Godmorgon onsdag 14/7
Godmorgon på er 
Jag gick och väntade på det åskoväder de utlovat skulle anlända till Borås i går…Två futtiga regnskurar men ingen åska över mig fastän de varnat för den i morgontidningen, lite snopet.
I natt har det varit lite svalare…
Jag önskar er en skön dag!
Godmorgon Nillan och alla ni andra. 
19 grader nu på morgonen och lite skön svalka i luften. Har sovit bra inatt nu när man kan andas.
Ingen åska här heller, men luften är svalare och det är inte så fuktigt. Skönt, får se vad dagen bjuder på idag.
Hm, nää inget sådant (fast det är kul med klättring,) 
Jaa, det är mer min stil 
Ha en skön dag.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
God morgon
Rejält kvavt idag så det lär bli en och annan åsksmäll,men det rensar upp luften,så det behövs.
Ha en bra dag alla!
God förmiddag!
Här är det lite svalare idag, ca 23 grader just nu och det är verkligen härligt.
Det skulle dck bli varmare på eftermiddagen i takt med att solen tittar fram igen… Ja ja, man ska väl inte klaga. Går på semester nästa vecka och då vill jag ju ha sol så klart. Skulle inte förvåna mig om det regnar hela min semester.. 
Ha en toppenonsdag!
Kramar
"Låt själen vara fri"

Hello hello
Ja här är det klart svalare idag. Säger som Nillan lite snopen över det uteblivna dunder och braklöftet från dagsblaskan igår. En liten skur bidde det trots allt och det har gjort det lite lättare att andas.
Inga sådana tankar Nessan. Såklart får du kanonväder under semestern, det har ju jag
Ha det gött allihop!
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Godmiddag!
Somnade inte förrän sent igår men har ändå sovit skapligt. Det var ju betydligt svalare och skönare inatt.
Jag satt också och väntade på åskan igår, den som inte bidde någonting alls, den bidde inte ens en tumme.
Idag är solen framme igen och det är inte så fruktansvärt varmt, som högst blir det 28 grader idag. Det är fem grader lägre än 33 även om det är i högsta laget. Kanske det blir en stund i solen på kullarna, där det alltid fläktar mer eller mindre.
Min katt fångade och åt upp en stor fluga för en stund sen. Urrrkkk!!! Och så ska jag pussa henne sedan !!
Ha en skön dag!
Godkväll 
Igår gick åskan här förbi med en riktig störtskur, bra för potatisen, men på vissa håll hade det varit översvämming läste jag i tidningen idag.Det har varit bättre väder idag men lite blåsigt
Ha det bra
Kram/dolla
Allting är möjligt
18 grader ute och så skönt, man känner hjärnan börjar gå igång igen.
Hoppas det blir lite mulet och svalare imorgon så vi kan köra ut lite. Har ju en hund som älskar att åka bil.
Ha en skön kväll/natt
Kram Isa
Det blev en riktigt varm dag även i dag just nu är det 20 grader ute, och alla dörrar och fönster står öppna i förhoppning att få in lite svalare luft.
I morgon blir det ytterligare en koll av Svea hos veterinären, det är så jobbigt att vara en svart hund som älskar att bada men inte få lov att göra det pga infektionsrisken.
Jag hoppas verkligen att jag ska få sova mer än två timmar inatt…det börjar bli tröttsamt med värmen på nätterna!
Godnatt på er godingar 
Jag skriver egentligen på fel sida om 00,00, men vill också berätta att det varit varmt idag också. Jag valde att stanna inne och måla, men det var kanske inte värmen utan jag ville kanske hellre måla. Det är lite trist att man ska känna sig jagad att vara ute i solen och på så vis gå miste om den inspiration som kommer samtidig som solen glöder. Nej, idag var det för varmt för det skulle vara skönt att vara i solen, och så ville jag helltre måla, så var det sagt.
Varför har vi solångest här i Sverige? Är det för att vi har så taskiga somrar ibland (för det mesta) att vi måste pasa på att vara ute när solen är framme oavsett om det är sköna 21 grader eller heta 33 grader. Vi är ett konstigt folk vi svenskar…………..

jag håller med dig Gilla i att vi "måste" ta vara på soltiden no matter what. Det är ju så att om man "inte gjort något vettigt" av solen så får vi dåligt samvete. Säkert den där jäkla luther det oxå
eller den där sandemose, eller vem ska vi skylla på
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Skyll inte på mig, jag går ner i källaren.
Eller gömmer mig i skuggan.