Snackis Cafe 2
Då öppnar jag en ny snackis tråd.
Och bjuder på en kopp nylagat.
Kopp och kopp, det var kanske mer ett glas om man tittar noga, he he.
Fast det är kanske inte så bra att dricka kaffe vid denna tiden på dygnet. Bättre att vänta tills i morgon förmiddag, för att väcka upp livsandarna.

Jag hoppas min magmedicin har kommmit idag för nu har jag inte druckit kaffe på två veckor!! Är grymt sugen!!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
# 2 - Vad har du för problem med magen och vad är det för medicin?

#3 Jag har reflux, IBS och magkatarr. Jag äter Andapsin för att sätta "lock" på magmunnen, men den är ju slut hos tillverkaren titt som tätt verkar det som… Käkar även Nexium, men när jag är riktigt kass hjälper de inte tyvärr…Men nu meddelade maken att Andapsinen kommit in så i helgen ska det drickas kaffe latte =)
"Du har alltid två val"
# 4 -Har du provat med att undvika vitt mjöl och socker?
Jag har haft magkatarr under många herrans år, liksom IBS men läkarna kunde inte hitta något fel på mig trots massvis med röntgen, ultraljud och även rektoscopi.
Jag hade nervös mage, sade farbröder doktorer.
Men när jag slutade med vitt mjöl och socker så ändrades hela min tillvaro.
Jag äter fullkornsbröd och sötar med honung när detta behövs. Ris och potatis går bra att äta med inte pasta.
Däremot så måste jag undvika vissa frukter och vissa grönsaker, till exempel apelsiner, clementiner, mandariner och paprika.
Oj så tråkigt Elpida, hoppas det blir bättre. Prova de Morgaine tipsar om.
Där sa du något Morgaine, jag drogs med magkatarr till och från sen jag var i 10-årsåldern. Doktorn sa nervös mage, men när jag fick besked på min prediabetes och slopade socker och vitt mjöl, godis och kakor, har jag inga problem med magen. Har jag inte haft en tanke på. Ja bananer kan jag fortfarande få ont i magen av, om jag äter dem på fastande mage.
Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
# 6 - Ja där ser man, vitt mjöl och socker ställer till med problem.
Sen detta med frukter får man testa och se för det är väldigt indivuduellt.
Men huvudsaken att man kan få sig en gooood kopp kaffe om dagen. Eller två 

Jo, jag vet. Det är inte många frukter jag tål, och definitivt inte socker eller mycket mjöl (tex pannkakor o våfflor), eller rotfrukter….osv. . Jag höll uppe med lösgodis sedan i julas, men nu i påsk har jag fuskat - och det känns. Men, jag är en riktig gottegris så jag skulle behöva en riktig avgiftning för att bli av med suget….
Ibland får man välja vilket man vill äta och dricka vs ont i magen…
"Du har alltid två val"
Nu vill jag ha bort min snuva, snuvan sitter som berg uppe i näsan. Var på apoteket och köpte Sinova idag, hoppas att det hjälper. Hela huvudet är grötit och jag orkar inget.
Sinova hjälpte inte på mig heller. Kontakta vårdcentralen och be dem skriva ut Rinexin så lättar det omedelbart i näsan.
Man kan också göra ett ångbad på kamomillblommor. Man lägger blommorna i en stor skål och häller över kokhett vatten. Sedan sätter man sig med en stor handduk över huvudet så att inte ångan släpps ut och låter värmen plus kamomillen lösa upp täppan.
Jag ringde rådgivningen i torsdags och hon sa att jag skulle köpa det. Få se om det går över någon gång.
Hoppas snuvan gett mig sig Linda-E.
Idag drog jag "Nio i Bägare" Och då kan ju "Fru Fortuna" stå på min sida.
Så när vi var och handlade köpte jag två dubbeltriss. Japp klart där var vinst 50 kronor på dem bägge. Så jag köpte två lotter för 100 kronor och vann 100 kronor.
Vilken storvinst haha. Nåja det brukar ju inte vara vinst, den enda som verkligen är vinnare är svenska spel. Hihi Men lite kul var det ju. Kortet hade rätt, men det kunde väl varit lite större vinst. 
Isa
"Suck" dags att köra till jobb. 
Dyker upp igen vid 11 ikväll.
Ha det bra. Isa

