Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 1928 ggr
Pagan
0

Godmorgon Lördag

KukelikuuuSkrattande klockan har för länge sen passerat sju.

Lördag och svag sol och lite höst utanför mitt fönster. Nyss hemkommen efter morgonpromenaden. En slapp dag framför mig och den ska jag fylla med lugna aktiviteter.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

nillanb
0

Godmorgon pagan och ni andra som sover ännuGlad

Jisses jag somnade om tidigt imorse och vaknade nu!!!!Tungan ute

Snurrig i huvudet efter för mycket sömn vet jag ännu inte vad som sker idag!

Önskar er en härlig lördagKyss

[GunillaR]
0

Godförmiddag!

Det verkar bli sol och lite moln väder idag. Som det ser ut nu blir det en promenad efter frukosten. Det skulle bli lite ostadigt väder enligt väderprofeterna nu under helgen men i nästa vecka bli sol.

Jag ska skissa på ett porträtt idag och färdigställa två målningar. Skulle behöva köpa material men det får vänta tills på måndag. Är det helg så ska man försöka ta det lite lugnt och bara vara. Porträttet är inget som är beställt utan det ska bli av en kändis. Vem får ni väl försöka lista ut sedan, he heCool

Ha en skön dag!

nillanb
0

Åhh Gilla vad du är kreativ!

Pagan
0

jag vet motivetFlört

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

# 4 - Och?……….Tungan ute

Pagan
0

må det ha med stenar att göraFlört

Sajtvärd Tarot

[Spanaren]
0

Hej alla!

Vi har varit på torpet och klippt gräs m.m. Före det så var jag ut med Odi och sedan med Alma.

Kallt, ruggigt och grått och små regnskurar. Men inombords är jag varm och glad.

Kolla in mitt fina vykort som jag fick igår Skrattande

http://spanaren.filosoferar.se/blogg/permalink-20100828-363826.html

/kram

[GunillaR]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Första skissen, mycket grov skiss med en del fel.

[GunillaR]
0

Nästa steg i skissen.

Isa56
0

Godkväll allesammans. Skrattande

Äntligen hittade jag min bok så nu har jag skrivit en hel del idag.

Gilla Den bilden kommer att bli jättefin. Jag vill bara sitta och titta på honom.Tungan ute 

Tänk om man kunde teckna. Men jag ritar som en sjuåring, tyvärr. Min bror och alla fyra ungarna är jätteduktiga på det, utom jag. Jag är duktig på att hitta på historier eller skriva. Fick en sån fin bild i huvudet idag av en åldrande amazon, fortfarande i sin fulla kraft, men med livserfarenheten ristad i ansiktet, man ser både styrka, sorg och värme i ögonen. Hon sitter i en typ sagoskog med månskenet silande ner genom trädkronorna. "Suck" nåja, jag överlever och får väl skriva en berättelse istället.Flört

Ni får ha en skön kväll.

Kram Isa

PainterWriting

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
0

Tack Isa!

Jag har jobbat nu så mycket jag ska på skissen. Nästa steg blir att teckna bilden riktigt, men det tar lite längre tid. Jag gillar att arbeta snabbt på skiss-stadiet för då har jag lättare att få fram det viktiga. Han blir bra.

Det är en bra bild som visar hans totala engagemang och upplevelse i det han gör.

Han blev intervjudad och reporter frågade honom: Vad tänker du på när du går upp på scen. - Tänker? Jag känner, det är allt som behövs.

Jag älskar denne man ful som han är nu när han är gammal och skrynklig, men jag är glad att jag inte blev någon av hans kvinnor. Kanske det hade kunnat bli så en gång, men ödet ville något annat. Jag träffade honom 1965, honom, Mick och Brian.

Isa56
0

Tja Gilla vem vet vilka livserfarenheter du haft med i bagaget då, om du blivit en av hans kvinnor.Flört 

Han är väldigt ja vad ska man säga… Karismatisk kanske.

Det måste ha varit jätteroligt att träffa dom i verkligheten och inte bara på avstånd eller i tv. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
0

Och jag vet inte hur många gånger jag suttit i publiken då jag har haft med mig killar och tjejer och de har inte vetat något. Jag lärde mig ganska snabbt att hålla tyst om det.

[GunillaR]
0

Jag tog ett kort där skissen står på soffryggen. Den får duga så länge