Tarot iFokus

Tarot

Etikettenergier
Läst 6002 ggr
Pagan
2011-01-18 21:01
0

Fullmåne onsdag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I natt kanske en del har svårt att sova och även under morgondagen så kan du uppleva att det blir lite småjobbigt. Månen går in i kräftan och det innebär ökade känslor, sårbarhet och lättstötthet. Ditt behov av avskildhet kan bli ganska stark, och det finns en önskan att endast kommunicera med de som står dig närmast.

Inte en bra dag för gruppaktiviteter. Du kan känna ett ökat behov av att bli omhändertagen.

Det en bra dag för massage och långa sköna bad.

Månen i Kräftan påverkar lymfsystemet, bröst och kvinnliga organ, nedre delen av lungorna, matstrupen, magsäcken, lever, gallblåsa, bukspottkörtel, diafragma, och ledvätskor.

För alla kräftor som sover bra under fullmånen eller på annat sätt känner kraften öka kommer må bättre än bäst i morgon. Sol och måne i samma tecken kan bli en av dina bästa kraftdagar.

Chakra: Månen i kräftan drabbar Svadhisthana (2: a chakrat).

Du kan harmonisera detta chakra med följande färger, stenar och essenser.

Färg: Orange Stenar: Månsten, karneol

Essens: ylang ylang, sandelträ

Glöm inte

Moder jord meditationen i morgonkväll kl. 20.00 – 20.30

Tillsammans åstadkommer vi mirakel!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
2011-01-19 01:02
0

Tack för den förklaringen, säger en kräfta som mer eller mindre tror jag håller på att få en depression eller något annat märkligt. Det påminner om PMS symtom men något sådant har jag ju inte längre.

Jag tycker synd om mig, jag retar mig på alla, störs av alla. Jag slår mig, spiller, bränner mig, får näsblod, och bär mig allmänt klumpigt åt. Och vill gråta. Och vill inte äta.

Borde gå och gömma mig tre dygn under täcket………….

simudainkain
2011-01-19 01:25
0

Tack för tispet om Moder Jord meditationen.

\\ Lotta ?;-)

Pagan
2011-01-19 16:29
0

Ja du Gilla, vi kräftor kanske är mer känsliga denna gång. Vissa fullmånar berör mig mindre. I natt har varit för jäkligt. När klockan ringde 4 i morse hade jag redan givit upp. Fick springa gatlopp upp på övervåningen för att stänga av den, min familj hojtade från alla rumSkäms Hoppas denna natt blir liiite bättre. Har haft APT i dag oxå, trodde jag skulle nacka chefen innan det vara över.

hade tänkt göra lite magi idag, men det är nog inte läge för det - får nog inte riktigt rätt stämning.

Sajtvärd Tarot

Elpida
2011-01-19 16:33
0

Jag blir nog en lycklig kräfta då för jag brukar sova som en stock… (och just därför lär jag väl ligga och snurra halva natten bara för att jag skrev det…). Är ju oxå kräfta och ska lägga fokus på mitt 2:a chakra idag då! Tackar för bra info Pagan - som vanligt!!! =)<3

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[Tunridan]
2011-01-19 16:46
0

Ja det förklarar ju natten jag hade, med en hemsk mardröm. Månen hon drar upp det man behöver ta itu med minsann och utan att be om ursäkt för det. :-)

Det var så extra starkt i natt, visste att det var fullmåne men inte att hon gick in i kräftans tecken. Tack Pagan för upplysningen. :-)

Pagan
2011-01-19 16:46
0

Vassego kära du

ja det blir gärna så - bara för man säger det högt. Men nu skrev ju du ner det, det kan ju räknas som en viskning och då kanske du kan sova ändåTungan ute

Sajtvärd Tarot

Isa56
2011-01-19 16:55
0

Jaha, är det bara jag som är en tjurig oxe här? Flört Men trots det känner jag igen mig lite i Gillas ord. Lite snarstucken, retar mig på saker, tycker jag blir orättvist bemött. Och vill bara sova. Vill inte alls vara med, men är ändå inte speciellt sur, bara lite bitchig. Oskyldig

Tack för förklaringen Pagan, till och med jag begrep.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
2011-01-19 17:14
0

Pagan - inte rätt tid för magi. För mycket störande krafter.

Jag har inte kunnat haft radion på idag, inte igår heller. Jag mår bara så dåligt av allt jä…. skit som ska ältas och ältas hela tiden. Jag suger åt mig som en svamp av allt skit.

Muhhhaaaa!! Skulle behöva stänga in mig i en vecka framöver. Eller kanske göra en aluminiumhätta och sätta på huvudet - ASG Skrattande

Pagan
2011-01-19 17:34
0

Vassego Tunridan och Isa. Mycket ställer hon till vår kära mångudinna och vi stackars krakar begriper inte varför vattnet inom oss når kokpunktenFlört

nä Gilla inget i metall, då fräser det till direktSkrattande

Jag har sagt en del sanningar på jobbet i dag. Det var en del som bubblat i mig under en längre tid och plötsligt i dag på jobbmötet så brast det bara. Rena rama bomben kändes det som. jag kunde varit trevligare - ja jag kände det redan då - men vissa typer som sätter sig på egan höga piedestaler och inte hör hemma där ska bara ner på jordgolvet BASTA! så skönt att få ur sig själen blev sååå glad. Så det så!