Hej! tänkte kika in här och hälsa på litedet var ett tag sen Har haft väldigt mycket omkring mej och tyvärr inte orkat lägga tid och energi på varken iFokus eller att lära mej korten ordentligt.
#11 Sinova brukar fungera väldigt bra för mej för att få loss snuvan om den vill sätta sej fast i bihålorna.
Ha det så bra allihopa.
~ mayolica ~
# 14 - Hej Mayolica!
Jag hoppas att du kommer igenom det som känns jobbigt för dig just nu. Ibland blir det så att privatlivet sätter upp stora väggar och hinder i vår väg.
Sköt om dig vännen 
Jag måste "tjöta" på bra nu om jag ska "klå" Pagan denna vecka.

Skulle så gärna vara med på Tarotkursen, men jag känner mig så splittrad och ofokuserad för tillfället. (Då är det "gött" att ha er härinne) Nu har jag jobbat två-skift i runt tre år och fortfarande inte fått min fritid att flyta på. Jobbar jag förmiddag är jag för trött på kvällen, trots en timmes vila när jag kommer hem. Jobbar jag eftermiddag har jag inte "ro" att göra något vettigt för jag kollar klockan hela tiden så jag hinner med att fixa mat och äta. Sen far man runt på helgerna och ska hinna med allting, haha
Hur gör ni andra med skift, för att få ihop det.
Lät det gnälligt? Det var inte meningen, jag bara undrar hur ni andra gör för att få flyt i vardagen.
Isa

Jag jobbar inte skift men kommer hem sent om kvällarna. På vintern känns det som att man inte hinner med ngt vettigt alls på kvällen mer än matlagning, disk, barnens läxor, nattning och sen…..zzzzz
Lite bättre blev det när maken drog igång fotbollsträningen igen, då var jag själv hemma och hade lite egentid när ungarna kommit till ro =)
"Du har alltid två val"
Ja Elpida, det där har jag också märkt. Nu är ju mina ungar utflugna, och min man pensionerad. Så där ligger nog lite, att jag är inte van vid att ha honom hemma hela tiden.
Nåja nu börjar träningssäsongen igen så då får jag två kvällar i veckan med lite egentid. Och den behövs,
Jag tror att många av oss kvinnor har svårt att koppla av när familjen är hemma, vi står omedvetet inställda på omvårdnad så fort där är någon i närheten. Så det är nog bara när vi är helt ensamma vi kan släppa allt det där och koppla av.
Jag minns när en av pojkarna var runt 12 nåt och kom in och sa att han var hungrig, vad gör jag då? Jo utan att tänka studsar jag upp och brer smörgåsen till honom, medan han tittar på och säger; Mamma jag kan faktiskt fixa det där själv, du behöver inte passa upp mig. 
Att lära sig att låta familjen klara sig själv ibland, är nog det svåraste som finns för oss. Det värsta är nog att de klarar de alldeles utmärkt, för det mesta. Hihi
Isa

Det låter inte lätt Isa att få fritiden fölagd på olika tider så där. Skulle nog oxå kolla på klockan och känna att det där ingen idé eller det hinner jag inte idag, riktigt jobbigt låter det.
Du får nog börja från början och fundera på VAD DU vill göra och se efter var i planeringen du kan få till det. Strukturera upp det på nåt sätt. Annars blir det nog att mycket tid går åt till att vänta. Det ger ju en sån olustig känsla och stressar både fysiskt och psykiskt.
Du är ju en sådan klok kvinna, fundera på vilket råd du hade givit någon annan i samma situation.
Kram
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Helst skulle jag vilja ha jobb som sängprovare på Hästens sängar.
Tänk att få sova på jobb
Då hade man haft några timmar till på dygnet, och pigg och vaken hade man varit, om inte sängen varit dålig förståss.
Du har rätt som vanligt Pagan (smärtar mig att erkänna det
) Eller sluta sitta vid datorn hela tiden och göra något istället. Nåja om 20 min ska jag köra till jobb, så då behöver jag inte fundera på vad jag ska göra.
Kram Isa

#19 Du är lika klok som vanligt Pagan! Visst handlar det om planering - och att hålla sig till den! Ibland är det lättare att göra ngt annat för att man inte har lust just då…sedan ångrar man sig.
"Du har alltid två val"
Ni som har karlar i huset - sätt fart på dem! Inte sjutton ska ni springa och passa upp varken karlar eller barn, och speciellt inte som ni jobbar!
Skärpning kvinnor!

