Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 2433 ggr
Elpida
0

God morgon 4 jan

Ca 1 dm nysnö under nattenFörvånad, tur att maken är hemma och ska skotta…

I dag ska jag till en väninna efter jobbet och titta på hennes nya hus och fika lite - ska bli jättemysigt! Hon har lovat att fixa ett gott OCH nyttigt fika (jag klämde nämligen TVÅ räkmackor igårSkäms - hemmagjorda..).

Ha en finfin tisdag!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

nillanb
0

Godmorgon Elpida och alla andraGlad

Himmel vad snö!

Elpida Du var inte ensam om att trycka ner 2 räkmackor igårkvällTungan ute

Idag ska jag på shoppingtur med mamman ska bli trevligt, hoppas sambon samlar ihop lite änglahår och skottar snö medan jag är ute och roar mig!Cool

Ha en härlig tisdag!

"Handlingar utan ord är bättre än ord utan handlingar."
(PRA THEPKAVI)

Isa56
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon Elpida och alla andra goa vänner Skrattande

Idag lever jag i det förgångna. Skrattande Den 4 januari 1997 var en dag med ett fint snötäcke och sol som gnistrade i snön. Maken och jag körde ner till min far och bytte om till frack och lång brudklänning.

Vi gifte oss i kyrkan där och hade en liten tillställning hos min far innan vi drog norrut på några dagars smekmånad. Skrattande Vi var uppe i Värnamo ute i skogen. Det var kallt en -20 grader, men så otroligt vackert.  

Längs skogsvägarna böjde sig björkarna över vägen, nertyngda av snön och solen strålade, helt otroligt vackert. Och vi hade glömt kamera med oss. "Suck" Men minnet av det finns kvar hos oss.

Så 14 år har vi varit gifta i glädje och sorg. Vi är väldigt olika, men trivs så gott ihop ändå. Tungan ute Ja klart vi blir sura på varandra ibland, men jag vill inte byta ut honom för någonting i hela världen.

Önskar alla en härlig dag.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Isa56
0

JasåNillan du hann slinka emellan, medan jag skrev. Flört 

Godmorgon på dig med Kyss

nillanb
0

Isa Vilket härligt minne som ni firar idag!

Stort grattis på bröllopsdagenKyss

Isa56
0

#4 Tack vännen, ja det var helt otroligt fint väder hela tiden, strålande sol och gnistrande snö i fem dagar. Skrattande

nillanb
0

Fantastiskt! Världen känns så otroligt ren och magisk i snölandskapet.

Isa56
0

#6 Ja Nillan det var verkligen magiskt att köra där på skogsvägarna med grenarna böjda över vägen som en portal eller nåt.

Och klarblå himmel alla dagarna från vi gifte oss till vi kom hem. Tungan ute

Pagan
0

Stort Grattis Isa på stora dagenSkrattande

Jag måste ju få lov att skryta lite - så som du beskriver din utsikt under dina bröllopsdagar - så har jag det här. Våra slingriga vägar med snötäckta granar skapar mycket vackra vyer och det är förunderligt vackert. Fast det kan göra att "vissa" kör i diket oxå förståsss menTyst

Idag ska jag finna ro till meditation har jag tänkt. Har en guidad med Pehr Trollsveden - kontakt med andra sidan som jag inte lyssnat på.

Räkmackor låter som en kanonavslutning på en måndag, blev väldigt sugen nu. Med majonäs o ägg och…Tungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Tack Pagan,Skrattande 

Ja snö och sol är otroligt vackert ihop. Flört Och bedrägligt, Jag har också varit i diket och hälsat på, men det var några år sedan. Jag kom upp för egen maskin. Förvånad Men det tog några år innan jag hämtat mig, hade nästan ångest på vintrarna.

Pehr Trollsvedev har jag "Änglameditation" med, han har en trevlig och bagligt röst.  Det är ett tag sedan jag lyssnade på den, kanske dags att plocka fram den nu. Obestämd

[GunillaR]
0

God förmiddag - eller godmiddag

Grattis till brölloppsdagen Isa Glad

Jag var uppe i morse för jag ville se om det kunde vara förutsättningar att se solförmörkselsen, men det var tjockt molntäcke och är så fortfarande. Så jag dök ner i sängen igen. Vi har fått lite nysnö under natten och det skulle komma lite mera senare idag. Men det är inte så kallt, bara några minusgrader. Skönt man inte behöver frysa häcken av sig.

Jag blev klar med all tvätt igår så idag hade jag tänkt ta till penslarna. Nu har jag två idéer i skallen men bara en duk.

Ska jag göra en solgudinna eller en gudinnefjäril?

Jag håller redan på men en slags gudinnefjäril.

Jag ska i alla fall ta en promenad till Coop idag nu när det inte är så kallt längre.

Ha en trevlig dag Glad

Elpida
0

Ett stort grattis Isa på bröllopsdagen!Glad

Det har slagit mig så många gånger denna vintern hur fantastiskt vacker den är i sin vita skrud med glittrande vita grenar. Som hittat ur en sagobok!

