Dagens Vägledning
Dagens kort eller olika stjärnor att öva lite på.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

Dagens kort för mig blev:
6 Bägare: Svaret på din fråga hittas i förflutna relationer, gamla minnen, gamla vänner, barndomen. Kortet dyker upp när man går tillbaka i tiden och försöker komma ihåg de goda gamla tiderna, när man möter en gammal vän eller bekant, och ibland när man upprepar ett gammalt misstag. Ibland dyker kortet upp för en person med ett förflutet.
Sajtvärd Tarot
Pagan, hur kom du till detta kort? Jag hittar en del spännande läggningar men inte en-kortsläggning. Berätta för mig! 
Väldigt vacker bild förresten. Mångudinnan?
Har inget hemma, har bara en massa glas och inget att fylla dem med.
Så jag surar en stund till!
Och jag som tänkte vila middag, nu får jag ju tänka
nu blev det svårt.
Solen: Kortet står för klarhet, om att se verkligheten så som den är, om att veta exakt vad som sker. Kortet kan även stå för en kamera, om att vara med på TV, om att vara en celebritet.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Så här blev det för mig idag. Det är tydligen stavar som gäller för mig nu, men detta ser bättre ut.
Riddare i Stavar: Kortet står för en energisk person, som aldrig står still. Framgångar görs inom yrkeslivet och inom det sociala livet. Personen är alltid ärlig, den naturliga medelpunkten, en person som man vill umgås med eftersom han/hon är lätt att göra med. Kortet kan även stå för en resa eller en önskan om att sig iväg.
Hej jag drog kortet Två av mynt- förändring.
Jag ska ut på logdans i kväll. Sommardans. Nyfiken vad förändringen står för. Jag hinner inte skriva mer.Jag skriver senare i kväll. Jag får i väg.

Vilken bra sida Pagan!!!Tackar =)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
#14 Hihi Bäst att kolla så inte webbkameran är på, fast jag är påklädd. 
# 15 - Ja det är bäst att passa sig nu 
Jag fick två av mynt idag också. Jag fick detta jort i söndags.
Det måste gå troll i allt. Det måste ligga något i luften, att något kommer att förändras.
Spännande hoppas till det bättre.
# 18 - Kom ihåg att om något ska förändras i ditt liv så måste detta kommer från dig själv och botten av ditt hjärta 
# 19. Det stämmer det du skriver. Jag fick samma kort idag igen. Jag tänkte fundera över yrkeslivet först sedan kommer det andra.
Tre gånger i rad fick jag Två av mynt - förändring.
I dag fick jag kortet Två av bärgare -kärlek. Där kanske förändringen ligger, vad vet jag.
Jag ska till Fjordfestivalen i Udevalla i kväll.

Jag frågade: vad är nästa steg i min personliga utveckling?
Kejsaren: Kortet står för makt och reglering. Du kommer kanske inte att uppnå ditt mål, eftersom du blir begränsad och styrd av en yttre makt, regel eller auktoritet. Ibland kan kortet upp för en person som känner sig svag eller som har en svag position, men som ändå lyckas stå på sig själv.

#13 vassego Elpida
Jag fick: Överprästinnan: Överprästinnan betyder att dina hemligheter snart kommer att avslöjas av någon utan att du ens är medveten om detta. Det kan handla om ett samtal, om spådom, hypnos m.m.
ooppss! himla lömskt kort va´
Sajtvärd Tarot
#13 Hehe, får vi reda på alla dina "hemska " hemlisar här i tråden? 

Jaha, här fick jag, frågade vad som händer idag. 
Tornet: Kortet varnar att situationen kommer att bryta samman, man har byggt upp sitt liv eller sitt tänkande på falska premisser. Kortet är negativt för det mesta, eftersom man förlorar en viss grundtrygghet. Det positiva är att man nu vet bättre och kan bygga upp en ny tillvaro på ruinerna.
Tror jag går och lägger mig och drar täcket över huvudet, 
#26 Tja, det värsta är att jag för det mesta glömmer bort och blandar ihop sådana där pikanta "hemlisar". 
Hehe,
När jag gick in på en annan sådan där gratis spå-sida fick jag sju i stavar, stackars min make idag. 