I mitt fall handlar det nog mer om det dåliga samvetet för att jag tar tid till mig själv. Tycker jag är egoistisk fast än jag vet att det inte är så. Min man klarar sig så bra själv och städar och fixar lika mkt som jag, dessutom uppmuntrar han mig så det hänger nog bara på det kvinnliga tänket att man ska finnas till hands…
"Du har alltid två val"
# 24 - Varför i hela fridens namn ska du ha dåligt samvete för att du tar dig egen tid? Alla människor behöver egentid. Männen tar sig denna utan att överhuvudtaget ifrågasätta detta, så varför ska du ifrågasätta det?
Var och en av oss måste ha egentid. Vi är egna individer även om vi delar våra liv med någon annan. Det är en mänsklig rättighet att ha egentid.
Ja, så det är!

Du har helt rätt!!!! Ropen skalla - mer egentid för alla!!!!
"Du har alltid två val"
# 26 - Appsålut!!!
För mig handlar om att jag inte är van att ha min man "drällande" runt benen
Han har Fibro, men när han kan så handlar, städar och lagar han mat. Sanning och säga så lagar han mer mat än mig. Det är guld värt att komma hem trött och hungrig, och så står maten på bordet.
Men som sagt nu är han hemma och väldigt sällskaplig ibland. Fast jag börjar vänja mig, och han respekterar om jag vill vara för mig själv ibland,
Isa
Men du Isa, du kan väl skicka hit honom någon dag då och då, så kan jag också få någon som lagar maten och handlar. Skulle vara jätteskönt.
Haha Vilken bra ide Morgaine, då får jag min ensamtid, och du får maten på bordet.

Kram Isa
# 30 Ja, och så får jag tid till att göra det jag vill, nämligen måla 
#15 Jo nu är det vår och jag håller på att plocka i ordning i min nya lägenhet,den härliga utsikten gör att jag mår mycket bättre här. Ser fram mot att sitta på min balkong till sommaren och se ut över havet.
#20 Det jobbet är jag oxå intresserad av 
Ingen ska behöva ha dåligt samvete för lite egen tid.
Ha en bra kväll.
~ mayolica ~

Mayolica, det ser helt fantastiskt ut
"Du har alltid två val"
Åhh Mayolica, du bjuder väl på kaffe? När ska vi komma! 
#24 Kaffe har jag nog,men jag måste köpa nya balkongmöbler.
#23 #25 Ja utsikten kan påverka måendet väldigt mycket.
~ mayolica ~
Jag "hänger " gärna på räcket. Bara utsikten är värd besväret. Den är jättehärlig.
Isa

I dag har jag sökt ett annat jobb…. nu börjar det faktiskt pirra lite i kroppen =). Jag behöver nya utmaningar, känner att jag fastnat här på jobbet trots bästa arbetskamraterna..
"Du har alltid två val"
Inne på kolhydrater har de en OT-tråd som heter man är gammal när…. Jag är nog rykande nära det nu.
Gammal är man när maken frågar vad man önskar sig i födelsepresent……… och man inte kan komma på en endaste liten sak man önskar sig
Så nu sitter jag med födelsepengar och vet inte vad jag ska köpa för dem.

Elpida har du hört något om jobbet du sökte?

Det var sista ansökningsdag igår….
"Du har alltid två val"
Jag ska hålla tummen. 

