Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarot-allmänt
Läst 1565 ggr
Skogselva
2010-06-13 15:14
0

Kär vän

Det har gått ett tag (flera månader) då jag inte alls pysslat med mina lekar, inte ens för att titta på bilderna.

Lite för att jag känt mig i obalans inom Tarot och häxkonst, lite för att jag haft mycket med skolan att göra och inte haft ork eller tid…

Det är lite som en kär gammal vän man inte sett på ett tag. Man tänker på personen, vill gärna träffas och man saknar närvaron. Man saknar att umgås med korten.

Ville bara få det ur mig, läsandet skedde på egen risk. Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Pagan
2010-06-13 16:40
0

Hej Skogselva. Nu stundar sommarlov och då kanske tid och inspirationen kommer åter. Ibland måste vissa saker få vila för att annat tar all energi. Det bästa med goda vänner - de finns alltid kvarFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
2010-06-13 16:48
0

Hej Skogselva Skrattande Jag överlevde din läsning som du ser Flört Precis som Pagan säger, nu är det sommarlov. Och ibland måste saker ting "ligga" till sig lite. Och goda vänner de finns alltid kvar. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogselva
2010-06-13 18:29
0

Jo precis, det måste få ligga till sig, och jag känner "magin" återvända.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

[GunillaR]
2010-06-13 22:49
0

Jag känner igen den där känslan. Det kan lika gärna gälla mitt måleri som tarotkorten. Men jag tror att ibland måste man få lite distans till sina vänner för att kunna uppskatta dem mera.

Skogselva
2010-06-14 13:10
0

#4 Jo, det tror jag med Glad

Elpida
2010-06-14 15:08
0

Förstår precis vad du menar. Just nu är det svårt för mig att få tid till övningar, meditation och allt jag vill pyssla med. Det händer så mycket annat runtomkring mig. Har insett att det får bli när jag har tid - och som sagt - goda vänner finns kvar. Och jag erkänner, jag saknar mina goda vänner här när det blir för långt mellan varven!!! ;-) =)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Skogselva
2010-06-14 18:32
0

När det är dags för en att syssla med korten/meditation osv, så får man tiden, inte förr.