God morgon 29 april
jag fick låna Twillight-boken av en jobbkollega och jag har varit fullständigt förlorad, förälskad … och enligt min man helt okontaktbar!!?? Det gjorde nästan ont att inte hinna läsa de sista raderna i morse…Har dessutom läst den på engelska för att träna lite.
Önskar er en jättefin torsdag, lite regn har ju aldrig skadat och det luktar iaf gott ute =)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
God förmiddag!
Idag är det mulet men väderprofeterna har förkunnat sol i eftermiddag och detta låter ju hur bra som helst.
Idag tänker jag bara ta det lilla lugna, vad nu detta kan innebära. Det vet man aldrig.
Ha en bra dag!
Elpida … tack för tipset och den boken ska jag kolla upp 
Sol och fågelkvitter men dom lovar regn eller snö till eftermiddagen.
Ha det/kram Spanaren
Ps Elpida är det titeln på boken … hittar den inte!
God förmiddag!
Åh Elpida vad jag är avundsjuk på dig! Läste alla böcker i den seriern på engelska förra sommaren och jag var också helt såld, de är ju så fantastiska och de blir bara bättre och bättre!
Dags att läsa om dem snart…
Idag är det regn regn regn och åter regn som väntas i Stockholm. Just nu är det uppehåll men väldigt fuktigt.
Idag blir det jobb åtminstone fram till 16 sen blir det fika med min bästa väninna på Söder. Mysigt!
Ha en fin torsdag!
"Låt själen vara fri"

Spanis, jag har ju slängt in ett l för mycket…
Första boken i serien heter Twilight och är skrivna av Stephanie Meyer. Du har säkert sett reklamen för filmerna som går/gått på bio. Jag kan bara säga att böckerna är såååå mycket mer! (Även om jag verkligen gillar filmerna oxå!=)
"Du har alltid två val"
Hallojsan 
Jag har krupit runt i rabatten en stund nu med allergi rinnande ögon och droppande snok 
. Jag kände att pionerna bara skrek till mig kom ut och flytta oss
. Vädret är mycket bättre än i morse, då var det grått och regnit, men det lättade så jag kände tvånget att krypa runt och plantera om
.
ha en skön dag allesammans
#5 Usch och fy för allergi! Medicinerar själv för det och det kan vara riktigt jobbigt.
Hoppas det känns bättre snart! Pionerna är väl nöjda iallafall? 
"Låt själen vara fri"
#4 Tack … har kollat … och här blir det inga vampyrer alls
Ingen av dessa böcker är någonting för mig
/kram Spanaren

#7 Måste ändå säga att det är mer en kärlekssaga en en bok om vampyrer =)
"Du har alltid två val"
Godkväll allesammans 
Oj vad jag blivit bortskämd idag.
Maken har skämt bort mig med först en assiett med räkor,lax, avocado och ägg med majonäs. Huvudrätt fläskfile med svamp och bearniesås och ärter. Som efterrätt hade han delat en melon, tärnat köttet och blandat med blåbär och hallon, toppat med vispad grädde. Sen kaffe och två bitar mörk choklad.
Och jag behövde inte ens bära ut tallriken. 
Jodå blommor och present fick jag med. (Klart jag "fotat" blommorna)
Önskar alla en skön kväll.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Åhh så fina blommor du fått och vilken uppvaktning sen.
Den där skålen tycker jag är väldigt vacker 
Ja den skålen är fin, det är arvegods från min mor.jag har varit förtjust i den så länge jag kan minnas. Har aldrig sett nåt liknande, den är likadan på båda sidor.
# 11 - Lustigt för jag har ett minne av en liknande skål som jag fick i arv från någon släkting, om det var från mormor……… Jag minns inte men det var längesedan och det var innan jag flyttade hemifrån. Jag hade mina smycken i denna skål. Jag vet inte vart den tog vägen! Har inte skänkt den en tanke förrän nu när jag såg ditt foto.
Märkligt!
jag skulle tro att mamma fick den i början på 50-talet eller nåt, dom kanske var vanligare än vi tror. 
Jag känner ju bara att jag måste röja på loppisar, måste hitta den igen. Jag kan riktigt höra hur den lät när man lade på locket. Tänk att man kan reagera så när man ser ett föremål, att minnen väcks till liv.
Tyvärr är jag ingen ekorre så jag tar sällan vara på föremål. Har alltid haft ett slags motstånd till prydnadssaker. Kanske för att jag fick dammtorka hemma varje vecka och kamma mattfransarna.
He he min mormor var pedant…… jag är det inte. Däremot är jag samlare, spelar nästan ingen roll vad det är bara jag tycker om det. Min man är inte lika förtjust i det som jag
Men skulle jag snubbla över en sådan skål någonstans så lovar jag att hojta till.
Jag är tyvärr anti-ekorre så jag slänger ofta grejor som jag tycker jag inte har någon nytta av längre. Sen kan jag komma på mig själv med att jag letar efter det som jag en gång slängde.