Dagens 14 april
Godförmiddag. Inatt är det svartmåne - lungt och skönt och fritt från alla störningar från månen. Eller hur upplever ni det?
Solen skiner här idag och jag ska bege mig ut till köpcentret. Ska hitta en present till barnbarnet som fyller sex på söndag. Han ska gratuleras på lördag.
Jag hoppas att solen skiner på er andra också.
Ha en bra dag!

Tjillevippen i tarotstugan 
Hör hur fåglar kvittar och hur vatten porlar. Se alla liv som väcks upp för varje dag som går.
Njut - för det ska jag göra/ kram Spanaren
Tack Gilla men var tog Nillans inlägg vägen 

Hejsan hejsan
Här är det vackert ytterligare en dag. Har varit soligt och vackert sedan i lördags. det kan jag vänja mig vid.
Har slutat tidigare idag. har fått ryggskott!! 
Det är den där jäkla vedens fel. Det är tamejtusan inte latmasken som min sämre hälft pikar mig för!!
Jag ska ta väl vara på denna "sjukpaus" och plugga på min distanskurs och ha sovmorgon imon….kanske oxå på fredag.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

Hej svejs
Idag MÅSTE jag ta mig ut i skogen - och sedan helst meditera lite - och öva på reikin - och lägga svansen i Tarot - och och och…får se vad jag hinner med..
Men Pagan, det lät inget vidare =( Ryggskott är ingen lek, fy fanken vad det gör ont!Hoppas du hämtar dig snart!
Trevlig fortsatt onsdag!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

Det är ju det jag tyvärr inte har… Jag har kommit in i ngn sorts njutartid där jag hellre sitter i solen med en kopp kaffe än tar tag i det jag ska, därför ligger jag nu efter ha ha. Men var sak har sin tid heter det ju, och många av sakerna springer ju inte ifrån mig ;)
"Du har alltid två val"
#5 Sänder mina hjälpare till dig och din onda rygg 
#4 Skogen mitt allt
/kram Spanaren
Jag skrev i huvudinlägget idag att det är svartmåne och lugnt på månfronten. Men hörde nyss på radion att det är allt annat än lugnt på solfronten. Det är väldigt mycket solaktivitet nu med solstormar och kaskader med magnetiska vindar som kastas mot Jorden just nu.
Så ni som bor i norr - ut och kolla ikväll efter norrsken!
Jag har varit på shoppingrunda och är helt slut i fötterna. Min plånbok är också helt slut och ligger här och vrider sig i plågor.
Pagan jag skickar lite healingtankar till dig.
Inlägg från nillanb postat i morse. Där var två trådar upplagda med dagens så jag flyttade detta hit i denna tråd.
Hoppas nu det blev rätt 
familjen är van vid att jag vaknar tidigt och är uppe låååångt innan dem så de stiger inte upp när deras larm ringer. Men oj oj oj jag sov såååå gott och gubben skakar i mig och ropar vi är sena allesammans varför är inte du uppe
.
Men nu har stressen och förvirringen lagt sig alla är iväg skickade
och jag sitter och njuter av mitt kaffe.
Det blir en fantastisk dag solens milda strålar försöker väcka jorden till liv igen och jag känner de livshöjande härliga energierna… jag ska sätta mig ute en stund och njuta av allt det nya liv som börjar gro.
Ha en härlig dag alla godingar 
God eftermiddag allasammans 
Men Pagan då!
Ush Nu måste du vara rädd om dig så du snart blir pigg och rask igen. 
Nillanb visst blir det förvirrat och stressigt när man försovit sig och har barn. Hoppas det blir lugnare imorgon.
Morgaine Har du också upptäckt att plånboken snabbantar när man har den med sig i affären, tänk om man själv kunde smalna lika fort, hehe
Ljuvligt väder ute. Lite slö efter dagens arbete.
Har nog fullständig hjärnsläpp på nätterna, tror jag. Häromnatten vaknade jag till vid 12-tiden gick upp på toa och höll på att krocka med min make som var på väg att lägga sig. Han la in hundkorgen och hunden la sig, det gjorde jag med (nej inte i hundkorgen haha) utan i min egen säng. Där tar nog min intelligens slut.Trodde han hade gått ut i köket juuu. Får en tanke att jag ska vara snäll mot min man som brukar läsa en stund innan han somnar.
Jag halvreser mig och tänder hans lampa så han ska förstå att det är ok för mig att läsa. Lägger mig belåtet tillrätta, (tänk vad snäll jag är
)När jag precis håller på att somna, hör jag en lite irriterad och mycket sömnig röst som säger: Vem f*n tände min lampa? Ooops han hade lagt sig utan att jag märkt det, så jag tände hans lampa rakt i ansiktet på honom
och väckte honom.
Kanske dags att köpa en röd ros till honom för att han står ut med mig.

Ha en skön kväll
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Ha ha ha, men det är väl ändå tanken som räknas Isa, du menade ju väl =)
"Du har alltid två val"
Ja Elpida det tycker jag med.
Fast han är nog lite mer tvaksam.
Men, men, man lär sig med åren, min man har lärt sig att ALLTID ha dörrnycklarna i fickan.
och jag har lärt mig att låsa dörrarna efter mig. 
Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
dagen har styrts av humör svängningar
Jisses vad det pendlar… vi i vår familj klarar inte att börja morgonen i stress
.
# 16 - Dagar som börjar så fel blir aldrig vad du var menade att bli.

Tittar in på kvällskvisten. Av allt jag skulle gjort ikväll blev det en skogspromenad med stavar
. Lilla mamma satt och väntade på mig när jag kom hem så det blev kvällsmat, kaffe och massa prat vid köksbordet istället. Det är så sällan hon har tid att komma så det var det värt
"Du har alltid två val"
14 april fyller min systerson år och på lördag ska jag med på kalas Gilla nämligen en svärdotter som fyller 30 år då. Jag har många Vädurar i familjen!