Tarot iFokus

Tarot

Etikettdrömmar
Läst 5204 ggr
[akumas7]
0

Konstig Dröm

Hej hej!

Jag har nu haft en fröm som jag måste fråga om, den är så konstig.

Den börjar så här, jag och min gammla bästa kompis gick till det stall där jag red när jag var liten. Jag kollade igenom stallet som var helt omgjort. Det fanns ett stort rum för hästar. Det fanns en gång där det var tomt och det fanns ett rum på andra sidan gången som var tomt. Det ända som fanns där var en toalett. Då kom den nya ägaren fram till mig, och frågade vad jag tyckte. Då började jag att planlägga vad jag tyckte man borde göra. Jag frågade om toaleten fungerade, det sa han att den gjorde. Mycket bra tyckte jag, då hade min kompis gåt iväg in i ettsido rum. Jag kände dena ägare, jag visste vem det var.

Vi gick in i gången och jag tyckte att man kunde göra en  box där för 2 ponnyer. Han bara nickade och följde efter, han betede sig hella tiden överlägsen och lite mystisk, även förstående men på ett överlägset sätt. När vi sedan kom in i rumet för hästarna 'det riktiga stallet' så var det fullt av hästar och människor'. Jag kände alla människor sedan tidigare från ridskolan men ingen av hästarna. Ägaren följde mig ut till ridhuset där alla hade börjat rida. En häst var riktigt konstig och istället för tuglar hade den metal styltor och handtag.

Jag frågade ägaren vad det var för konstig häst. Jag fick svaret en giraff/Buffel. Den var jätte farsinerande att kolla på. Sedan så började han att prata om när jag red sist. Jag svarade för 1år sedan så jag hänger nog inte med om jag börjar nu. Han kollade mycket förstående på mig men såg min längtan.

Då händer någonting jätte konstigt. Han säger någonting, jag kommer inte ihåg vad det var han sa, men han sa något i form med. Klarar du deta så kommer du att få rida eller något liknande.

Jag springer in på toa 'som inte fanns förut, men nu fans den' jag blir rädd för jag har likmaskar som jag pillar bort från ögonen, sedan känner jag att jag har några i munen så jag börjar hosta och spota ut dom. Då hör jag honom säga, klarar du deta så får du leva. Jag springer in i det rum där min gammla kompis gåt in. En massa skalbaggar springer överalt och försöker att få tag på mig. Plötsligt är dom över en Egyptisk farao staty. Dom välter den och käckar upp den. Sedan är det min tur, jag skricker på min kompis men hon står bara där. Hon kollar på mig men gör ingenting.

Då vacknar jag. Jag inser när jag har vacknat att den onda ägaren, som är en man facktiskt var jag. Det var en del av mig som jag tydligen inte träffat på länge.

Vad kan ni säga om dena dröm. Kan ni hjälpa mig tyda den?

Hällsningar

Pagan
0

jag är ingen drömtydnings expert men jag ser detta:

Din dröm var ju inte så himla trevlig. Den varnar dig. Den säger att ska uppmärksamma att du försöker anpassa dig efter yttre krav, vilket är helt fel. Ser vi till fyra viktiga saker i din dröm Stallet, Likmaskarna, Skalbaggarna och Den onde - så kan ju stallet symbolisera - en del av dig själv, som du försöker anpassa till yttre omständigheter i sådan grad att du vill "bygga om och bygga till" - renovera dig för att anpassa dig sas.

Likaså betyder krälande likmaskar att någon inkräktar på din privata sfär. Att du känner dig utnyttjad och kränkt. Någon/något äter på dig i allra högsta grad.

Jag blev glad att du drömde om Skarabén - Egyptisk pillerbagge - kanske du såg i din dröm. De är symboler för liv och återfödelse. Det indikerar att du kommer vända denna trend och att du förstått.

Detta med att du "visste" att den onde ägaren i drömmen i själva verket var en del av dig gör resten extra intressant eller hur? Lyssna till ditt inre, där finns inte "den onde". Han är i själva verket en manifestation av de yttre kraven som nu försöker passa in dig i en mall där du inte hör hemma.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[akumas7]
0

tack för svaret, det var jätte snällt av ddig :)