Tackar 
"Du har alltid två val"
Mitt brodershjärta skickade detta till mig härförleden.
(Han brukade rätta mig när vi var små)
Svenskar och engelska språket.
Ryktet säger att en britt på besök på ett av de större svenska företagen blev mottagen av en sekreterare med orden: "Please, take your clothes off and meet me in the whip-room!"
I bankvärlden utspelades följande: En engelsktalande man kom in på en svensk bank för att skaffa sig ett bankfack. "It´s ok", sa tjänstemannen, "would you please fill in this blanket, and show me your leg". Passiviserad av undran över vilken filt hon menade, och varför hon ville se hans ben (han var ju ändå över 70 år), stod han bara där. Tjänstemannen såg sig ändå föranlåten att föra samtalet vidare: "Would you like a big fack or a small fack?". Vid det laget låg alla kollegerna dubbelvikta, skrattande bakom disken.
Svensk på besök i Amerikat är imponerad av bilen han åker i: "It must be nice to have a fart-controller in the car." En ingenjör skulle inleda en internationell teknisk mässa och hälsa alla välkomna: "Ladies and gentlemen, welcome to this technical mess!"
Två herrar från gamla goda Götabanken talade om förnyade internationella kontakter strax efter namnbytet till GOTA BANK med orden: "Dear friends, we are the same guys as before although we have lost our pricks."
Två svenskar är i England på affärsresa och ägaren till företaget de besökt bjöd dem att äta middag med hans familj Deras 2-åriga barn började framåt kvällen bli lite grinigt, varvid den ene svensken (som har sett blöjreklamen om ungen som var lite "kinkig") sa: "Is he getting a little kinky?"
Ett gäng amerikaner är på äventyrssemester i Lappland. Då de blev serverade en ståtlig trerättersmeny mitt ute i skogen var de mäkta imponerade och undrade naturligtvis vad de blev serverade. Förrätten var enkel, "salmon". Efterrätten var inte heller så svår att förklara, "lingonberrys". Men varmrätten, som var fjällripa, översattes som "mountain-rape".
En polare på besök i London ville köpa dartpilar, varpå han frågar en expedit följande: "Have you got any piles?" (pile=hemorrojd).
Konversation mellan pilot (nationalitet okänd) och flygledare på Sturup en majdag för några år sedan. Pilot: "What are those yellow fields below us?" Flygledare: "It´s probably rapefields." Pilot: "Oh, you have fields for that in Sweden?"
En polare stod vid en korvkiosk i Trollhättan och väntade på sin mat. Potatismoset var slut och medan han väntade på att mer mos skulle bli klart dök det upp en annan kund. Den nya kunden visade sig vara engelsman. Polaren vände sig till engelsmannen och förklarade vänligt: "You must wait for the moose."
Två vänninor var på cykelsemester i Holland och en solig eftermiddag blev den ena väninnan trött och yr och kände sig som hon skulle svimma. Varpå den andra begav sig till närmsta hus för att be om ett glas vatten. "Please, could I have some water because my friend is swimming!"
Två goda vänner drack glögg på skansens julmarknad. Två japanska turister undrade vad de drack och fick svaret: "It's warm red wine with russians in it."
Isa
# 45 - Tack för denna
oj oj oj

Haha En till kanske.
Att vara gift med en skånska
Tre män satt och skröt över vilka uppgifter och krav de
hade på sina fruar.
Den första mannen hade gift sig med en kvinna från
östkusten och han hade bestämt ställt krav att hon skulle sköta disken och städa huset.
Det tog ett par dagar utan att han såg något, men på
tredje dagen kom han
hem till ett rent hus med disken diskad och undanställd.
Den andra mannen berättade att han hade gift sig med en
kvinna från norra
Sverige
Han hade gett frun tydliga order att det var hennes uppgift
att sköta all disk, matlagning och städning.
Första dagen såg han inga resultat, andra dagen såg han
att det blivit lite
bättre.
Tredje dagen såg han att huset var välstädat, disken
klar och det stod en
vällagad middag på bordet.
Den tredje mannen hade gift sig med en kvinna från
Skåne.
Han hade sagt till henne att hennes plikter var att hålla
huset välstädat,
diska, klippa gräsmattan, sköta tvätten och varm mat
skulle stå på bordet
varje dag.
Han sa att första dagen såg han ingenting, andra dagen
såg han heller
ingenting.
På tredje dagen hade svullnaden lagt sig såpass att han
kunde se lite på ena
ögat.
I alla fall nog för att fixa en macka och fylla
diskmaskinen.

HEJSAN!!! Äntligen ute i etern igen!!!!! Känner mej ringrostig vad gäller dator i privat regi. Men NU blir det andra bullar. Blev inte färdig med kursen men har absolut inte legat på lat sidag vad gäller korten. Önskar er alla en fortsatt bra kväll // Åsa H
Haha, vilken kul grej, jag googlade för att hitta lite mer information om olika stenar. Var tror ni jag hamnade?
Jo i min egen artikel om "Magiska stenar" hihi den ligger överst på googlesidan.
# 52 - Va kul 

Javisst är det kul.
Fast det var ju inte den informationen jag sökte hihi
# 55 - Men du kom ju till den som Google tyckte var bäst 

