God morgon 11/8
Vad är väl härligare än att stiga upp till solen, ta på sig stassen och känna att; Det här kommer bli en bra dag!!!
Den känslan önskar jag er alla idag!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Godmorgon Elpida och alla ni andra härliga människor 
Vilket strålande humör hon är på..underbart det smittar av sig så härligt
I dag är en lek och bus dag! Mina trollungar ska tillbringa dagen hos oss då mamma ska ha en heldag på stan med tjejerna med gott att äta och besök hos frissan.
Trollflickorna älskar att komma tidigt och krypa ner moster Moas säng för att väcka henne med pussar och kramar…skulle Moa vara vaken när de kommer så får hon fort rusa upp och krypa ner i sängen och låtsas sova

ha en fantastisk dag allesammans
Hej alla!
Jag måste få säga att det är mycket sällan som jag inte vaknar upp och är glad … livet måste levas och med den … glädjen.
#1 Så mysigt … tänk om jag hade varit moster Moa 
# 0 Elpidas inställning är rätt … du gör din dag själv/ kram
Godförmiddag!
Just nu regnar det. Skulle komma spridda skurar idag och eventuellt åska. Det är dock fortfarande varmt kring 20 grader.
Jag har en del att syssla med idag, ska bara hitta rätt ände att börja i………
Ha en bra dag!
Godmorgon Elpida, Nillan och alla andra "goa" vänner här. 
Tack för din önskan om en härlig dag, den ska jag ta till mig.
"Trollungar" så härligt visst är de ljuvliga de små.
Idag känner jag mig lika vig som ett kylskåp. Första veckan är värst,
. Träningsvärk
Gilla skriv de du ska göra på små lappar och lägg i en skål. Dra sedan en lapp i taget.
Och det kliar på ryggen. Igårkväll skulle jag titta lite på tv så jag sätter mig som vanligt i "min" fåtölj rätar till mig lite och känner ett fruktansvärt stick i ryggen
far upp från fåtöljen och tittar i den. Där ligger en illa klämd GETING. Klart den stack när jag klämmer ihop den så där. Min make fick badda med salubrin. Tackar högre makter att jag inte är allergisk mot getingstick. Känns bra idag frånsett lite lätt sveda och som sagt klåda där den stack.
Bilen fick min make hem igår, det räckte att byta kol på den.
Ha en bra dag, det ska jag försöka ha.
Kram Isa Getingstucken men inte snarstucken hehe. (visst är jag rolig)

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Aj aj aj, det gör ont med getingstick. Och så kliar det så in i bänken efteråt.
Hörru, såg du inte att det var upptaget i stolen 
#4 Cortisonsalva på kan lindra det onda 
#5 Nä jag såg den inte, tycker att min stol ska ingen sitta i. Hehe
#6 Jo Cortinsonsalva är bra. Men jag har ingen hemma, det gick bra med salubrin också, sen ska jag pudra lite med potatismjöl så kanske klådan försvinner. 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

#4 Så går det när man läser snabbt…. läste att det räckte med att "byta kjol på" bilen…. Tänk att ni inte tänkte på det. Ingen vill väl gå med samma kjol hela tiden när det finns så många modeller och färger att välja på… *skratt* ;-)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Men Isa då!
Lavendel olja funkar eller en treo mosad med någon droppe vatten till en gegga lägg det på sticket och fäst en kompress eller plåster över..

Godagens goa människor. Håller med dig Elpida, affirmera mera.
Jag klarade av dagen!! Fast det var svååårt att orka upp i morse. 
Stackars Isa. Man ska hålla en fuktad alvedon el.liknande på sticket, då försvinner värk, klåda och svullnad. Det har vi fått lära oss här i sommar. Just nu verkar det som om getingarna bara ställer till med ofog. Riktigt ettriga och i mängder har vi här hemma som kryper runt på altan och uteplatser. Närgångna huliganer!
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot