Godmorgon 5/2
Godmorgon allesammans 
Det blåser, men det är 8 plus ute, och det känns.
Trots blåsten var det riktigt skönt ute. Jag har ju en vana att ta morgonkaffet med ut en stund, oavsett väder. Vi har ett uterum som är ganska så väl läat för vind och regn/snö.
Idag blir det att tanka bilen, handla lite och tvätta. Men tvätten sköter sig själv så det är inget problem. Maskinen tar bara en j*kla tid på sig, 1,5 timme för en maskin tvätt.
Jag vill ju ha allt på direkten
. Det är bara pussel jag kan sitta i timmar med utan att bli sur.
Ha en skön lördag
Javisstja dagens tanke av Louise L. Hay.
"Jag är värd att glädjas åt livet. Jag frågar efter det jag behöver och accepterar med glädje och njuter."
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Godmorgon Isa och alla andra som droppar in under dagen. Tycker också tvätten tar en himla tid. Förstår inte detta med ekonomi i nyare maskiner. Ju bättre miljöklass - desto längre tid. Borde ju vara tvärt om, kan man tycka.
Snön töade bort under gårdagen och nu är det snart isfritt också hoppas jag. gråväder och ingen sol i sikte.
Var på tjejkväll i går och det känns lite bakom ögonbrynen idag. Mycket goda smårätter, vin & prat intill småtimmarna och ändå vaknade jag tidigt. Får nog lura en stund på dagen.
Lördag och ledigt - så himla gött. En slappis dag ligger framför mig - inget vettigt planerat.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
God förmiddag!
Jaså Pagan har inflammation bakom ögonbrynen idag? En kopp starkt kaffe fixar 
Jag har sovit gott inatt och vaknade i morse till stormens rytande utanför fönstret, men det verkar ha lugnat sig något nu. Solen tittade fram för en stund sedan men nu är det mörka moln igen. Men det är milt idag, det var så igår också. Sydvästliga vindar, hårda och varma. Hoppas det inte blir något regn idag för jag hade tänkt mig en liten promenad.
Tänkte börja på en porträttskiss också idag. Det är så rogivande att sitta med tecknande.
Ikväll är det melodifestival!!! 
Ha en skön dag!

Tack Gilla, men 5 koppar kaffe senare kan jag konstatera att det inte hjälpt
men det var ändå värt det. Att utbyta tankar med tjejerna är så befriande. När sömningheten och vinet börjat breda ut sig når ju humorn nya höjder.
Här har det börjat friska i ordentligt. Blåser som attan. Ingenting ligger kvar på gården så jag har fått röja lite.
Sajtvärd Tarot
# 3 - Då har det varit roligt 
Det släpper säkert efter lunchen, ät en stadig sådan 
God förmiddag…..:)
..så trevligt pagan, goda vänner är verkligen en gåva ..*L*…..
..här är det mulet och småsnöar, lite trist faktiskt. ..men tänker iaf ta mej en sväng till röda korsets butik, brukar va roligt gå där och botanisera..
annars har jag inga planer alls, känns skönt bara vara.
Ha en bra dag alla!

God middag!
Bara jag och maken hemma på förmiddagen. Har hunnit med ett pilatespass och läst lite av Eckhart Tolle… och hängt här förstås
. Nu ska jag snart ta en kaffe med maken, sedan ska vi på bio med minstan och hennes kompis och se Trassel. Ikväll bjuder vi ner svärfar och tittar på melodifestivalen!
Pagan -det låter som att ni hade en härlig tjejkväll!
Mycket vatten och Bamyl koffein kanske…. det sista har jag inte provat men har hört att det ska vara väldigt effektivt vid sådana sjukdomar…
.
Hoppas ni får en härlig lördag!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

Kan fortfarande konstatera att huvudvärken sitter i. trots kaffe, panodil, lunch och lite kontemplation. Det är bara att gilla läget. Det värsta är väl att jag inte ens åt dill, det brukar alltid ge mig huvudvärk
Ni vet kräftor i dill i augusti och sill med dill vid midsommar
Sajtvärd Tarot
#7 Pagan när jag har huvudvärk ( jo det händer, det är när mina två hjärnceller krockar 
) Då lägger jag en kall blöt handduk över panna och ögon, det brukar lindra… Krama ur den först. 
PAGAN 

Fast jag menar det, tipset fick jag när jag väntade barn och inte fick ta några tabletter, skulle föda vilken dag som helst.
#11 Kostar ju bara en stunds vila att prova det.