Har varit ute med stavarna och var bara tvungen att sätta mig en stund och lyssna till fåglarna som sjöng och pratade så intensivt. Solen har tittat fram och jag har njutit av ett glas vitt på trappen
"Du har alltid två val"
Det låter skönt,Elpida, själv har jag suttit en stund därute i uterummet. Det är en härlig tid nu, med fågelsång och grönskan som börjar spira.
Ja man kan inte bli annat än bedrövad när man läser sådant här. Dock ställer jag mig frågande till att det kan gå så långt att man låter sig "fångas" i denna onda cirkel utan att sätta ner foten. Här var ju ett par inblandade och inte bara en individ………..
Men det är för jä……t att det finns folk som utan bedövning och utan något som helst samvete är beredda på att lura och bedra personer som har en jobbig situation i livet.
Ja man kan ju undra, men det är klart mår man väldigt dåligt, och många bedragare är ju tyvärr mycket bra på att dupera folk. Så om jag förstod rätt hade kvinnan haft livliga paranormala erfarenheter innan och mådde dåligt, rädslan får lätt fäste då. Och hon blev ju inte tryggare, med det mediumet.
Men det var ju inte lite pengar mediumet hade fått. Nu börjar ju det paranormala att komma ut i ljuset och då finns det alltid skrupellösa människor som utnyttjar en annan människas svagheter.
# 61 - Är man ett offer för mobbing och tuff uppväxt så är det lätt att man släpper in lägre energier. Det har funnits många samband med personer med psykiska besvär och paranormala upplevelser.
Sitter och läser roliga yttrande från kändisar. Den här kan jag också säga. Jag tror jag tittar på tv max 1-2 timmar i veckan.
Jag tycker att televisionen är mycket lärorik. Varje gång någon sätter på den, går jag in i ett annat rum och läser en bok.
Källa: [Groucho Marx](kalla.asp?kalla=Groucho Marx "Länk till fler ordspråk och citat av Groucho Marx")
Eller den här.
Hjärnan är ett underbart organ. Den startar direkt när jag vaknar på morgonen och stannar inte förrän jag kommer till skolan.
Källa: Okänd

Haha, då är det Groucho, Isa och jag då som tycker att televisionen är mycket lärorikt!
Ser jag på TV mer än 2 timmar i veckan så är det rekord!
Jag känner mig mycket nöjd idag. Jag har tvättat och strukit alltihop och fått in det i garderober och lådor.
Under tiden maskinerna jobbade i tvättstugan så tog jag tag i en på börjad målning som jag hade tänkt skulle bli en slags nordisk gudinna som skulle var en stridsgudinna.
Men så blev det omöjligt att fortsätta, det tog bara stopp. Men så plötsligt igårkväll precis innan jag skulle lägga mig så började jag titta på denna gudinna och började leka lite i tankarna om jag inte skulle göra om henne till något mera mystiskt, kanske från Atlantis, eller varför inte gamla Egypten?
Så nu har jag jobbat hela eftermiddagen från klockan halv ett till klocknan 18, med undantag för besöken i tvättstugan. Så nu har hon fått ny bakgrund, andra färger, blekare i ansiktet, men ögonen ska bli bruna.
Sitter och fnurlar på om jag ska visa en bild på henne fastän målningen inte på långt när är klar.
Det blir i morgon så jag slipper blixten.
Den lockar och pockar den där bilden, den vill bli klar 
Och så sent som igår visste jag inte vad jag skulle göra med en halvfärdig målning………..
Visst är det härligt när man plötsligt kommer på hur det ska vara 
Jag vill gärna se henne, när du tycker det känns rätt.
Jag "älskar" att titta på dina tavlor och bilder.
Kram Isa
Detta kallas Work In Progress
Som sagt den är inte alls färdig men nu ser man vilken väg den ska ta. Hon kommer få någon form av tunn slöja på sig men hur jag ska lösa detta vet jag inte. Symbolerna i sidorna är inte ens påbörjade utan bara grundade. Det är egentligen bara ansiktet som är färdigt, utom ögonen.
Nog babblat, här kommer hon
#67 Vilken vacker bild det är som att den vill säga mig något blir rörd av din målning mycket känslor med denna bild
dolla
Allting är möjligt
Åh vilken vacker bild. Säger som Dolla den vill säga något och man blir rörd. Du är så duktig på att få fram känslor i dina bilder.
Tack för att du visar dom.
Tackar så mycket :-)
Hon är målad helt från mitt hjärta utan någon förlaga. Det innebär att jag måste jobba för att få fram henne som hon vill vara.
Detta är nog lite som att kanalisera för plötsligt så får jag flyt och det är självklart hur det ska vara.

