Melodifestivalen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vem är din favorit i kväll?
Erik Saade
Swingfly
Danny
Sara Varga
The Moniker
Sanna Nielsen
Nicke Borg
Brolle
The Playtones
Linda Bengtzing
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

Nu har jag inte sett varje deltävling, men jag tyckte ett par låtar var rätt så bra. Sanna Nielsen håller jag som favorit och som 2:a Nicke Borg. Sara varga har ju underbar röst, men låten var inte så bra.
En man på radion sade ungefär så här igår; Om du måste lyssna på en låt flera gånger för att du ska tycka om den, så rösta inte på den, för i finalen så har de bara en chans.
Sajtvärd Tarot
Eric Saade är min favorit. Bra låt, spännande arrangemang och en duktig artist.
Men så kommer den där Moniker och sticker upp. Låten är rolig och medryckande men frågan är om den ligger i rätt århundrade.
Nicke Borg - mycket bra!
Sara Varga begriper jag inte varför denna låt är så omtyckt. Låten är väldigt tråkig och intetsägande. Skickar vi iväg henne så blir det samma fiasko som ifjol.
Sen älskar jag ju Sanna Nielsen oavsett vad hon gör :-)
Men jag ska rösta på Eric Saade!
Gillar ju inte spektaklet men sonen är helt såld. Han hejar på Danny men Eric är en annan favvis där. Själv tycker jag inte riktigt om någon låt som melodifestivallåt men Sara Vargas låt är i min smak. Lite soft sådär och texten är ju så otroligt stark. Hoppas många som lever i dåliga förhållanden får sparken de behöver av den låten! Brolle kan vara bra men denna låt har jag inte hört. Så vem som än vinner lär jag vara mer eller mindre positiv till. Sonen däremot lär få spel om inte rätt låt vinner…
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Moniker ja - gillar denne kille, tyckte han var jäkla bra i idol. Enda säsongen jag faktiskt följt från början till slut. Låten är en sådan som växer med tiden, bättre och bättre.
Må rätt låt vinna.
Hoppas för din skull Skogis att sonen ändrar sig och gillar Sanna Nielsen för det är ju hon som kommer vinna i kväll
Sajtvärd Tarot

Ja han vann, jäklar också. Jag tyckte Sanna var helt outstanding som vanligt så henne satt jag och höll tummarna för hela kvällen. Nåväl förhoppningsvis så gör Eric bra i från sig i Tyskland.
Sajtvärd Tarot
Sonen somnade utmattad i soffan minuten innan allt började. Stackarn är förkyld och missade det. Annars hade han nog kunnat hålla sig vaken till framåt 21.30. Men han var överlycklig i morse när vi berättade vem som vunnit. Tycker Eric är så duktig och gillar hans lite kaxiga stil.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Tittade också på festivalen för en gångs skull. Jag tycker att den vinnande låten är ett bra bidrag att skicka vidare.
Min blogg: www.pysselhyss.com
Medarbetare på scrapbooking.ifokus

Jag höll på Eric Saade hela vägen! Men visst blev man glad av The Moniker
, många bra låtar iår och väldigt varierat (tänker på The Playtones, Swingfly, Sara Warga..mm.)
~ Medarbetare på Tarot ~

:) Min son somnade innan alla låtar hade spelats. Även han feber och förkyld. Jag röstade på The Moniker, det var en glad och energigivande låt!