Jag fick 10 bägare:
Kortet står för en stad och invånarna där, andras uppskattning, en god familjeliv. Generellt, betyder kortet att du får allmänhetens stöd.
Solen: Kortet står för klarhet, om att se verkligheten så som den är, om att veta exakt vad som sker. Kortet kan även stå för en kamera, om att vara med på TV, om att vara en celebritet.
Hej. Idag fick jag kortet Styrkan.
Kortet står för kraft, energi, mod, framgång, ära, inre styrka och uthållighet.
Styrkan står även för en acceptens av ens livssitutiation och förmåga att acceptera det man inte kan få. Att accepterar det ändå.
Min manlige vän har en annan kvinna. Tankarna kommer då och då när jag är ensam.
Jag måste acceptera detta. Jag håller på att bygga upp en inre styrka.
Månen: Kortet står för dolda fiender, terror och är rent allmänt ett negativt kort eftersom man är för det mesta ovetande om vilka hot och faror som omger en. Kortet kan däremot tolkas som positivt eftersom mötet med det omedvetna och sina rädslor kan leda till personlig utveckling och utveckling av ens kreativa begåvning
Ditt svar:
Ess i Stavar: Kortet står för en ny början i livet - vare sig det handlar om ett nytt jobb, en ny företag, förnyad energi eller ett flytt. Kortet kan även stå för början på ett sexuellt förhållande
# 35 - Det där tycker jag låter väldigt bra nillan 
#36 Vilket av det Gilla 

Ja det känns som lite mer än en tillfällighet 

Jag fick: 5 svärd: Kortet står för list och kan representera en kriminell person. Det som är bra med det här kortet är att man i en jobbig situation lyckas ändå manipulera andra och vinna, det som är dåligt är att de andra kommer att inse detta och det kan leda till förnedring eller straff. I det fall kortet står för en kriminell person, så kommer han eller hon nog att känna sig smart och låtsas om ingenting.
Ujujuj, är på väg till kalas om en stund och undras vad som kommer hända där??
Sajtvärd Tarot
Ditt svar:
10 Stavar: Kortet står för en person som tar hela ansvaret på sig. Det finns ingen stöd. Det är det egna företagaren som arbetar själv, eller personen som måste lösa ett problem själv utan någon annans hjälp.

Två i svärd:
Idag får jag blunda för en orättvisa som strider mot mina principer. Jag får blunda och acceptera eftersom jag inte kan göra något åt det iaf….
Hmm, undrar om det blir hemma eller på jobbet. Känns som att det kommer att vara hemma…
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Ditt svar:
Vagnen: Vagnen handlar om att ta kontrollen över situation och röra sig framåt i livet, trots motstånd. Det kan vara ett positivt eller negativt kort. Kortet kan stå för hämnd, om att flytta till en annan stad eller land för att bli av med en situation som är jobbig eller som inte har någon lösning, men även om att samla sina krafter och hela sitt mod för att kontrollera en viss situation som verkar hopplös
Ditt svar:
Kung i Bägare: Kung i Bägare är en snäll man, en pappa, en psykolog, en politiker eller chef som behandlar alla i omgivningen som sin egen familj, men han väntar sig lojalitet tillbaka. Kortet står för mogenhet, förmåga att påverka andra på ett positivt sätt och för känslomässig balans.
Ditt svar:
2 Pentagram: Kortet står för lek, glädje, skådespeleri, men även om flexibilitet och jonglering av resurser. I kärlek betyder kortet en skojare, kärleken är inte allvarlig, man menar inte vad man säger. Kortet står även för humor, skämt, och om att hantera en situation på ett bra sätt, även om det iplicerar att man spelar.
Jag frågade, hur blir min höst.
jag fick kortet Nio av stavar- Balans.
Ditt svar:
6 Bägare: Svaret på din fråga hittas i förflutna relationer, gamla minnen, gamla vänner, barndomen. Kortet dyker upp när man går tillbaka i tiden och försöker komma ihåg de goda gamla tiderna, när man möter en gammal vän eller bekant, och ibland när man upprepar ett gammalt misstag. Ibland dyker kortet upp för en person med ett förflutet.
Detta var ju ganska positivt.
9 Bägare: Du har allt du behöver - bekvämlighet, pengar, god mat. Kortet står för överdrifter och är positivt eftersom kortet står för en försäkrad framtid.
Kommentar: Även om jag inte har pengar just nu så är detta ett mycket bra kort att få. Man kallar även detta kort för önsekortet - det du önskar ska du få!

