Godmorgon Onsdag 7/4
Godmorgon alla 
Idag känns det som jag legat i "stenkrossen" inatt. Stel i hela kroppen, tänk att man har såååååååååå många muskler man inte visste om
. Nåja det ger nog med sig framåt dagen. Det är ju bara träningsvärk, tror jag.
"Tanten" har varit för lat i påsk.
Solen skiner, lite kallt än, men frosten på bilrutorna har börjat försvinna. Skulle ju bli en fin och varm dag. Typiskt att man jobbar eftermiddag då. Hoppas ni som är sjuka mår bättre.
Ha en skön dag.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Godförmiddag!
Här är det faktiskt solsken idag. Det skulle bli tvåsiffrig temperatur också. Jag ska iväg till stan idag och köpa målarduk, kilramar och färger. Det är dagens projekt. Sedan får jag se hur mycket jag orkar när jag kommit hem. Jag borde städa här, en rejär storstädning….. Fast jag kan ju börja så nätt med dammtorkningen……….
Ha en bra dag!
Dagens 
Jag har huset fullt av 9-10 åringar… jisses det blir inte så mycket vila…
Men jag kom på att det går ju att be barnen hjälpa mig med vissa sysslor jag inte får lov att göra nu efter operationen
,
va vad sa ni är barnarbete olagligt 
nähääe då det tror jag inte
!!!
Små mutor och min tvättmaskin är igång diskmaskinen tömd och potatisen skalad, jippii !
Igengälld lovade jag att låna ut mitt kök efter lunchen till barnens eget pajbak utan mitt vakande öga
Jisses vad lovade jag…jaja paj är gott !
Jag önskar er en härlig dag
#1 Morgaine det är ljuvligt ute nu, mätaren visade 12 grader. Det kändes nästan fel med tjock vinterjacka när jag var ute.
Det bästa med städning är att det kan vänta, det värsta är att det springer inte bort.
#2 Nillanb det är fult att muta barn också,
Så det gjorde jag hela tiden när mina var små. (fast jag kallade det för belöning)
Jo barn hjälper gärna till, så länge dom slipper städa sina egna rum
Du måste rapportera sen, hur pajen blev. Nyfiken som vanligt.
Och om köket står kvar 
Isa
#3 Isa fult och fult
men det är inte olagligt om jag kallar det motivationsbelöning 
.
#4 Precis, fast dom jobbar ju inte,
dom lär sig ju att ta hand om ett hem. Så då är det inte barnarbete ju.
# 3 - Man kan också sätta tvärdrag så att skiten blåser ut.
Jaaa vilken bra ide. Det ska jag testa när maken inte är hemma.

Fullt ös här märker jag, trevligt. Vädret är ljuvligt. Soldis med varma vindar, mmmm
Har fantiserat om att sitta på en spansk taverna idag. Det är kväll, ca 22. Ny duschad och insmörjd med huden varm av dagens sol sitter jag där och smuttar på sangrian och läser menyn FRÅN VÄNSTER TILL HÖGER (inte som jag brukar - pris först, maträtt sen) trubadurer spelar smekande på gitarr och sjunger vackra spanska sånger. Det är ett mjukt surr från de andra sällskapen och jag bara njuter av ledighet och värme. Låter det inte underbart?? ja, ja maken fick vara med på ett hörn.
Det fick igång mina jobbarkompisar iallafall. Vi fantiserade och hade jättemysigt.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
#8 härligt där vill även jag sitta och mysa 
Paj rapporten : Bläbärspaj och vaniljsås
Japp då var fem ungar klara i mitt kök
pajen smakade gott och de var mycket nöjda med sitt arbete
.
Köket ser inte riktigt ut som det brukar….Jag testade Gillas variant med tvärdrag men attans vilken otur… det hjälpte inte
.
# 8 - Jag hänger gärna med på den spanska tavernan. Och jag läser också menyerna med vänsterkolumnen först.