så mycket fint.

[GunillaR]
0

Musiken passar ju egentligen inte alls i en morgontråd utan passar perfekt just nu i detta ögonblick när jag ska säga goodbye till den gångna dagen och tacka för allt jag fått gjort.

Isa56
0

Godmorgon Gilla och alla andra goa vänner. Skrattande

Hehe idag kan jag konstatera att: Varm "tant", duntäcke och 24 grader i sovrummet inte går ihop. FörvånadFlört Maken trodde det kunde gå ner mot nollan inatt så han eldade på i braskaminen inatt.Obestämd För hundens skull har vi alltid sovrumsdörren öppen så värmen gick in där… Tja frukost halv sex en lördagmorgon är väl inte helt fel och med sju grader ute så var det heller inte helt fel att gå ut en stund. Oskyldig Nu har jag jobbat förmiddag denna vecka så upp fyra sitter väl i kroppen några dagar till.

Lite disigt men uppehåll annars.

Dagens tanke av Louise L: Hay

"Jag går bortom gamla begränsningar och uttrycker mig nu fritt och kreativt."

Ha en skön dag

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
0

God förmiddag alla. Städtanten i mig har vaknat och badrummet är klart. Nu ska jag ta en liiiten kaffepaus och sen är köket nästa på tur. Blir en sväng i tvättstugan också… Ha en bra dag alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
0

Idag ska här städas. Mina fönster behöver en genomgång och växterna lite ny jord mm. Idag lär bli en hemmarfixar dag - en sådan där man börjar i ena änden och när man kommit till sista så ser det ännu värre ut. Ska försöka organisera mig och avsluta allt påbörjat annars håller jag väl på tills söndagen börjat.Tungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

simudainkain
0

God middag till eder alla!

Här är det gråmulet och +6. Sov rätt ok inatt trots uppvarvning med HLR och störta i väg till kvällspass på nästa ställe. Kvällsyoga och Fridsoljan gjorde nog susen.

Kör med energioljan efter mitt personliga yogapgrogram på morgonen igen, för att grunda och tanka energi. Grundproblemet är ju gammal energibrist.

Idag ska jag som övriga städa…. Roligheten blir premiär på ett stickcafé. Hoppas det blir roligt…

Tack för musiken Gilla, den passade mig ypperligt denna morgon.Skrattande

Skogshumblan
0

Haha Pagan, hur städar man så det ser VÄRRE ut när man städat? ;P

/ Skogshumblan

Pagan
0

Jo skogis det är ganska lätt. Skrattande Först Genom att börja överallt ungefär samtidigt och inte bli riktigt klar någonstans innan man påbörjar rensning av kökslådor och omplantering av växter. sedan står man mitt i röran och ska slutföra lite överallt och då är det plötsligt söndag morgon. Det brukar bli lite kaos och middagen ska tilllagas mitt i smeten och jag har kvar 511 punkter på min lista. Då kommer jag på att jag ska rensa i pärmarna också och …..sedan när man ändå är just där, eller på väg mot det där då….då får jag plötsligt en snilleblixt och börjar rensa ur ungarnas garderober och måste till grannen med kläder som kan passa hennes små och då passar man ju på att ta en promenad och en kopp kaffe och då….ja och efter ett glas vin med en annan granne så ringer maken och frågar om han ska hjälpa till med nåtCool och på den vägen är det. fast denna gången så ska det ju inte alls bli så där, nej då. Nu har jag ju EN PLAN!!!

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Godförmiddag!

Isa, jag bytte täcke i torsdags. Kände att det andra började bli för varmt. Bättre med ett tunnare täcke, så kan man lägga en filt vid fotändan istället.

I dag ska jag deklarera och pyssla med lite "pappersarbete" Jag ska också tona håret, jag klippte och tvättade det igår.  Sen ska jag inte göra något speciellt idag, Promenad och en bok, det får räcka.

Jag satte upp sommargardinerna igår och upptäckte att de hade krympt i tvätten, så det var bara att sätta igång med att lägga ner fållen. Jag hade tagit detta med i beräkningen och lagt till en extra stor fåll. Ja det var väldigt mycket jag gjorde igår, så idag blir det lugna gatan.

Ha en skön lördag Glad

silverljus
0

God morgon ! ….

en härligt ledig dag , ska pyssla med lite av varje, bla en lektion i tarotkursen ..

grå mulet och lite trist ute, blir ev en liten prommis idag…..