Känns nästan som hon ska böraj säga något… Vacker målning Gilla!
Tack fridelfina! Hon är dock långt ifrån färdig. Men det måste torka nu innan jag kan ge mig på nästa etapp. Men det är snart torrt 
I veckan fick jag min månadsbok från New Page bokklubb.
Den här gången var det "Rensa i röran med Feng Shui" av Karen Kingston.
Där finns ett kapitel om "Baguan" Ett rutnät med nio sektorer som då står för olika saker som Familj, ekonomi, andlig utveckling osv. Det här rutnätet lägger man över sitt hem och ser då vilka aspekter som påverkas om man en "röra" där.
Det här kan man även använda i ett rum eller trädgården. Mitt skrivbord står i sektorn för andlig utveckling, karriär,livsväg, både i huset och rummet. Tro sjutton att jag känner mig splittrad.
Och det är bara att konstatera att
jag måste sortera mina skrivbordslådor.
"Suck" jag har två hurtsar där också, det gör sammanlagt nio lådor. Dessutom bör jag inte flytta iväg grejorna någon annanstans, för då blir det rörigt på något annat ställe i mitt liv. Hehe vill inte slänga
Men det är dags att samla ihop lilla mig som ligger utspridd lite här var och pussla ihop mig till den högst charmanta kvinna jag är ( Haha det lät väl bra
)
Jag får nog vänta till imorgon. Ska snart gå och lägga mig.
God natt suss gott.
Kram Isa
# 73 - Man får aldrig vara rädd för att slänga saker och ting. Det som man vet inte längre tjänar till mitt välbefinnande eller som inte har någon informativ funktion - rakt ner i papperskorgen!
Eller lämna på loppis eller Myrorna!
Häromdagen när jag letade efter en skiva med runor så hittade jag en massa gamla busstidtabeller och annat som inte gäller längre. Så nu har jag fint och städat i alla mina hurtslådor.
Det är också en manifestering att slänga saker (nu talar jag inte om gamla busstidtabeller), alltså en bekräftelse på att nu lämnar jag det gamla och gör mig av med det jag inte längre behöver.

Ja, det är bra att kunna rensa "i röran"! Men ack så svårt! 
Jag har halvt på skämt sagt till min svägerska att hon får komma hem till mig och hjälpa mig med det! Men det är faktiskt lite allvar i det också… Jag har svårt att göra mig av med det som är helt, rent och det som är gåvor från andra. Sånt som är för litet eller för stort i klädväg har jag också svårt att göra mig av med - tänk om jag blir så fattig att jag inte har råd att handla då kanske det passar?
Karens bok har jag läst och den är mycket bra, men jag tror att jag behöver läsa den 2 ggr minst för att kunna komma i fas med mina tankar om detta.
Jo det är inte lätt att kasta. Fast just nu skulle jag kunna sälja 90 % av allting och köpa nya möbler och prylar
Min yngste son är här över natten och vi har väldigt intressanta diskussioner om andlighet plus att jag gjort en läggning för honom.
När jag som avslutning skulle dra ett kort för morgondagen, sa han: det blir "döden" Gissa vad det blev.
Japp "döden" blev det och ett skratt. 

Intuitiv din yngste son är!
Japp och den senaste medlemmen här också 
Man får inte påverka sina barn, förrän dom är myndiga.
Jaha sonen hemkörd, jag har badat och ätit lite. Det har varit jättekul att ha honom här. Numera har jag bara 3 tarotlekar. Jo min Cosmic tyckte han kändes bra. Så den fick han.
Han har länge velat lära sig men inte hittat någon lek. 
# 80 - Jag tänkte samma 
Ja Drejin, min "minsting" som är huvudet längre än mig.
Hihi för mig är han väldigt speciell och charmig. För att inte tala om spännande. Han (som han skrivit på sin sida) har Dyslexi. Så ibland gissar man. Men det är bara att fråga, han tar inte illa upp. 
Nä,
Vem kan det vara? Någon snacksalig själ kanske? Hihi 
Hehe, Väldigt vad oskyldig du är ikväll då 

