Fullmåne söndag
Fullmånen infaller imorgon söndag runt 17.00 den befinner sig just då i oxen men runt 19.00 går hon in i tvillingarna vilket gör det möjligt för oss att hoppa från ett fascinerande samtal till ett annat, utan att bli knutna till någon av dem. Men även om vi försöker att göra en poäng, är det inte troligt att vi kan presentera våra idéer logiskt under dagen. Kanske kommer du att upptäcka att snabbtänkta personer blir som kvicksilver och du blir bara irriterad på dem. Fakta blir också svåra att urskilja, eftersom vårt tänkande ytterligare förvanskas av romantiska griller.
Människokroppen: Månen i Tvillingarna påverkar axlar, armar, händer, den övre delen av lungorna, och bräss.
Kroppsvård: En period som lämpar sig för masker, wraps, hudrengöring och för avkoppling och avgiftande massage.
Hem: Vädra och lufta. Även täcken och kuddar. Detta är en lämplig tid att rengöra fönster och glas.
Chakra: Månen i Tvillingarna påverkar Vishuddha (5: e chakrat). Du kan harmonisera detta chakra med följande färger, stenar och essenser.
Färg: Ljust blå.
Stenar: Akvamarin, turkos och kalcedon
Essenser: Salvia och eukalyptus
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Oj oj oj, vad jag känner av denna fullmåne - hugaligen!
Alla sinnen är på helspänn.
Jag bara önskar att jag finge lite solkraft nu i dessa dagar! Snälla vädergudar, låt det bli lite solsken över Malmöområdet!
Men jag sov i alla fall länge och gott inatt. Det är inte alltid att fullmånen påverkar min sömn.
Min inom mig så käns det som PMS! 
Tack Pagan. 
Det var en mycket intressant information. 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Jag har då känt av fullmånen några dagar nu.
Sömnen är som den är,och känt av en oro men vet inte vad det är.
Tack Pagan!

Månens påverkan varierar från person till person - jag har fört måndagbok ganska länge och kan ju se hur jag blir påverkad av månens olika faser/kvarter - inte bara vid fullmåne. Att föra måndagbok och se över ens själsliga/fysiska/psykiska mående är faktiskt ganska intressant och nyttigt. När jag pratar med bekanta som påstår sig inte känna av månens påverkan öht så har jag väldigt svårt att tro på det. Vad kan deras opåverkan bero på? Eller har de inte insett sambanden? Eller finns det människor som inte påverkas alls?
Sajtvärd Tarot

Tack för infon Pagan, alltid lika intressant. Denna gången har tom jag känt av månen ordentligt!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Mmm ja ordentliga månkänningar här!
#0 Intressant läsning Pagan!
Ja det är spännande att se hur månen påverkar en, det kan ju vara så olika också har jag märkt. En fullmåne känns på ett sätt, nästa på ett annat. Och så alla faser däremellan förstås. Förra mörkmånens energier kände jag väldigt tydligt också, ville bara vända mig inåt och meditera, ta det lugnt.
Denna fullmåne (och dagarna inför den) har jag känt en enorm energi, velat få saker gjorda (och fått de gjorda också:-) och känt en positiv kraft. För mig har det känts så i alla fall. :-)
# 8 - Visst så känns de olika faserna en. Denna fullmåne har vänt upp och ner på hela mig, in och ut och bara kännts som en stor negativ kraft. Men jag är ju kräfta och påverkas mycket starkt antingen på det ena eller andra sättet.
Förra fullmånen då fullkomligt flög jag ovanpå allting med en underbar energi och lust.
Jag mår bäst då månen är mellan full- och svartmåne. Fast svartmånefasen kan ibland vara så lugn och skön även om jag själv upplever allting som tråkigt. "När man har tråkigt så vilar man", var det en vis man som sa till mig en gång.
#9 Visst är det ändå intressant hur vi upplever det mer eller mindre olika. Livet är verkligen som en väv, där var och en av oss är en medskapande tråd med sin alldeles egna upplevelse.
Ja, kräftan och månen hör ju också samman lite extra sådär, alla vattentecken egentligen. Det inre, intuitiva, känslolivet. Jag är skorpion, också vatten så jag vet. :-)

jag har nog känt av denna måne mer än vanligt. Även dagarna innan. Helt otroligt vad jag drömt underligheter natt efter natt. Natten till idag har jag suttit och pratat, kastat kuddar och varit uppe och vandrat. Min familj börjar bli vana vid att leda mig tillbaka till sängen men i natt har två av dem knappt fått en blund eftersom jag varit så aktiv. Själv minns jag ju som vanligt ingenting. Men var hur trött som helst då klockan ringde i morse. Känns i min kropp som om jag inte sovit alls. Även hunden var svårväckt i morse. Detta fick ju sin förklaring nu under dagen. Ibland skulle jag vilja spela in mig själv
Sajtvärd Tarot

Att du är en sådan nattvandrare Pagan
, undrar vad det egentligen är som får människan att gå i sömnen?
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

ja du Elpida. Oftast går jag omkring om jag varit överaktiv under en längre period. jag har varit på väg ut i spenaten flera gånger så familjen blir lite tossiga på mig. Jag har t.o.m fått för mig att laga mat. Jag svarar på tilltal men ger helt obegripliga svar. Jag har ju aldrig något minne av det dagen efter heller.
Sajtvärd Tarot