Åska!
Vid 20-tiden drog det förbi ett hejdundrande kraftigt åskväder över Malmö-området. Det låg först över Själland och sen kom det med stora steg.
Det var så kraftigt att jag inte vågade slå på datorn. Rejält med regn har det kommit också.
När jag var ung så var jag fruktansvärt rädd för åskan, men numera så njuter jag i fulla drag. Helst ska jag vara på en plats där jag kan se blixtarna, men det kan ju bli lite farligt……….
Jag upplever ett rejält åskväder som en härlig urladdning och tycker att man känner tre element mycket påtagligt - eld, luft och vatten.
Hur upplever ni åskan?
Får ni någon känning innan, typ huvudvärk eller illamående?
Så nu har det dragit vidare. Vi fick det vid 9-tiden.
Jag upplever åskan väldigt fascinerande, och har inga känningar av vare sig huvudvärk eller illamående. Däremot känner jag det väldigt tryckande och kvalmigt innan det börjar. Det känns så skönt när det börjar precis som allting lättar.
När vi bodde i skogen slog blizten en gång ner i tv-antennen. Den slog ut alla telefoner, bägge tv-apparaterna och båda parabolerna.
Lite svalare har det blivit men är rätt varmt än.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Jag älskar åska och blixtar men får en gräslig huvudvärk innan det är dags. Vi behöver en rejäl urladdning här i Stockholmsområdet och det kan nog komma en idag eller senare ikväll. Det är sjukligt kvavt och jag känner ett ovarsamt tryck inne i skallen.
"Låt själen vara fri"
Jag kan ibland vara väldigt spänd och nästan lite retlig innan åskan. Förr i tiden hände att jag blev väldigt orolig i magen. Det har också hänt att jag fått en tryckande huvudvärk.
Det är säkert mer åska på gång för just nu är det ingen luft och jag mår nästan lite illa.
Det small så högt igår så att fönsterrutorna skallrade och katten sprang in och gömde sig under sängen. Och jag tyckte det var häftigt 
"Låt själen vara fri"
Jag har aldrig gillat åskan, Jag kan känna av den jag får huvudvärk och blir kallsvettig när det börjar att dra ihop sig Jag har alltid varit rädd för den men ifjol så försökte jag och börja se på den med andra ögon och inte bli så rädd och det har börjat att släppa lite rädslan efter alla år
dolla
Allting är möjligt
# 5 - Jag var mer eller mindre hysteriskt rädd förut, men det började bli lite bättre i 35 årsåldern. Jag var rädd om det var precis över, men det blev bättre ändå eftersom åren gick.
Men efter att jag gjorde min regression 1997 så försvann rädslan helt och jag började tycka det var riktigt spännande och vackert. Så nu har alltså denna fobiska rädsla omvandlats till en förtjusning. Även om jag har stor respekt för naturens krafter. Jag skulle inte ställa mig under ett träd och inte vistas ute på öppet fält heller, men det har inte med rädsla att göra.
Men visst är det märkligt att man kan reagera kroppsligt innan det bryter ut. Jag antar att det är de elektriska spänningarna som man känner av.

Jag älskade åska, regn och blixtar som barn. Sprang ute i ösregnet och njöt av dunder och brak. Men sedan blev jag väl lite förmanad och fick sluta med det och ju äldre jag blivit desto mer respekt känner jag för vädrets makter. Fast så rädd som jag blev för två år sedan då det sprakade och blixtrade i varenda jack och uttag i hela huset och varenda elektrisk sak i huset gick åt pipsvängen - har jag nog aldrig varit. Ungar och djur bara ylade och vi sprang från rum till rum för att undkomma. T.o.m sladdarna brändes. Då dånade åskan och det blixtrade ihärdigt utan uppehåll. Då kände jag mig ganska liten.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
# 7 - Kan man inte undvika detta med någon form av elektriska "säkerhets-habrovinklar"? Eller åskledare så att elektriciteten går ner i marken istället?

vi har faktiskt de hjälpmedel som finns installerade. men vi bor som siste man på alla ledningar…så kanske det var därför. Vi har haft en del tekniker här sedan dess för att reparera alla telefonledningar och elstolpen mm och de var mycket förvånade. Tog 1,5år att få allt riktigt iordning igen. Många provisoriska lösningar blev det.
Jag har brännmärken kvar lite här och där i lister, skrivbord mm - ett tangentbord smälte sedan lyfte och exploderade det med röken virvlande och tangenterna smattrade iväg i hela rummet- en laptop fick ett mäktigt brännhål rätt igenom fast hårddisken klarade sig. 
Lite mäktigt var det ändå
hade jag varit ensam hemma skulle jag kanske njutit av skådespelet.
Sajtvärd Tarot
Men jisses då!
Hugaligen 
#9 Jag har nog dött av skräck
Tur att det inte brann och att ni var hemma
Allting är möjligt
Jag har varit med om att få en stöt av en telefonväxen en gång i tiden när det slog ner i närheten. Har en bekant som fick sin TV förstörd när det slog ner i antennen, men jag har aldrig hört talas om tangentbord som hoppar upp och slår en på käften 

Ja, mycket ska man vara med om….
Vi hade åska igår eftermiddag och under kvällen - strömmen gick och Idag så går de ut med en varning om kraftig åska här. Varningstriangel på framsidan i dagsblaskan. Vi får se vad det betyder. SMHI spår och väderguden rår
Sajtvärd Tarot