En liten övning....
Eftersom Stora Arkanan är presenterad så kunde vi ju använda denna vecka till att träna på dessa kort.
Sortera ut alla korten i Stora Arkanan och blanda dem.
Lägg sedan upp den på ett bord med baksida upp. Be det kort som säger mest om dig just nu att utmärka sig. Låt sedan vänster hand "sväva" över korten ungefär 5-10 cm och känn efter om där är något kort som känns varmare, om det kittlar i handen eller något annat.
Vänd på kortet och titta på det. Titta sedan i beskrivning av Stora Arkanan vad som står i kortet och försök göra din egen tolkning.
Kändes det som kortet hade rätt eller fel?
Berätta!

Jag vände kortet Stjärnan, för att det kanske kändes lite varmare än de andra. Stjärnan var även det kort jag drog imorse.. Det måste ju betyda någonting??Frid,lugnet efter stormen..jag känner ro med kortet,vila,att samla kraft..Det känns faktiskt som att mitt liv gått in på det spåret nu.Det händer ingenting,allt går sin gilla gång på något vis.
Jag fick också stjärnan, först fast i situationen jag är i (alltså tenta på fre och inte börjat plugga än) så känns det som lugnet före stormen. Eftersom det känns lite så där så tog jag ett kort till - konstigt nog blev detta Wheel of Fortune - men det riktigt bränner när jag håller handen där över så… ja något måste väl kortet vilja.
"Vändning av ödet, ny start, expansion" Detta kort har också varit ganska busigt idag, kan tilläggas, bland annat så gömde sig i lilla arkanan när jag skulle köra övningen… Nja, jag får nog fundera lite till innan jag kan komma med en tolkning.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Jag fick solen.. men för mig var det kyla som gav mig tecken.
Det känns som det stämmer.. Jag får vara på en bra plats i mitt liv just nu.
Alma
Jag fick lyckohjulet, kortet kändes varmare.
När jag läser om kortet så hoppas jag att det ligger lite sanning i det
som står.
Lite svårt att veta på förhand kanske.
" Var nära naturen - var när dig själv "
Jag lade alla korten omsorgsfullt på bordet och lät handen därefter sväva ovanför de alla. Jag kände mig dragen till två kort som jag lade sida vid sida och lät handen sväva ovanför igen. Det var en känsla av värme som vägledde mig och i detta fallet var det ingen tvekan att jag kände en ström mellan min hand och kortet som jag sedan valde.
Jag blev nyfiken att se vad den andra kortet var, som jag valde bort, och det var "Wheel of Fortune" eller Lyckohjulet.
Kortet som jag valde ut är "The Sun" eller Solen. Jag använder en tarotkortlek av Morgan Greer och i häftet lyder betydelsen av kortet så här:
"Warmth and sincerity in a relationship. Liberation from limitation. Growth, expansion."
Kortet passar väldigt bra in på mig just nu. Jag har de senaste dagarna känt att kärleken mellan mig och min sambo har fördjupats och att vi kommit närmre varandra på ett ödmjukare och ärligare plan. Ganska naturligt och ohämmat. Jag upplever mycket känslor, både sorg och kärlek och jag känner att jag växer av att gå igenom känslorna istället för att vilja fly dem.
Jag blev inte lite häpen att läsa era kommentarer och se att någon hade valt samma kort som jag. Häftigt!
Jag ska absolut göra det i morgon. Ska köra en för varje dag i en vecka. Bra träning med de nya korten.
# 5 - Så skönt att läsa din beskrivning.
Ska kommentera de andra i morgon. Ögonen är trötta!

Kul det här! Skall dra ett kort när jag kommer hem (brukar göra det för att få lite hjälp m dagen ändå…)
Vad jag funderade på Morgaine är om vi kan ge varandra hjälp m tolkningar också? Jag tittade lite i din tråd om Stora Arkanan och jag kan känna att jag kan tolka lite annorlunda på vissa kort, sen beror det ju på sammanhanget också.
Det är ju väldigt utvecklande att få nya infallsvinklar. Vad tror du och ni andra?
~ Medarbetare på Tarot ~
# 7 - Absolut så tycker jag att vi kan hjälpa varandra. Om du har vissa tillägg till STora Arkanan, så kan du pm:a mig!
Jag känner varken kyla eller värme, däremot sticker det i fingertopparna på mig. Vår hund kom och skulle kela så lite störd blev jag men "tornet" kom upp och ja, det känns rätt så rätt.
Chans till ny begynnelse och befrielse, har hänt en del på jobbfronten. Uppbrott från inskränkta övertygelser, hm jo jag uppskattar mitt liv mer nu, ser mer positivt på det. (har slutat tycka synd om mig själv, attans så lätt det är att skylla på andra för saker man inte vill ta tag i själv
)
Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

