Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 1352 ggr
Isa56
0

Godmorgon Måndag 17/5

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon allesammans Skrattande

Gråmulet, men inte så kallt ute. Härligt med måndag en hel vecka tills det är måndag igen Tyst

Jobb eftermiddag/kväll den här veckan. Kalaset igår var trevligt även om min far såg lite trött ut på slutet, han är inte van vid så många på en gång. Det känner man själv också av, ibland. Van som man är med en eller två i taget och helt plötsligt är där tio eller fler runt om en och pratar.

Ha en skön måndag och var rädda om varandra.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Isa56
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oj det blev visst ingen bild. Förvånad 

Det blev gif, nå här kommer den igen.Flört

nillanb
0

Godmorgon Isa och alla andra Glad

Vaknade till en gråmulen måndag…

Lilltjejen vaknade med feber i natt så vi är två som är hemma i dag.

Svea mår bättre och verkar inte ha så ont i tassen men hennes mage tar stryk av antibiotikakuren hon skulle ta nu efter operationen.

jag önskar er alla en dag fylld av fina energier !

Isa56
0

Hej Nillan, Vad tråkigt, är alltid lite trist när ens hjärtegryn är sjuka. Rynkar på näsan

Tål Svea filmjölk?(en del hundar tål det, en del inte) så kan du prova att ge henne lite ca en halvtimme innan antibiotikan. Det lägger sig som en skyddnde hinna i magen. Jag fick det när min mage inte ville ha pencilin längre.

nillanb
0

Tack Isa nu kom jag på hur jag ska göra CoolSkrattande

Jag gör ett nytt försök med filmjölken i dag… hon ratar filen om det inte är något gottigt i den Tungan ute jag ger väl henne flingor i filen i dag då !

Isa56
0

Hehe, jag hade en katt som skulle ha rostat bröd med marmelad på, och havregrynsgröt med socker och mjölk Flört Men allt är bra så länge det fungerar. Hoppas hon blir bättre i magen. Skrattande

[Spanaren]
0

Hej!

Tungan ute vi njuter av vår värme här uppe. Åskregn i natt och det grönskar så att jag hinner nästan inte med Flört Musöron på björklöv m.m.

Ha det/ kram Spanaren

nillanb
0

Cool Jag kan meddela att Svea tog filen med flingor men inte förrän jag lagt i lite sylt Tungan ute

Isa56
0

Ja, Flört våra husdjur har sin egen smak. Det var ju skönt att det slank ner. Tungan ute Men jag är inte förvånad. Vår hund försöker plocka jordgubbar själv om inte vi tar till honom. Och banan äter han också.Skrattande

[Spanaren]
0

#7 Har inte kollat om du svarade mig i fredags (varmt) om vad det är för fel på Svea Tungan ute

[GunillaR]
0

Godförmiddag!

Det ser faktiskt ut som om solen skulle kunna titta fram genom molnen.  Men huvudsak det inte regnar idag för det är tvättdag idag.

Och så är det Norges nationaldag

Norway

Ha en bra dag!

fridelfina
0

Här i Fridelfinas lya är det tentaplugg som gäller, utanför lyser solen och det är 16 grader i skuggan… Mmm, varmt å mysigt.

Sonen är med maken på jobbet idag då han varit så hostig hela helgen, men det verkar som att bricanylen och pulmicorten börjar verka nu för jag fick en rapport om att han inte hostar så mycket nu.

Grattis alla Norrmän och Norrkvinnor!

NessaInglorion
0

God middag!

Fortfarande sååååå ledsen för att jag inte har haft tid att vara här. Rynkar på näsan Stress, stress, stress… Mycket omkring mig nu så jag får arbeta med mina prioriteringar men efter den här veckan tror och hoppas jag att det ska lugna ner sig.

VARMT! Fick en stunds sol i lördags så lite färg har jag fått. Glad

+20 ute, inget att klaga på.

Ha en fin dag alla!

kram

"Låt själen vara fri"

Doris
0

Hej God förmiddag! Här uppe i Jämtland är det varmt idag 18 grader ute Det har varit varmt hela helgen fast inte så mycket sol.

kramar

Allting är möjligt

[GunillaR]
0

Godmiddag!

Äntligen har molnen gett sig iväg! Blå himmel och sol ute! Det är helt fantastiskt. Då kanske jag ska sätta blommor i de andra två lådorna på balkongen. Panseerna börjar växa fint nu men så har jag ju tagit in dem när det regnat och blåst, men nu är de ute igen.

# 13 - Var någonstans i Jämtland bor du?

Doris
0

Hej jag bor i Vaplan ligger vägen mot Åre ca 1.5 mil från Krokom

Allting är möjligt

nillanb
0

Oj Spanaren det hade jag kanske missat Skäms

Svea hade en skada i första klon på ena framtassen den var kluven hela vägen ner till pulpan!

Vi var på Blå Stjärnan veckan innan och hörde för det med veterinären var stressad ocj grining och sa att det inte var något.

Men hon slickade mer och mer jag vände mig till en annan veterinär på telefon som sa att klon behövde opereras bort snarast för annars kunde infektionen sprida sig…men de flesta hade stängt tors-fre … till slut fick vi tag i en underbar veterinär på onsdagen och hon opererade Svea i torsdags.

[Spanaren]
0

#16 Tack då vet jag och du, Azlans hundbarnbarn har samma besvär och har fått starkare antibiotika igen. Andra klon för den vovven bara under något år.

Håller mina tummar och tår att det fixar sig för båda hundarna.

/kram Spanaren

Pagan
0

Middag gott folk

Här var det full fart minsann. Bara införbi en snabbis innan middagsbestyren. Ska läsa igen mig lite baraFlört

Vädrets makter är inte så snälla i min del av landet. Skulle kanske börjat dagen med bubbel i glaset istället för kaffe (som norrmännen gör idag) då hade det varit skit samma vad det var för väder. Kramisar.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

# 15 - Då har jag kört förbi några gånger. Jag bodde några år i Dvärsätt, strax söder om Krokom.

Men jag tröttnade på den långa vintern och längtade hem till södern så nu bor jag i Malmö där jag är född.

Doris
0

#19 Hej du har nog kört förbi avtagsvägen det ligger inte alldeles efter E14 man svänger av innan Ytterån Jag skulle aldrig vilja flytta härifrån är en riktig surjämte född och uppvuxen här men jag förstår att du ville hem för jag kan längta till min hemby där jag är uppväxt Jag har en liten stuga där som jag brukar åka till ibland

Allting är möjligt

[GunillaR]
0

# 20 - Jag hade min tandläkare i Nälden. Har snurrat omkring där mycket i de bygderna. Ibland längtar jag dit väldigt mycket. Det finns inget vackrare landskap än Jämtland, absolut inte!