Godmorgon måndag 20/12
Godmorgon allesammans
Nu närmar sig julen med stormsteg och jag har fullt schema hela dagen…
Kvällen tillbringas med dottern i skolan då flitiga elever ska få pris.
jag önskar er alla en fin dag!
Människan söker oupphörligt efter frid. Den måste först uppnås inom en själv och därefter utvidgas till familjen, samhället och landet. Frid kommer inifrån - förnöjsamhet är ett mentalt tillstånd.
- Sai Baba
Hej alla!
Minus 18,3 grader och det blåste friskt när jag gick till affa. Snöar så klart
Har skottat och varit ut med Odi och före det fick han och Alma mat.
Ha det/ kram
Godförmiddag!
Kallt, vitt och solen står lågt. Himlen är liksom gulgråblå som den är på vintern. Och förkylningen är inte över. Snorig och hostig är jag.
Jag har gjort klart sonsonens julklapp, eller del av julklapp. För han ska få en prenumeration av tidningen Katten Gustav och så visste jag inte hur jag skulle presentera prenumerationen, och det fick bli en målning.
# 2 Så snyggt och så passande
/kram
# 3 - Tack 
Jag hoppas verkligen att den blir uppskattad, men det tror jag. Annars får den väl hänga i lillflickans rum istället.
Godeftermiddag alla goa vänner. 
Tänkvärda ord Nillan
Hej Spanis, 18 grader… Och jag tycker vi har kallt med 12 grader. 
Gilla Vad fin katten Gustav blev.
Tur man jobbar förmiddag, för nu börjar jag också röra mig.
Har handlat lite klappar idag. Och imorgon blir det några till, också koftorna ska packas in, fast först måste dragkedjorna sys i.
Jag tycker det är tråkigt att sy i dragkedjor så jag drar uuuut på det så länge jag kan. Antagligen blir det natten till julafton, då sitter jag med vindande ögon och tråcklar i dem. Hehe. Nä, jag får nog skärpa till mig lite på den fronten. Fast… Då blir det ingen utmaning.
Ett år köpte jag inga klappar alls förrän lillejulafton. Men det blev lite för bra, vi körde tio på förmiddagen och var inte hemma förrän vid halvåtta på kvällen.
Ikväll blir det att sticka halsdukarna till dem, mössorna är färdiga.
Pagan. Hur gör du din makorinlåda?
Ha en skön kväll.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Hej svejs!
Susar in och läser i tråden. Vi har sista faktureringsdag mot våra interna beställare idag så det har varit fullt ös medvetslös hela dagen. Nu ska jag bara vänta in en till, sedan bär det av hemåt. Ska se om jag orkar koka ihop något godis idag!
Ha're gott!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Skulle ju dammsuga idag, men har hittat all sköns ursäkter hittills, men nu kan jag inte komma på flera, så det är väl bara att sätta igång då……….
Men Gilla… Du brukar ju ju ta en tango med snabeldraken. Blir kanske roligare då. 
#6 Alla dina stickade och hemgjorda julklappa var väl till mig 
#10 Javisst, 

jag gör det lätt för mig Isa. Kokar makaroner i buljong, gör äggstanning, river lite ost och skruvar ett par varv med salt o pepparkvarnen, tillsätter bacon och in i ugnen i 30 minuter. Själv tycker jag inte det är en höjdare, men man får ju offra sig för laget ibland
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Tack Pagan, jag gör makaronilåda ibland, mest förr.
Och min ene son kom på att blanda curry, lök och falukrov i strimlor, sen lite skorpmjöl och ost över för knaprig yta. Det blev faktiskt rätt gott. 
#14 Lite omväxling brukar pigga upp. Vi brukade ha en knäckemacka med ost till, och ibland lite "grönfoder" 
# 9 - Jag bjöd upp till dans men det var inge kul, blev bara ett rum.