önskar alla en bra dag..Glad

Skogshumblan
0

Pagan, förstår precis hur det går så ;) Känner igen det där med att börja överallt samtidigt…

/ Skogshumblan

Pagan
0

#10 skönt med en själsfrände.Skrattande Fast idag har jag faktiskt hållt min plan. Lite rast kan jag ju nu behöva också. Har en del kvar på min lista, men huset är i ordning där jag farit fram, så det kan ju faktiskt få vara lite kvar att göra i morgon också. Rena fönster har jag, nyplanterade & duschade växter, dammfritt och skurat på övervåningen och gardiner på tork. Nu är det bara resten kvarGuld i mun

Sajtvärd Tarot

simudainkain
0

#11 Weow, Pagan virvelvind…! Flört

Hunnit diska, göra en soppa och vara på stickcafe i långsam ledig takt-…

Skogshumblan
0

Heja Pagan! Själv har jag hunnit badrum, kök och en lååååång stund vid återvinningen. Hu vad mycket kartonger& papper vi hade:( Har också märkt att köksstädning med småbarn är ett sisyfosarbete. Hade dammsugit och till och med hunnit skura golvet så fint men sen var det ogjort i ett huj när vi åt ( även om lillan här har något så när bra bordsskick för sina 15 månader) och sen samma visa igen och igen… Längtar till sommaren då man kan äta ute och slipper allt sånt här! Hallen tar jag i morgon, den lär ju finnas kvar;)

/ Skogshumblan

Isa56
0

Gilla ja jag får nog byta täcke…. eller byta rum och öppna fönstert.Flört 

Pagan din vanliga städstil kör jag också med, värst var det när maken ringde och frågade om jag blev sur för han bakade ut vetedegen jag hade satt på jäsning två timmar tidigare… Jag satt hos en bekant och drack kaffe. Hrm Skäms Så nej du är definitivt inte ensam. Är sedan min make hemma, då är kaoset totalt, för han städar på sitt sätt. Tyst

Det är vår, till och med denna tanten har vaknat. Tungan ute Idag har jag hunnit skura ner badrummet, ni vet när man plockar ut allt och torkar och fejar precis överallt. Skrikandes Sen lagade jag middag (gör jag bara en gång i veckanTungan ute) tvättar, sista maskinen är igång.

Och tvättat bilen. Förvånad Konstaterar att jag bockar mig 8 gånger på varje sida och fyra gånger för fram och bak. Det blir 20 framåtböj, sen behöver jag stege för att nå taket och det tar jag i tre delar det blir upp och ner för stegen tre gånger på varje sida, Sen sitter jag på huk fyra gånger. Jo, jag har fyra hjul på bilen…Flört Det blir ett litet aerobic pass…Väl…Oskyldig Och ja upp och nerför för trappan till grovköket nio rundor där. Tyst Nä… jag har motionerat tillräckligt idag.

Risken finns ju att jag tappar några hekto och blir ännu piggare. FörvånadTungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
0

Godkväller!

Idag har varit en mycket skön dag med temperatur säkert över 15 grader. Fast solen inte var framme! Men frampå eftermiddagen så bröt den igenom dimmorna och jag har suttit en timme på balkongen. Årets första solande! Det var bara såååååå skönt!!!

Ljuva vårvärme! Glad

Ha en skön kväll, det tänker jag ha Flört

Pagan
0

Skogis, känner så väl till det där. Små barn har en förmåga att stöka som skogshuggare. En tröst är ju iallfall att om 10år så blir det bättreTyst

ja du Isa, en skulle haft en stegräknare på sig ocksåTungan ute

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Pagan, ja och om tio är är de små liven 15 resp 12 år gamla nästan så då lär de ju ha egna små "städuppdrag" med "snabeldraken" så mamma kan göra annat än att bara städa ;)

/ Skogshumblan

Ninnib53
0

Lördag 2 april och jag har varit på Harmonimässan i Solna hela dagen! Är alldeles slut nu men mycket tacksam och glad över dagen. Jag älskar att gå och välja bland tarot-utövare, mediala sittningar, föredrag, försäljning av stenar, böcker, musik, hälsoprodukter m.m.

Och när det var dags att åka hem hade våren landat. Tänk att det börjar bli vår?! Nästan för bra för att vara sant.

simudainkain
0

#18 Kul!!!  Harmonimässan brukar vara bra. Var det många utställare?

Gjorde du något särskilt?

Ninnib53
0

Det var många utställare, fast mindre folk än i höstas. Jag var till Michelle Phillips och fick en reading c:a 10  min + hennes bok Creator Speaks, allt för 200 kr. Hon berättade saker för mig om mig själv och min fortsatta utveckling, vad jag ska tänka på och vad jag har att arbeta med. Att all karma jag jobbat med nu måste arbetas bort, att jag måste bli av med det eftersom det hindrar min fortsatta utveckling. Det var mycket givande!

simudainkain
0

Spännande…! Michelle Phillips är ny för mig, ska kollas upp… Tack Flört

Ninnib53
0

Ja, gör det! När man googlar på hennes namn kommer det upp en amerikans sing- and songwriter. Men det här är hennes hemsida.

www.soulsawakening.net och www.creatorspeaks.com

Glad

simudainkain
0

#22 Tackar… Flört