Godmorgon 16/12
Godmorgon allesammans 
Det snöar för fullt, och är bara en minus 2 grader. Fortsätter det så här, så lär jag få gräva fram bilen när jag ska på jobb.
Nåja det löser sig. Det tar vi då.
En vecka kvar till Lillejulafton
För mig står julen för: Frid och en tid för inre stillhet. Att ta det lugnt och varva ner. Julklappar till de minsta och någon klapp till de större. Vi har inte så stor klapphysteri i vår familj, lägger mer på födelsedagarna istället. Och att ge sig tid att umgås över lite glögg och pepparkakor.
Ha en skön dag och kör försiktigt om ni måste ut.
(Bilden är från dotras gård för något år sedan)
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Hej Isa och alla andra
Vilket snöoväder!!! I gårkväll var det -15 och nu är det lite övernollan och snön yr i luften det blåser och det är svårt att se ut…
Härlig snögubbe Isa!
Ha det gött i yrsnön allesammans
Hej alla!
Skrivit julkort, jag och Odi gick iväg och postade dem och sen skottade vi snö. Det yr och snöar än/ kram
Ps #0 Härlig snögubbe 
Godmiddag!
Oj oj som det snöar och blåser. Jag kunde inte öppna fönstret i sovrummet för vädring för det flög in en massa snö i rummet, så nu står fönstret på "snålöppning".
Jag hostar och nyser, snyter mig och känner mig allmänt dassig. Tror dock inte jag har någon feber idag. Hoppas jag är ok i morgon för jag måste ju ut och handla julklapp till flickan plus lite mat och annat .
Ha en bra dag och se upp i halkan!
Klass 2 varning på grund av all snö och blåst uppe hos mig och det märks också 

Ja jösses vad det snöar. Min bil sitter fast nere i backen. Det är ingen idé att försöka få loss den förrän skottarna börjat jobba. Kunde knappt ta mig ur bilen, ligger lite lutad i diket så fick kravla mig upp ur snön så där graciöst ni vet
Det fullkomligt vräker ned. Var svårt att ta mig till jobbet i morse, saknar just nu gatlyktorna från civilisationen. Vitt vitt vitt och det var väl sikt på max 6 meter. Just nu är min pärla dold av snön och jag har fått gå ner o skotta fram varningstriangeln flera gånger.
Försökte med reflexband oxå men det försvann ju oxå i allt det vita på ett kick. Nåväl har ringt alla runtomkring o låtit djungeltelegrafen meddela. Den står ju inte mitt i vägen o jag hoppas folk har vett på att köra lungt.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Det är väl bara tokdårar, skåningar och 08-or som ger sig ut i sådant väder. Du får väl vänta till plogaren kommer och luta dig tillbaka i fåtöljen med en chokladpralin istället.

ja och såna som jag
, fast nu är det lungt. Skottaren hjälpte mig med både bil och infart och backen upp så nu är pärlan säkert på plats på gården. Så skönt. Hon verkar inte ha tagit någon skada heller direkt, så nu kan jag äta praliner…..fast jag har inga. tror jag firar med ett glas rött i kväll
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Jag tog en pralin för dig så kan du ta en klunk för mig 
Här vräker snön ner fortfarande och det verkar inte vara någon ände på detta. Fast enligt vädergubbarna så ska det bli uppehåll från inatt, så då blir det en bra dag imorgon att ge sig ut i julhandeln.