Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 4290 ggr
nillanb
0

Godmorgon måndag 20/12

Godmorgon allesammansGlad

Nu närmar sig julen med stormsteg och jag har fullt schema hela dagen…

Kvällen tillbringas med dottern i skolan då flitiga elever ska få pris.

jag önskar er alla en fin dag!

Människan   söker  oupphörligt  efter  frid. Den  måste  först  uppnås  inom  en  själv och  därefter  utvidgas  till  familjen, samhället och  landet. Frid  kommer  inifrån - förnöjsamhet  är  ett  mentalt  tillstånd.

- Sai Baba

[Spanaren]
0

Hej alla!

Minus 18,3 grader och det blåste friskt när jag gick till affa. Snöar så klart Flört 

Har skottat och varit ut med Odi och före det fick han och Alma mat.

Ha det/ kram

[GunillaR]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godförmiddag!

Kallt, vitt och solen står lågt. Himlen är liksom gulgråblå som den är på vintern. Och förkylningen är inte över. Snorig och hostig är jag.

Jag har gjort klart sonsonens julklapp, eller del av julklapp. För han ska få en prenumeration av tidningen Katten Gustav och så visste jag inte hur jag skulle presentera prenumerationen, och det fick bli en målning.

[Spanaren]
0

# 2 Så snyggt och så passande Kyss /kram

[GunillaR]
0

# 3 - Tack Kyss

Jag hoppas verkligen att den blir uppskattad, men det tror jag. Annars får den väl hänga i lillflickans rum istället.

Pagan
0

Goddagens gott folk

Tack Nillan för dina vackra och tänkvärda ord.

Kanonfin tavla Gilla, klart killen kommer gilla den.

Nyss hemkommen från jobbet och ska laga makaronilåda idag. En av ynglens favoriter. Ha det så gott alla.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Godeftermiddag alla goa vänner. Skrattande

Tänkvärda ord Nillan

Hej Spanis, 18 grader… Och jag tycker vi har kallt med 12 grader. Obestämd

Gilla Vad fin katten Gustav blev.

Tur man jobbar förmiddag, för nu börjar jag också röra mig. Oskyldig Har handlat lite klappar idag. Och imorgon blir det några till, också koftorna ska packas in, fast först måste dragkedjorna sys i.

Jag tycker det är tråkigt att sy i dragkedjor så jag drar uuuut på det så länge jag kan. Antagligen blir det natten till julafton, då sitter jag med vindande ögon och tråcklar i dem. Hehe. Nä, jag får nog skärpa till mig lite på den fronten. Fast… Då blir det ingen utmaning.

Ett år köpte jag inga klappar alls förrän lillejulafton. Men det blev lite för bra, vi körde tio på förmiddagen och var inte hemma förrän vid halvåtta på kvällen.Tyst

Ikväll blir det att sticka halsdukarna till dem, mössorna är färdiga.

Pagan. Hur gör du din makorinlåda?

Ha en skön kväll.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Elpida
0

Hej svejs!

Susar in och läser i tråden. Vi har sista faktureringsdag mot våra interna beställare idag så det har varit fullt ös medvetslös hela dagen. Nu ska jag bara vänta in en till, sedan bär det av hemåt. Ska se om jag orkar koka ihop något godis idag!

Ha're gott!Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[GunillaR]
0

Skulle ju dammsuga idag, men har hittat all sköns ursäkter hittills, men nu kan jag inte komma på flera, så det är väl bara att sätta igång då……….

Isa56
0

Men Gilla… Du brukar ju ju ta en tango med snabeldraken. Blir kanske roligare då. Flört

[Spanaren]
0

#6 Alla dina stickade och hemgjorda julklappa var väl till mig Flört

Isa56
0

#10 Javisst, SkrattandeFlört

Pagan
0

jag gör det lätt för mig Isa. Kokar makaroner i buljong, gör äggstanning, river lite ost och skruvar ett par varv med salt o pepparkvarnen, tillsätter bacon och in i ugnen i 30 minuter. Själv tycker jag inte det är en höjdare, men man får ju offra sig för laget iblandTungan ute

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Tack Pagan, jag gör makaronilåda ibland, mest förr. Flört Och min ene son kom på att blanda curry, lök och falukrov i strimlor, sen lite skorpmjöl och ost över för knaprig yta. Det blev faktiskt rätt gott. Tungan ute

Pagan
0

det kanske jag får prova till nästa gång. Lite variation skadar ju inte.

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

#14 Lite omväxling brukar pigga upp. Vi brukade ha en knäckemacka med ost till, och ibland lite "grönfoder" Flört

[GunillaR]
0

# 9 - Jag bjöd upp till dans men det var inge kul, blev bara ett rum.