Tarot iFokus

Tarot

Etiketthumor
Läst 1757 ggr
Pagan
2010-08-15 17:39
0

Söndagskul

Det finns ju mängder med roliga historier där barn varit inblandande på ett eller annat sätt, här kommer en:

- Nå lille Björn, vad ritar du för något?
- Jag ritar en häst som äter gräs.
- Jaså, jag ser inget gräs.
- Nej, det har hästen ätit upp.
- Jag ser ingen häst heller.
- Han tyckte inte att det var någon vits med att stanna när allt gräset tagit slut.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
2010-08-15 17:40
0

Lina, 5 år, berättar för sin lekkamrat att hon fått en ny pappa.
- Jaså, vad heter han?
- Bosse Jansson.
- Han är bra. Honom hade vi förra året..

Sajtvärd Tarot

Pagan
2010-08-15 17:41
0

Svenskaläraren i 2:a klass frågar lille Urban om han kan använda ordet "förmodligen" i en mening. Lille Urban svarar:
- Fröken? Finns det klumpar i en fis?
- Va? Nä…
- I så fall har jag "förmodlingen" skitet på mig.

Sajtvärd Tarot

Pagan
2010-08-15 17:42
0

På en högstadieskola i Blötköping hade tre tjejer i åttonde klass börjat med en ful ovana på skolans toalett. De målade sina läppar med röda läppstift och pussade varje centimeter på speglarna. Det var väl ganska harmlöst i sig, om det inte vore för den irriterade städaren som varje dag fick rengöra dem. En morgon röt han åt de tre tjejerna att komma med till toaletten med den nedkyssta spegeln. Aningen nervösa följde de med.
- Idag ska ni fan i mej hjälpa till med städningen!
Sade städaren och doppade toaborsten i toastolen och började sedan skrubba spegeln. Från den dagen fanns det inga fler kyssmärken på skolans toalett!

Sajtvärd Tarot

Pagan
2010-08-15 17:43
0

Oscar ber sin dagisfröken hjälpa honom att ta på sig sina stövlar innan han ska gå ut i kylan. De är jättebesvärliga att ta på och fröken måste verkligen göra världens ansträngning för att utföra uppdraget. När äntligen stövlarna sitter på så säger Oscar:
- De sitter på fel fot!
Fröken tror inte sina ögon när hon konstaterar att det är som Oscar säger, stövlarna sitter fel. Hon drar som en dåre i tre minuter för att ta av dem och börjar om med en superansträngning för att sätta på dem igen.
Då säger Oscar:
- Det är inte mina stövlar!
Fröken andas djupt och lägger locket på känslorna för att inte skada lille Oscar som tittar på henne med fiskblick.
- Ok, säger hon, vi tar av dem då! Och sätter igång med samma träning som tidigare. Varför sa du inte det tidigare? frågar hon när hon är klar.
Oscar svarar då:
- Det är inte mina stövlar, de är brorsans, men mamma vill att jag ska ha dem!
Fröken börjar gråta och, mycket behärskad fast bestämd, sätter på stövlarna en tredje gång. Sedan lyfter hon Oscar, sätter jacka på honom, halsduk och frågar:
- Var är dina vantar?
Och Oscar svarar:
- Jag la dem i stövlarna!

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
2010-08-15 20:27
0

Ha ha ha!

Skrattande