Tarot iFokus

Tarot

Etikettenergier
Läst 4402 ggr
Pagan
2011-03-19 08:55
0

Kråkmåne

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mars fullmåne – Supermånen - är den största på 19 år. Nja, jorden och månen har inte legat så nära varandra på 19 år är väl mer sant. Det gör att månen blir 14% större än vanligt för oss jordbor. I kväll runt 19.10 så kommer du kunna se den som störst. Mellanrummet mellan jord och måne är nu 356 577 kilometer. Om du vill se en måne som är större än denna så får du vänta till 14 november 2016.

En del astrologer hävdar att supermånar som inträffade 1955, 1974, 1992 och 2005 sammanföll med extrema väderhändelser I tidningen Daily mail står det att astrologer varnade två dagar före skalvet i Japan att supermånens dragningskraft skulle orsaka skador. Med bara fem dagar kvar till supermånen, drabbades Japan av en jordbävning med magnituden 8,9.

Det finns en stor oro ute i världen för vad som kan hända under denna månes inverkan. Forskarna vill lugna oss på den punkten, men att månen kan inverka är ju ingenting nytt. Om en jordbävning eller ett vulkanutbrott är på väg så kan inverkan från månen ge extra fart. Månen blir så att säga den extra faktorn som får det att tippa över. Jordbävningen och tsunamin i Indiska oceanen 2004 inträffade till exempel bara ett par veckor före den senaste supermånen.

Det florerar en hel del domedagsprofetior om denna måne. Jag väljer att tänka på den som vilken annan fullmåne som helst. Månens inverkan är stor nog ändå i vanliga fall.

Mars Kråkmåne Månen går strax in i vågen

19 mars fullmåne i jungfrun. Vid 21 går månen in i vågen. .

Månen i vågen:

Människokroppen: Månen i Vågen påverkar njurar, binjurar, urinblåsa, livmoder, höfter, ländrygg och hud.
Kroppsvård: En period som lämpar sig för att tillämpa regenererande hudkrämer och för att återställa och öka blodgenomströmningen.
Hem: Vädra och byt lakan.
Trädgård: blomster dag med fallande kraft. Denna dag är lämplig för sådd och plantering blommor och blommande medicinalväxter.
Chakra: Månen i Vågen påverkar Svadhisthana (2: a chakrat), och Anahata (4: e chakrat). Du kan harmonisera dessa chakran med följande färger, stenar och essenser:
Färg: Orange grön,
Stenar: karneol, mån sten Rosen kvarts Turmalin, Kalcit, smaragd Jade
Essens: ylang ylang, sandelträ, Ros

Månen i vågen innebär en ökad social kompetens, intresse för nya bekantskaper, en önskan om ömsesidig förståelse. Partnerskap är i fokus. Bra för sociala sammankomster, fester, affärsmöten och en romantisk rendez-vous. Dock minskar nu din förmåga att fatta beslut eftersom du är mer benägen till tvivel och tvekan nu.

Denna dag är en bra dag som visar dig vad som är ur balans, inbjuder dig att skapa mer harmoni i dina relationer, din yttre miljö och i din inre värld. Vågen styrs av Venus, kärlekens gudinna, skönhet och konst. Förbättra ditt utseende med en ny frisyr eller med nya kläder och planera för socialt umgänge. Kulturevenemang och skapande verksamhet är särskilt att rekommendera.

Extra kul att veta: Det finns samband mellan epilepsianfall och fullmåne – månen minskar halten av melatonin.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Elpida
2011-03-19 09:49
0

Man kanske skulle se till att plantera lite frön idag då..Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

christel70
2011-03-19 11:14
0

Mycket intressant läsning! Tack PaganKyss

Medarbetare på Tarot

nillanb
2011-03-19 11:31
0

Tack för intressant info!Kyss

[GunillaR]
2011-03-19 11:38
0

Tack Pagan för ännu en intressant "mån-rapport".

Märkligt detta med urinblåsan. Jag har under de sista dagarna och speciellt igår varit jättekissnödig väldigt ofta, mer än vad jag har druckit. Igår natt var jag uppe två gånger på toa. Frågan är om man ska dricka mycket vatten eller lite. För vattnet rör ju om i kroppen. - Ähh jag resonerar som så att jag dricker mycket och springer på toa mycket Glad

Kände också igår morse som att jag hade mensvärk, vilket är helt omöjligt ………….. Obestämd. Kan det vara stormånen som "kör runt" i kroppen?

Pagan
2011-03-19 11:53
0

Månen styr ju även kroppens tidvatten. Det kan bli ett extra flöde åt vardera håll. Känner man extra törst så kan det vara kroppens sätt att signalera att du behöver skölja ur njurarna. kissar du oftare så behöver du förr eller senare ett tillskott av vatten - så njurarna får sitt. Funderar lite kring sambandet mellan navelchakrat och urinblåsebesvär när du beskriver hur du upplever det.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

avon
2011-03-19 18:07
0

Intressant. Tack Pagan!

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

silverljus
2011-03-19 18:09
0

…följer med intresse dina månrapporter.Glad…måste kolla denna ikväll

simudainkain
2011-03-19 21:47
0

Very interesting…! Ylang ylang har jag och sandelträ, kan nog har lite stenar också…

ina3
2011-03-20 08:58
0

#4 Jamen precis så har jag också känt framförallt mensvärkskänslor…och inte fått ihop det för tidsmässigt stämmer det inte alls. Men jag har inte haft en tanke på att det skulle falla samman med månen…den påverkar ju mer än vad man förstår!

~ Medarbetare på Tarot ~