Sajtvärd Tarot

Loet_old
2011-01-19 18:21
0

Oj vad mycket ni har gått igenomSkrattande.har bara känt ett otroligt lugn denna fullmånes period, lugnare än vad det brukar vara vid fullmåne.känns som ett uppklarnande av olika saker.

[GunillaR]
2011-01-19 18:26
0

# 9 - Wow! Tungan uteTungan ute

Kanske ett varmt bad är på sin plats nu, eller ?

# 10 - Men det är väl märkligt att det ska vara sådan skillnad. Men det kanske också beror på hur man är inom sig, om man går och bär på något så brakar det loss när vätskorna börjar koka.

Jag tror också att denna fullmåne är lite speciell och ger oss en del insikter Flört

Loet_old
2011-01-19 18:45
0

#11 Ja visst är det skillnad,kanske det beror på att man är vädur.inte vet jag men denna fullmåne är helt klar speciell, med det för oss alla.

fridelfina
2011-01-19 23:49
0

Här är en stenbock och jag har bara känt mig fylld av kraft och energi idag! Inget bubblande, brakande, mardrömmande här inte! Skrattande

[GunillaR]
2011-01-20 01:40
0

Nu tyckte jag plötsligt att allting kändes mycket lugnare, fast mer som inspirerande. Inte den kaos och oro som det varit de senaste dagarna.

Nu kan jag äntligen slappna av ! Tack för det Lady Moon Kyss

Jag fick plötsligt massvid med idéer till måleri! och då släppta all ångesten och oron.

Elpida
2011-01-20 09:19
0

Och jag bara sover och sover och sover de här dagarna…Obestämd

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

fridelfina
2011-01-20 11:44
0

Två av mina tarotlekar fick renas och laddas i månens kalla sken i natt tillsammans med min stora bergskristall med dubbelspetsar (eller vad den nu kallas).

Howliten
2011-01-20 21:38
0

Skönt det lagt sig för dig Gilla. Skrattar med dig och det du berättar för jag känner ju igen mig i det där humöret. Man blir en riktig surkärring ibland he he he …  En liten skitdel av mig njuter när jag blir bitchigt sur och klämmer till, så himla gött att vara lite ond: Det där dåliga samvetet kan man ta itu med sen Cool

Min man är kräfta och han sov dåligt inatt. Han har det ganska jobbigt överlag just nu, föräldrar som är riktigt krassliga och mycket ansvar där. Ibland tror jag han kommer spricka av stressen.

Själv sov jag gott. Vattendjur jag med, fisk. Däremot så är det jobbigt, som om mycket ska upp till ytan och det bubblar i en. Blir hur fel som helst ibland märker jag. Rynkar på näsan

Jag är glad. Är du?

Howliten
2011-01-20 21:40
0

Ni andra i tråden som snott all månenergi kan väl dela med er…  hmmm…ObestämdSkrattande

Jag är glad. Är du?

Pagan
2011-01-20 21:46
0

Du kan få en dos av mig - du lär inte sova så mycket - men du blir full i fanSkrattande

Sajtvärd Tarot

Howliten
2011-01-20 22:03
0

He he he gärna, lite rockenroll mitt i natten är aldrig fel Oskyldig

Jag är glad. Är du?

[GunillaR]
2011-01-21 15:34
0

Igårkväll vid några omgångar så stod jag och tog in månenergin, riktigt kände hur jag blev påverkad och balanserad. Det var en mycket vacker stjärnklar kväll över Malmö igår.

Och inatt sov jag som en stock!

# 17 - Ja det där med dåliga samvetet, äähuuummmm-host-harkel OskyldigOskyldig

Howliten
2011-01-22 11:37
0

Ja du Pagan, nog fick jag en dos. Somnade inte förrän vi 4-tiden då natten mot fredagen. Samma med min man. Sov du lika dåligt så kan det varit mina spetsiga tankar som jag skickade dig som tack … Oskyldig

Natten mot lördagen däremot sov jag som en stock.

#21 he he he.. just det…hmmm host

Jag är glad. Är du?

Pagan
2011-01-22 11:43
0

En får tacka allraödmjukast howlitenTungan ute kände nog att det var mer än månens inverkan som höll mig vaken. Natten till idag har även jag sovit gott.

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
2011-01-22 12:20
0

# 22 - Fast ibland måste vissa sanningar komma fram.

Howliten
2011-01-22 18:35
0

# 24 Jajemen det har du rätt i. Fast jag brukar strula till det när jag ska säga sanningar. Jag går och våndas så länge så att när det väl sätter igång så blir det hur fel som helst. Galet…

Jag är glad. Är du?