Tarot iFokus

Tarot

Etiketthumor
Läst 912 ggr
[GunillaR]
2010-04-01 15:04
0

Aprilskämt

Har du råkat ut för något aprilskämt eller har du själv praktiserat ett?

Berätta!

[GunillaR]
2010-04-01 15:11
0

Jag jobbade en gång på ett ingenjörskontor. På den gata som kontoret låg var det inte tillåtet att parkera hur länge som helst, så det var gott om "lapplisor" som flitigt satte lappar på bilarna.

Det brukade vara så att om någon fick syn på "gänget" så larmade vederbörande så att de som visste att de stått för länge kunde gå ner och flytta på sina bilar.

Och så blev det första april, he he……..Cool

Jag tog en bunt inbetalningskort från posten och skrev APRIL APRIL! på dem. Så bad jag vår kopieringskille att han skulle ner och sätta lapparna på killarnas bilar. Och när han kom upp så larmade han, "gänget" är på gång!

Och som vanligt slängde de allt de hade för händerna och rusade ner till sina bilar.

Och av någon konstig anledning så misstänkte de att jag låg bakom. Jag??? Oskyldig

Pagan
2010-04-01 17:32
0

Skrattandeja undrar varför Gilla, din bus.

Jag har faktiskt inte gått på så många men lurats själv med framgång vid ett par tillfällen.

Idag har jag faktiskt missat att kolla i pressen vad de försökt luras med. De kan vara lite luriga.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
2010-04-01 17:38
0

Hd.se - Såååå dålig

http://hd.se/helsingborg/2010/04/02/dagens-aprilskamt/

Dagens aprilskämt ?

LÄSARNYHET. Köpenhamns Turistråd söker oblyg Sjöjungfru (m/k)!

Har du en dröm att vara en sjöjungfru och tålamod till ett stillasittande arbete? Då är detta något för dig.

Vi söker en vikarie (Heltid/Deltid) till "Den lille Havfrue" då denna staty ska till Kina för att deltaga i världsutställningen i Shanghai. Tjänsten är ett vikariat för Köbenhamns turistråd och kommer omfatta perioden april - september. Turistbyrån önskar en ersättare av "Den lille Havfrue" nu när den ska till Kina så inte turisterna känner sig lurad på Danmarks största turistattraktion.

Tjänsten erbjuder en enastående möjlighet för att skapa internationella kontakter och samtidigt kunna representera ett av Danmarks starkaste varumärke. Du kommer att arbeta centralt i Köpenhamn med utsikt över Öresund.

Vad går jobbet ut på?

Arbetet går ut på att imitera den nuvarande sjöjungfrun och sitta på hennes plats några timmar om dagen. Du kommer ingå i ett arbetslag som kommer hjälpas åt att bemanna stenen. Det är inlagt pauser då arbetet stundtals är fysiskt krävande.

Du kommer även att få arbeta med professionella Bodypainters som hjälper dig att se ut som en riktig sjöjungfru.

Vad ska du kunna?

En viktig egenskap är att kunna sitta stilla och ha en god kroppskontroll. Har du redan erfarenhet som levande staty eller krokimodell är det en fördel men inget krav. Köpenhamns turitsbyrå kommer att stå för utbildning.

Viktigt är att du har ett jungfruliknande utseende och trivs med ett självständigt jobb. Ett stort plus är om du har god fysik och ett glatt humör. Du ska älska att vara ute i friska luften och självklart tycka om havsbris. Kunskap av självförsvar kan vara en fördel då "Den lille Havfrue" tidigare både blivit misshandlad, lemlästad och halshuggen.

Intresserad?

Skicka ansökning snarast med foto till: havfrue@jobbsafari.se.

Köpenhamns turistråd arbetar efter mångfald och inbjuder alla oavsett kön och ålder till att söka.

Sista ansökningsdatum är den 14 april

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
2010-04-01 18:09
0

På radion idag (P4) sa de att nu skulle man kunna ansöka om

RET

Reparation i anslutning till snöskador från i vintras. Men man skulle åka iväg till Skattekontoret för det var bara idag som blanketterna skulle gå att få tag på.

Hmmm…………..Obestämd

Elpida
2010-04-02 00:24
0

Här gick de ut på radion och sa att Fotbollslaget fått hit Rolling Stones på spelning och de 10 första som kom till Arenastaden skulle få gratis biljetter. …De 10 första fick en t-shirt; med texten; April, April…

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Debattia
2010-04-02 01:26
0

Cool

Debattia

Den skygga kattens hemsida!