Dagens hälsning 25/3
God morgon!
Idag skymtar solen fram bakom slöjmolnen, det ser ut att bli en alldeles underbar vårdag =)
Idag ska jag och titta på äldsta dotterns UF-företag. Gymnasieskolorna har utställningen "Dag X" och visar upp sin kreativitet. Nyttig och bra erfarenhet för ungdomarna!
Ikväll blir det sedan den minsta som får briljera i en Rymdmusikal på skolan.
Fullt upp alltså =)
Ha en skön torsdag och ta tillvara på alla tillfällen till lycka, små som stora…
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Godmorgon Elpida och alla ni andra.
Solen skiner, lite kallt i vinden men skönt annars. Fortfarande lite stel i ryggen, efter "breakdancen" på jobb i måndags.
Trampade på en oljefläck på golvet, som INTE skulle vara där, och för att inte gå i närkontakt med en cementpelare, så. Ja ni vet man vrider sig och kämpar för att hålla balansen. Jodå jag klarade skallen (lika snurrig som vanlig
) Men det känns lite i ryggen än, antagligen vred jag mig lite för häftigt. Men men, det går över.
Kontrollen hos diabetessköterskan gick bra. Alla prover var utmärkta. Långtidsblodsockert låg på 5,2 vilket placerar mig inom gruppen "friska"
(nja, mentalt kollade hon inte, hehe
) Fast min vikt och midjemått dömde hon ut
Men hon kunde inte förklara hur jag kunnat gå ner 4 kilo sedan sist och ökat midjan med 5 cm
. Men det kan jag förklara, tror jag
Gick ju först upp 8 kilo och sedan ner 9 kilo så midjan har väl inte hängt med där, eller har hon mätt över Reservhjulet istället för smalaste stället haha. Äsh det löser sig, jag är ju på väg ner.
Ha en skön dag idag.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Godförmiddag!
Strålande sol idag. Det blir absolut en promenad idag.
Har en del måleri också på schemat idag.
Ha en jättefin torsdag!

Hej och godkväll.
Elpida, hoppas Ni fick en trevlig kväll och att tösa fick briljera ordentligt. Kul med din kurs förresten, låter ju som du landat rätt där.
Du e la för skön Isa. Låter som en redig piruett du gjorde. Gällande distriktsköterskan så låter det ju som du var frisk och nyter ialla fall. Fast kanske gravitationen djäklas lite där eller? Vi ska nog vara glada att de inte använder hjärnkoll, då är vi nog inta många som skulle få åka direkt hem utan att passera viss vård.
Gilla hoppas att du fått en trevlig torsdag. Vädret här har oxå varit jättefint. Känns i själen när solen värmer så som den gjort hos mig idag.
Kramisar "lets be careful out there"
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
#3 Där har vi det Pagan Jordens dragningskraft är extra stor just nu.
Låter fantastiskt bra. Hehe
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
# 6 - Eller så är det pga magnetpolerna skiftar. Då blir det vilse i pannkakan och då snubblar man lätt.
Så är det 

#3 Briljera. och briljera… hon stod verkligen och gjorde allt annat än att se intresserad ut. Vickade på "rymdhhjälmen", pillade sig i håret, stuffade lite och slängde sig ner på bänken innan hon sjungit sista ordet ut. Hon tyckte verkligen att det var skittrist ha ha ha ha. Jag höll på att garva ihjäl mig =)
Den äldsta dotterns företag kom dock på 2:a plats bland 153 st för bästa monter. Kul!
#5 Tycker jordens dragningskraft påverkar både det ena och andra he he… eller är det kanske bara träning som behövs…=s ?
#6 Vad är magnetpolerna för ngt? =)
"Du har alltid två val"
Jorden har ett magnetfält som kommer inifrån kärnan i jorden. Jordens kärna är av järn och roterar i annan riktning en den jorden roterar. Jordens magnetfält är starkast kring polerna, där man också kan se norrsken. Norrskenet/sydskenet är helt enkelt magnetfältet man ser.
lite mera fakta
http://sv.wikipedia.org/wiki/Jordens_magnetf%C3%A4lt
Just nu håller magnetfältet/polerna att skifta.

Tack Morgaine! =)
"Du har alltid två val"