Jag hade ingen guidad meditation men igår låg jag i ett hett bad i en timme och lyssnade till Peaceful Journey - en cd med avslappnings- och meditationsmusik. Tände ljus och rökelse i badrummet. Försvann så skönt mellan världarna och kände mig så lugn efteråt!

Nillan - skönt att fler än jag är njutareFlörtSkrattande

Pagan - ägg och majonnäs är en självklarhet här på räkmackan! Tycker du ska lyxa till det,  funkar lika bra på en tisdagskvällSkrattande.

"Du har alltid två val"

Isa56
0

Tack Gilla och Elpida Kyss

En gudinnefjäril? Det låter spännande. Tungan ute

Räkmackor har jag med mig på jobb, med ägg, majonäs och ibland lite dill. Som sagt lite lyx i vardagen. OskyldigTungan ute

Mm visst är det skönt med ett varmt bad att bara slappa i. Tungan ute

[GunillaR]
0

OK - då fortsätter jag med gudinnefjärilarna

[Jeremina]
0

En god kväll på er alla, jag har inte varit in här på ett tag. Min inspiration att vara på iFokus överhuvudtaget har varit minimal. Jag hoppas att den kommer tillbaka.

[GunillaR]
0

Välkommen tillbaka Jeremina! Kul att se dig igen.

Inspirationen kan inte vara på topp alltid, ibland måste man låta den få vila och generera nya krafter Flört

[Jeremina]
0

Tack Gilla, jag mår mycket bättre nu än i höstas, fick en del förklaringar varför det var som det var. Kram Glad

[GunillaR]
0

# 16 - Men så skönt! Det var säkert mening med det också Flört

Isa56
0

Välkommen tillbaka Jeremina Skrattande Det var ett tag sedan. Skrattande

Pagan
0

Hej Jeremina, du är alltid välkommen till oss. Även om inspirationen för iFokus varit låg så hoppas jag att du haft en fin jul o nyår. Kram på dig.

Sajtvärd Tarot

nillanb
0

Ännu något att förundras över!

Sjukförsäkringen vår stora skandal http://www.aftonbladet.se/ledare/article8364846.ab

[Jeremina]
0

Tack Isa och Pagan, jag har haft en mycket bra Jul och ett finfint Nyår!

[GunillaR]
0

# 20 - Och ändå så röstar svenska folket på Moderaterna!!

Trots att der Fü……..  Reinfeldt, det första han gjorde sedan han blev statsminister var att klart och tydligt redogöra vad han hade på sin agenda, nämligen att rensa ut i sjukskrivningsträsket.

Varför var där ingen som förstod?

Varför var där ingen som reagerade?

Därför att han samtidigt lovade guld och gröna skogar där landet Sverige skulle bli rikt. Han anspelade exakt på känslorna som en viss korpral gjorde på 30-talet, då han talade om der Vaterland.

[GunillaR]
0

Jag drar mig tillbaka för kvällen med en migrän som kom på mig idag. Det var längesedan jag hade migrän. Undrar vad det är jag är spänd för……….

[Jeremina]
0

#22 Jag läste också detta i länken och kan bara helt och hållet hålla med.

Vila nu och kom tillbaka pigg Gilla…..kram

Pagan
0

Skit i kvadrat!! påminner mig om min tråd om årets citat, där jag skrev:

Detta är ju klart tänkvärt:

"Årets nobelpris i fysiologi eller medicin borde naturligtvis ha gått till Fredrik Reinfeldt för hans upptäckt att inga sjukdomar behöver vara längre än ett år - en upptäckt som saknar motstycke i medicinens historia."
(GUNNAR NORDENSTAM, läkare)

Sajtvärd Tarot

BabyDragon
0

#25 haha den är bra.

Grattis på Bröllospdagen Isa ^^

Hoppas migränen ger sig Gilla!

Hej på dig Jeremina :)

Har sovit hela dagen, jobbade ju igår och idag natt. Någon räkmacka har det inte blivit för då skulle jag inte må så bra men det blev tyvärr ett par bitar pizza delat med sambon.

Bara att vänta på att kl 8 ska komma så att jag får åka hem och sova! Det är mycket vackert ute med snöfallet men jag var glad idag att jag kan gå till jobbet och slippa köra :)

Ha en god natt alla tarotare.

[GunillaR]
0

Bahhh! Migränen har blivit smällverk trots att jag tagit Imigran. Jag vet att jag får migrän i stressade situationer eller där jag känner att något är fel.

Grejen är att jag inte tror att jag är stressad, eller det kanske jag är……

Om sanning ska fram så skulle jag behöva några dagars "time-out"

och bara måla

och måla

[Jeremina]
0

Ta då en timeout och bara måla…förresten snart ska gubben fixa ramar på porträtten du målade och till vinnartavlan du målade…..Flört

Elpida
0

Hej Jer, kul att se dig igen! Hoppas du får tillbaka lusten att hänga med oss, vi saknar dig juGlad

"Du har alltid två val"