#8 Vi kan ju be om tolkning av någon annan om man önskar det.
Jag PM'ar dig så fort jag hinner (inte nu på fm, kanske ikväll)
#9 så sant..det är ju så att VILL man något till 100% så gör man det, gör man det inte så vill man det bara till 50%…då får man fundera på vad dom 50% som orsakar att man inte gör det beror på. 
~ Medarbetare på Tarot ~

Imorse drog jag Kejsarinnan… hade inte riktigt ro att sätta mig in i kortet och vad det ville förmedla, men min första reaktion var "åh,nej..".Varför har jag ingen som helst aning om..Kanske någon som vill hjälpa mig att tolka detta?Så får jag se vad resten av dagen har att erbjuda:)
# 11 - Vad var det som fick dig att reagera så?
# 10 - Vad gäller beskrivningen av Stora Arkanan så finns här bara en kortfattad beskrivning och några ledord. Naturligtvis så finns där väldigt mycket mera att säga om varje arketyp, men det skulle bli väldigt mycket text att ta in här för den som är Nybörjare.

# 12 nej ingen lång beskrivning alls..utan första känslan av ett kort…men jag PM'ar dig en tolkning utav ett av korten
~ Medarbetare på Tarot ~

#12.Jag vet faktiskt inte..det var bara den första spontana reaktionen..sedan hade jag inte tid att sätta mig in i det riktigt.Kanske bara kände mig stressad?
#14 Ett tips är att när dagen är slut. Att du då reflekterar över det du fick fram när du drog kortet, så ser du om det har stämt eller inte. Det bästa är att hitta svaret inom sig själv, även om det är svårt. Vet själv att det känns som att det är lättare att fråga andra, men ibland behöver man söka svaren inom sig själv oxå.

Universum…ja..får se vad det innebär egentligen..känns inte alls som det stämmer..men jag får göra som Soffe tipsar om att känna efter i slutet på dagen.
~ Medarbetare på Tarot ~
Idag drog jag "Den hängde" eller som det står i "nyckeln "Den hängande" hm
Jag ska in med bilen och kollat min varningslampa… så förlust av pengar.
Han hänger mellan himmel och jord… tappar han taget blir det en krashlandning, annars känns kortet nog mest som alla möjligheter finns där, beror på vilka steg jag tar i dag. Den sista tiden har det känts som att ligger en förändring i luften, kanske andra arbetsuppgifter. Kortet känns positivt iallafall.
Isa
# 17 - Om du tänker på att man hänger upp en bit färskt kött för att det ska mogna, eller om du tänker på att man hänger upp en knippe örter för att de ska torka.
På samma sätt fungerar detta kortet, en tid för inväntan, avvaktan, att man bidar sin tid helt enkelt.
Inget är som väntans tider 
# 17 - Vila i det som sker… tycker jag är en fin beskrivning på det kortet :)
#18 och #19 Tack
så mycket för hjälpen.Har precis kommit hem från jobb. En tråkig dag. Ska fundera mer imorgon, just nu är jag bara trött, och lite besviken, måste jobba mellan jul och nyår.
Isa
Tack själv Isa56! Men du då är vi två som måste jobba mellan jul och nyår ;) Och ibland är det bara 'att gilla läget' som den hängde-kortet föreslår… Allt blir ändå som det är tänkt att vara :) Och saker och ting förändras… Håll ut!
Kram!
Ja som tur är brukar jag inte vara "sur" länge, och jag får vara ledig hela veckan efter nyår, så det går det med. Och att bilen måste in på verkstad för fel på antagligen katalysatorn, det anade jag, men bägge grejorna samma dag, känns lite tråkigt. Fast jag är gladare nu
Imorgon en ny dag, och nya möjligheter. Och ett nytt kort att klura på.
Kram Isa
Bra inställning! 
# 22 - Tänk så skönt för dig att vara ledig då eftersom folk sitter hemma och äter julskinka och du kan göra vad du vill , när du lämnat in bilen förståss.