Ess i Pentagram: Kortet står för en viktig investering som kommer att löna sig och dyker upp i samband med viktiga inköp - ett exempel kan vara köp av en bostad i ett tryggt område, hyrning av en ny lokal för sin verksamhet, investering i ett företag, köp av ny utrustning, inköp av något som förbättrar hälsan (och det kan då handla om en make over, nya kläder, medicin, smink, och allt som får oss att må bättre).
Blir full i skratt - detta kort skulle jag tagit till dagens övning
Men jag har ju funderingar på vissa inköp, så då vill jag lova att jag fått bra vägledning till det.
Sajtvärd Tarot
Ditt svar:
Riddare i Stavar: Kortet står för en energisk person, som aldrig står still. Framgångar görs inom yrkeslivet och inom det sociala livet. Personen är alltid ärlig, den naturliga medelpunkten, en person som man vill umgås med eftersom han/hon är lätt att göra med. Kortet kan även stå för en resa eller en önskan om att sig iväg.
Hm låter ju inte som en helfestlig fredag direkt.
Kan man bli hemma från jobb med ursäkten att tarotkorten avråder från all aktivitet utanför sängen?

5 Stavar: Kortet står för konkurrens, kamp, konflikt, rivalitet och verbala konfrontationer. Ibland kan kortet även stå för frustration och inre konflikt.
Ditt svar:
Ditt svar:
2 Pentagram: Kortet står för lek, glädje, skådespeleri, men även om flexibilitet och jonglering av resurser. I kärlek betyder kortet en skojare, kärleken är inte allvarlig, man menar inte vad man säger. Kortet står även för humor, skämt, och om att hantera en situation på ett bra sätt, även om det iplicerar att man spelar.
Ditt svar:
Kung i Bägare: Kung i Bägare är en snäll man, en pappa, en psykolog, en politiker eller chef som behandlar alla i omgivningen som sin egen familj, men han väntar sig lojalitet tillbaka. Kortet står för mogenhet, förmåga att påverka andra på ett positivt sätt och för känslomässig balans.
Ditt svar:
Ess i svärd: Kortet står för en ny kamp, en ny idé eller en ny seger. Kortet är inte oproblematiskt eftersom vinsten kan leda till ännu en ny kamp som inleds från fiendens sida. Kortet står även för sådana situationer då man ändrar sig - t ex man vill inte längre gå den utbildningen, träffa den personen, eller gå till den där festen.
Ditt svar:
Stjärnan: Kortet står för hopp och positiva förväntningar. Stjärnan dyker upp i sådana situationer som verkar hopplösa, men som ändå skapar ett löfte om en ljus framtid. Kortet är ingen garanti om att allt kommer att gå bra i framtiden, utan föreställer en förmåga att se positivt på tillvaron även i svåra tider.

Ditt svar:
Tornet: Kortet varnar att situationen kommer att bryta samman, man har byggt upp sitt liv eller sitt tänkande på falska premisser. Kortet är negativt för det mesta, eftersom man förlorar en viss grundtrygghet. Det positiva är att man nu vet bättre och kan bygga upp en ny tillvaro på ruinerna.