God morgon 28 april
Gråmulet men ändå rätt hyfsat varmt ute! Luften andas växtlighet och förnyande - härligt!
Jag känner fortfarande av min lilla miss i trappan från igår, maken som skulle massera somnade så gott i soffan…. jag ska påminna honom ikväll igen ;)
Ha den bästaste av onsdagar!!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Godmorgon Elpida och alla ni andra 
Vad har du gjort i trappan…inte har du väl skadat ryggan igen
…
Jag sänder ljus för lindring
.
Tack Spanis jag blev hjälpt härligt
.
Här vaknade jag till en gråmulen morgon…jaja i dag ska jag ta det lilla lugna!
I går eftermiddag skulle jag på en utförsäljning… jag fastnade i en hiss tillsammans med 16 andra människor det tog 40 min. innan vi kunde få hjälp att ta oss ut.
Det märkliga är att jag visste att det skulle hända redan innan jag steg in i hissen, men jag slog bort den känslan…och tänkte att har jag köat en halv timma så klarar jag inte att gå 5 våningar upp.
Det hände något märkligt där i hissen…
Ha en fantastisk onsdag alla !

#1 Bar ner lilltjejen och missade sista trappsteget….dumt, mycket dumt…
Jag tackar för ljuset =)
Men vänta nu, så kan du ju inte skriva…."Det hände not märkligt där i hissen"!!! Vilken cliffhanger!! Vi väntar med spänning på fortsättningen!!! =)
"Du har alltid två val"
God förmiddag
Här i Västsverige är det lika grått och trist.
Jag är ute efter en bok, jag vet att boken heter Hemlighet, är det någon som vet vad författaren heter. Boken handlar om tankens kraft.
Hej svej här kommer jag in rödblommig och grann 
Jag och hunden passade på att gå ev. på den sista skaren och medan ytan bar.
På vägen mot skaren så såg vi årets första tussilago 
Nillan, vi vill veta mera om hur det kändes när du fick uppleva detta. Var det den förutsagda känslan som du menade var märklig?
Elpida … sänder / kram Spanaren

#4 Kramar och tack!!!! =)
"Du har alltid två val"
Morrn morrn!
Soligt och underbart här idag! 
Har fått en vidrig hosta som inte alls känns ok. 
Börjar så smått avsluta mitt konsultuppdrag här, sista dagen på fredag så får vi se vad som händer sen.
Har iaf varit roligt och givande på alla sätt.
Nillan! Vi väntar med spänning här! 
Lilla Elpida, sänder dig ljus och varma tankar. Hoppas ryggen blir snällare mot dig snart.
Ha en alldeles fantastisk onsdag!
"Låt själen vara fri"
God förmiddag!
Solen skiner idag och igårkväll var det en underbar fullmåne, speciellt då den steg upp från öster och var helt gul som en stor ost.
Idag ska jag försöka masa mig iväg och köpa panseer. På Buketten hade de inte kvar de där stora fina, så jag ska åka till ett annat ställe där de har mycket stora utbud, Plantagen heter det. Jag sätter bara en låda nu med panseer och sen väntar jag till två veckor in i maj och sätter de andra två med andra blommor. Panseerna kommer vara utblommade efter en tid och då kan jag sätta nya i den lådan. - Hade jag tänkt. Jag brukar byta ut blommorna när de börjar bli överblommade och tråkiga, så mina lådor ser aldrig ut på samma sätt när sommaren är slut som de gjorde vid början. Men så har jag ju ett ständigt behov av att skapa.
Tur jag inte har trädgård, jag hade jobbat ihjäl mig………
Nu får ni ha en skön dag, hoppas solen skiner på er också.

Här var det livat i holken. godda´på er alla goa mänsker.
Nu uppanas följande människor:
Elpida, tar maken i hampan så hon får massage!
Nillan, fy fasen så otrevligt att fastna i hissen och fy fasen vad nyfiken jag blir på ….Vad som hände i hissen. uppmaning att genast delge denna information!
Nessa, kokar omedelbums vatten till en varm välsmakande och säkerligen välbehövlig tepaus!
Så nu kan alla slappna av och återgå.
Här har vi just nu lite disigt gråregn, men det luktar varm grönska ändå. Hunden ligger och tuggar på ett slemmigt ben som tydligen är smasken. Själv är jag nyligen hemkommen och har varit ute på dagens långpromenad efter jobbet. Middagen väntar på att bli till lagad. Det blir isterband och dillstuvad potatis idag, makens favvorätt. Kram
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
#8 Tack för det Pagan, det behövdes! 
"Låt själen vara fri"
Hmm ja det där med att fastna i hissar är inte min grej…tycker inte om små trånga utrymmen med massor av okända människor i
.
15 kvinnor och 2 män i hissen givetvis var det männen som hamnade för nära sensorerna !
Vi sitter fast och någon utanför skriker till oss att maka ihop oss och stå i mitten och jag stod i allra mittersta mitten och tycker inte alls om det…
Det tjöt ett larm gällt hela tiden och människorna runt mig börjar tjafsa, och jag är trött och har jätte ont då jag köat en 1/2 timma för att sedan fastna i den fördömda hissen full av människor som gnabbas och är sura, och börjar lukta svett (Jag är väldigt doft känslig
).
Jag står där och görjar känna mig väldigt obehagligt yr… då fjärtar en av männen!!!! Jag trodde jag skulle börja grina.
Jag står där med alla runt mig och kan inte flytta mig en centimeter, hjärtat slår hårt och ojämt ångesten kommer smygande.
Då sluter jag mina ögon fokuserar på tredje ögat och andas långa yogiska andetag… och jag känner hur jag flyter/lyfts bort, det gör inte längre ont att stå och människorna märkte jag inte längre av… jag var i det lila ljuset ända tills teknikern öppnade dörren över oss och vi fick in frisk luft.
Jag kände mig väldigt lugn och harmonisk…härligt.
# 10 - Men du vilken upplevelse, att kunna bara försvinna iväg sådär när det blir obekvämt.
Jag har fastnat i hiss men då var jag ensam och det var inga problem för mig. Det kom ju snygga brandmän och befriade mig ganska snabbt 
Men att fastna i en hiss med en massa andra människor, hua! Jag hade också fått panikångest. Uscha!
Idag har jag varit väldigt flitig. Jag var iväg och köpte 7 st panseer, fyra gula och tre mörkröda. Så nu finns de på plats i lådan. Det blev också storstädning av balkongen - puh! Jag skulle behöva en stor kruka med något att ställa på en plats som nu blev ledig. Något högt gräs till exempel. jag får fundera vidare på detta.
Lagom till mina blommor är satta så fick jag veta att det skulle bli regn och dåligt väder framöver. Ja vad gör man då - man tar in lådan igen och ställer inne på balkongen så att inte mina små älsklingar blir blöta och tråkiga, he he 
Nu blir det en TV kväll i soffan!
Kram och pözz på er!

#8 Ha ha, maken är tagen i hampan och han fick vacker smörja in min arma rygg lite mjukt och försiktigt!! ;)
Nillan - vad härligt. Det är ju en helt fantastisk egenskap du kan använda vid fler tillfällen. Ett stort grattis till dig!!
Gilla - snygga brandmän gör ju inte ont någonstans….;)
Pagan - du är ju bara för härlig!!!
"Du har alltid två val"

Som jag sa, gör inte ont någonstans!!! ;)
"Du har alltid två val"
Nej inte det minsta 

eller mycket upptagen hihi(det lät väl bra) så upprepar jag Pagans alla ord frånsett middagen den lagade min man och vår hund tuggar inte på något just nu.