#18 bra sätt att förklara, det tar jag till mig!
Kan man inte också, beroende på fråga o kort intill etc, tolka det som att "Gör man inget händer inget…dvs att man måste våga förändra själv för att det skall bli en förändring?
~ Medarbetare på Tarot ~
#25 Visst kan man det. Korten bestämmer ju inte över ens liv. Man bör aldrig låta tolkningen styra över sig själv eller andra oavsett hur positivt eller negativt man får fram. Det är alltid fritt fram att välja väg och vi tar själva ansvar för vilka val vi gör här i livet.
Det är iaf min syn på det hela.
Idag blev mitt kort, Tornet.
Känner mig mest lite småförkyld, men min första tanke, när jag vände kortet var: något av mina beslut vill jag inte riktigt ta ansvar för, utan skyller på omständigheter jag inte råder över. nåja kort arbetsdag idag så ska sätta mig ikväll och läsa lite mer.
Kram Isa
# 27 - Tornet kan betyda att något kommer att rasa samman, eller en urladdning uppstår. Du får rapportera ikväll 
#27 - Ja Tornet förebådar ibland lite strul… men man får rida ut stormen :)
Jag brukar kalla Tornet för Strulkortet 
Ja tänk vad ett kort kan betyda så mkt egentligen..
Liten dagsrapport
Nä bilen höll hem också, den har inte rasat än. Ska lämna in den på måndag igen. Mitt humör? nja, lite irriterad men ingen urladdning (är typisk oxe när det gäller humöret
) Så tja en ganska vanlig dag. Det är nästan alltid något strul med produkterna eller maskinerna, är operatör i ett plastföretag.
Isa
En mulen och råkall förmiddag här i min lilla del av skåne, men jag blev lite varmare av kortet jag drog.
Solen känns bra idag.
Isa
#32 Bra att du drar kort varje dag. Det är bra träning. Tänk på att ett kort kan betyda både positiva o negativa saker. Det kan betyda väldigt mkt. Ett kort draget för dagen kan ge en synvinkel på råd inför dagen eller råd om hur man mår just nu och kan bemöta det osv. Ja allt beroende på vad man får till sig och känslan med kortet just när man fått upp det.
#Tack
Det är så bra att kunna skriva här varje dag, och få lite feedback på korten det hjälper jättemycket. Man får andra infallsvinklar, är ju så lätt att fastna i en tolkning. Nästa vecka får jag dra kortet på eftermiddagen, för då jobbar jag förmiddag.
Isa
Nästa vecka kommer vi börja dra kort från hela leken!
De ni 
Hihi
Det ser jag framemot, med er feedback och goda råd så blir det roligare och lättare, än när man sitter själv och försöker läsa sig till en tolkning.
Isa
#34 Varsågod :-) Du kan dra ett kort när du vill under dagen, men det hindrar ju inte dig att dra ett på morgonen ändå om du inte ska jobba förräns på em.
Drar upp en gammal tråd, ursäkta för det.
Det här blev övningen som tog min tarotoskuld. Har precis fått full koll på Stora Arkanan. Kände att det stack i fingrarna över första kortet i min rad - sista kortet jag kände in. Vände det och där visade sig Djävulen.
Det stämmer nog rätt bra in. Just nu uppfylls mycket av mina tankar av en händelse i lördags, då jag träffade och pratade med min ex-sambo för första gången på nästan två år. Uppbrottet från honom var mycket smärtsamt, han gjorde helt kallt slut. Det var bra, eftersom jag ville men var för svag för att göra det. Vi hade ingen framtid tillsammans men jag älskade honom djupt och passionerat. Sist vi sågs så proklamerade han kyligt att han inte hade känslor för mig längre, men nu när vi sågs så var han förvirrad och ledsen, han sa att han fortfarande tycker om mig, att det var så konstigt att se mig igen så stark och vital, att jag såg så fin ut, att han saknade mig. Jag har varit den som inte velat ses, som vägrat svara i telefon och varit snäsig över internet, och mitt ex blev väldigt glad när jag sa att vi kunde ses över en kopp kaffe någon dag snart.
Vad Djävulen vill påpeka för mig är förmodligen de tankar som detta väckt - Älskar jag honom fortfarande? Älskar han mig? Kan jag få honom att älska mig, kan jag locka honom att göra det? Skulle han lämna sitt nuvarande, dåliga förhållande för mig, kan jag få honom att göra det? Är det i så fall för att jag vill ha honom, eller för att jag vill krossa honom? Känna makt? Hämnd? Kan han börja älska mig utan att jag har känslor för honom - kan jag få chansen att såra honom lika djupt som han sårade mig? Djävulen nickar förföriskt och inbjuder till att ge sig in i en passionerad lek som kan sluta precis hur som helst.
Men med sina väldiga huggtänder känns det som att Djävulen kanske vill ge mig en varning. Det här kan bli blodigt, det kan såra mig. Jag kan bli handlöst förälskad igen, trots att våra liv inte passar ihop. Det kan kosta mer än det smakar. Det kan bli han som sårar mig igen.
Korten jag valde bort var Världen och Styrkan.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#38 När du beskriver ditt ex så beskriver du väldigt väl en "devil-mentalitet". Det handlar om kontroll och makt. Det är tydligt att han inte alls räknat med att du skulle klara dig så bra utan honom. Så självständig och stark. The Devil handlar om att odla hopplösheten och ignoransen. Någon som inte är empatisk för andras känslor. Det kan också handla om om att sitta fast vid någon eller något som vi vet inte ä bra för oss. Men just där och då är det ännu läskigare att ge sig ut i det okända.