Dags att putta den här tråden, kanske
Idag vid min middagslur, for jag till amerika
var och hälsade på någon obekant med min make, där gick jag upp för en trappa… som gick ner på andra sidan… inga dörrar eller någonting däruppe. Bara en trappa upp och ner igen,
Sen gick jag en promenad och såg en kvinna som liknade en gammal barndomskamrat (jag inte sett på 30 år) Det inte hon, men hon talade om att jag skulle undvika centrum och gå runt om istället. Sen hamnade jag på nån kinesisk restaurang eller nåt, där bjöd jag på svensk glass som jag tydligen hade haft med mig från Sverige. 
Den bode ju varit smält vid den tiden.
Börjar undra vad min make häller i såsen när han lagar middag.
Har ni andra haft underliga drömmar som ni vill berätta om 
Mmm lavendel såå härligt det doftar!
Nu har jag hängt flera små lavendelbuntar på tork, varje gång jag passerar buntarna går jag och sniffar som en hund
.
Jag älskar att ta till vara på det som finns tillgängligt, jag använder lavendeln i blandthe, och gör alltid lite lavendelolja…jättebra mot kliande insektsbett!
Doftpåsar sådana där som gammelmormor hade i linneskåpet är mysigt att göra..eller jag låter lilltjejen sy påsarna då
de blir inte alltid jättesnygga..men dottern blir nöjd och glad och de fyller sin funktion och doftar underbart!
Eftersom de äldre alltid sa att mal och annat otrevligt inte tycker om doften av lavendel så kanske den gör nytta i klädskåp och garderober

Åh, Nilla - berätta hur du gör Lavendeloljan för jag har provat göra rosolja och rosmarinolja men misslyckts med båda!
Varför tror du att du misslyckats fridelfina?
Hmm ja om man använder olivolja så tycker jag att den lukten tränger allt för mycket igenom så just för lavendelolja så använder jag en ekologosk rapsolja.
Jag tar en glasburk och fyller med lavendelblommor (bara blomman) fyller sedan upp burken/ flaskan med olja låter den sedan stå i kanske sex veckor ljust i ett fönster eller på altanendär solen ståt på. Därefter silar jag av och häller oljan i ett önskvärt kärl. Beroende av vad jag ska ha oljan till och doften eller avsaknad av doft på oljan.. (det finns ju äkta eterisk olja att köpa) som om man önskar mer doft kan man droppa några droppar av den i sin egen olja…
Jag handlar även en del från shenet.se( flaskor, extrakt osv).
Jag gör oljor av många olika örter en del används i matlagning en del används som smärtlindring eller torrhud.
Till rosolja använder jag en olja som inte luktar så mycket i sig…men jag köper rosextrakt för att då mer doft av ros i den…men var försiktig använd väldigt få droppar till att börja med..låt det stå til lsig och känn av..så det inte blir för starkt.
Detta låter mycket intressant Nillan! Jag gjorde en fotcreme med lavendel, för trötta fötter. Jag gjorde en till mig själv och gav bort en till min kusin. Det blev fyra glada fötter!
Jag skulle vilja ha tag på flaskor och burkar.
Jag rättar mig själv
Crearome handlar jag hos!!!!
Där finns det även burkar och flaskor att köpa Gilla!
Har du någon länk nillan? Det är ju lavendelblommning nu för fullt. Min son har en stor buske som jag kan nalla av. Finns också här på gården, men då får jag smyga en kväll så att ingen ser mig 
Attans jag kan inte lägga in länkar 
Crearome.se haha smyg du på gilla 
Om du ska lägga in en länk så öppna sidan
längst upp har du hela sökvägen och länken
klicka på denna
högerklicka och välj "kopiera"
gå till inlägget och välj "klistra in"
och så gör du ett extra "enter"
voila!
så här ska länken se ut

Nillan: Den ena (rosoljan) möglade då locket inte var tätt efter att jag hade vänt på burken vilket gjorde så halva rann ut. Den andra (rosmarinoljan) var inte full ända upp och den luktade apa helt enkelt.
Jag får se om jag törs prova igen…
Vad använder du till smärtlindring?
Rosmarin, timjan och lavendel.
Dels i oljor och även som tinktur. Tinkturen gnider/masserar jag i på det ömmande stälet. Man kan även göra en dekokt av örterna och massera med ett hjälp av ett lämpligt tyg dränkt i dekokten.