Tarot iFokus

Tarot

Etiketttolkningar
Läst 984 ggr
[BigMama]
0

Återkommande kort

Hej o hallå,

jag har en fundering kring återkommande kort. I perioder dyker vissa kort upp oftare än andra, är det så för er också?

I  mitt fall just nu är det prins i brickor som spökar. Det dök upp första gången när jag drog kort för olika alternativ i karriärsval och då under alternativet "något helt annat". Sedan har kortet dykt upp som mitt dagliga kort, och t o m då jag ställt helt andra frågor, senast igår kväll.

Vad tyder detta på? Är det något jag inte fattar? Obestämd

Spontant, kan jag tänka att det handlar om fysiskt arbete, men också att det kan symbolisera en man som i sin tur erbjuder ett arbete……….

Ha en bra dag!

[GunillaR]
0

Om det handlar om arbete så ligger tolkningen helt klart på fysiskt arbete, men det behöver för den skull inte behöva vara något tungt arbete. Det finns ju arbete som man utför med händerderna, något som är skapande.

För mig känns det som det handlar om något slags utsmyckning på redan färdiga föremål, alltså ingen tillverkning. Ett skapande av något slag. Fick en bild av någon slags utsirning i trä, skapande av möntser i trä.

Och visst kan det vara så att här är en yngre man inblandad i detta.

Kommer kortet upp gång på gång så är det starkt! Försök att sätta dig med händerna på kortet och blunda och försök att få upp en bild eller ett meddelande inom dig, i ditt inre öga.

Om detta är någonting som känns lockande för dig så kommer du själv att dra till dig detta genom din känsla. Men då måste känslan komma direkt från ditt innersta, från ditt hjärta. Universum ger oss det vi vill ha, men vi måste veta vad vi vill innan vi önskar Flört

[BigMama]
0

Jo Gilla, eftersom kortet kom under alternativet 'det jag inte tänkt på', så tror jag att det handlar om just ett jobbalternativ som kommer utifrån, som ett slags erbjudande, eller något som dyker upp rakt upp och ner och ger mig en känsla som faktiskt känns rätt!

Jag ska testa ditt tips och se vad kortet säger mig ikväll.

Hur som helst är vilket genombrott som helst i mina karriärsfunderingar välkommet, jag ser fram emot vad kortet erbjuder och jag gillar att konstnära! :)

Tack för din input i detta Gilla!