Tarot iFokus

Tarot

Etikettsajten
Läst 1146 ggr
[Linda-E]
2010-01-18 19:09
0

OT: Bild

Hur får jag bilden under min text??

JMax
2010-01-18 19:19
0

Bifogad fil, välj den bild du vill lägga in sen klickar du i rutan Visa bild direkt i inlägget som är precis under men det är en sån plustjäns tror jag så är du "bara vanlig" medlem kanske du inte har den funktionen.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[GunillaR]
2010-01-18 20:45
0

Om man inte har plustjänsten så går det att fixa i alla fall.

1. Lägg in bilden som bifogad fil och öppna inlägget

2. Klicka på bilden och så att den blir stor,

högerklicka och välj "Kopiera"

3. Välj "Hantera inlägg"

Redigera inlägg

Gå in och markera efter texten - högerklicka och "klistra in"

Nu ska bilden vara på plats

(annars har jag beskrivit felaktigt)

Flört

[Linda-E]
2010-01-19 07:25
0

Nu har jag försökt detta men när jag lägger in bilden vart tart öppnar jag inlägget någonstans??

[GunillaR]
2010-01-19 11:34
0

Det gör du när du först skriver inlägget. Har du redan skriviet inlägget och vill lägga in en bild så klickar du på "Hantera Inlägg"

och sedan på "Redigera inlägg".

berobe
2010-01-20 13:37
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bildhantering
En liten instruktion om hur ni lägger in bilder i era inlägg.
OBS! Denna beskrivning gäller om ni använder er av Internet Explorer som webbläsare. Om ni använder Firefox, Opera eller någon annan webbläsare kan det fungera lite annorlunda, se lite längre ner!

Detta har jag kopierat från våra erfarenheter inne på modellbygge.ifokus

iFokus standard

När du ska lägga in en bild (som du har sparad på din dator) i ett inlägg, så lägger till den längst ner vid kommentaren Bifogad fil. Välj sedan Skicka kommentar.

Direkt efter det som kommentaren är publicerad så klickar du på ikonen med bilden eller på Visa bild så öppnas den i ett nytt fönster
markören i bilden och högerklicka, välj Kopiera. Sedan går du tillbaka till kommentaren och så väljer du Hantera.

När det sedan gäller att lägga in flera bilder, så ska det fungera genom att välja Hantera inlägg, sedan välja Redigera inlägg och vid Bifogad fil klicka i rutan Ta bort nuvarande fil och sedan välja Spara. Sedan gör du om proceduren och väljer den här gången Ladda upp ny fil och väljer önskad bild, varefter du Sparar och sedan lägger in bilden i inlägget som vanligt. Och så fortsätter du …

berobe
2010-01-20 13:44
0

Se ovan..;

Stor bild under texten kan du få  utan att vara plusmedlem .

Var noga med att markera "klistra in" efter sista bokstaven i inlägget.I varje fall på min dator - dessutom måste jag upprepa" klistra in" ( Window Vista)

Rosenvial
2010-01-20 22:48
0

Bra att du lagt in lite info om hur man lägger in bilder,tänkte jag skulle lägga ut några bilder funderar på att lägga någon bild på mig själv till min sida, och sedan finns det ju en hel del natur bilder man sparat på sig det är ju roligt att foto och dina bilder är alltid så fina,ja ska försöka iallafall se hur det går.

lwic
2010-01-22 19:23
0

Tack #5 för instruktionen!

lwic
2010-01-22 19:27
0

Jaha - testade och det gick ju bra…. Varsågod lite norrsken att njuta av…

[Linda-E]
2010-01-22 19:48
0

Ska testa. Tyvärr, det krånglar när jag ska klistra in bilden, hmm. Bilden kommer inte upp.

berobe
2010-01-25 10:02
0

Linda-E!

1)."förstora bilden"

2). kopiera - vänsterpil tillbaka till din tråd

3)  gå på hantera inlägg vidare redigera inlägg

4)  klistra in

5)   spara

pröva igen!

[Linda-E]
2010-01-25 11:15
0

Provar igen.

Det går inte Skrikandes. En ruta kommer upp där det står Vill du tillåta att den här webbsidan använder urklipp och jag väljer Tillåt. Men bilden kommer inte upp.

Jag har lagt in bilden till dig.

Kanske du har en säkerhetsinställning som inte tillåter "klistra in" funktionen.

[Linda-E]
2010-01-25 12:50
0

Okej, då vet jag.

fridelfina
2010-01-25 23:48
0

Jag brukar få klistra in två ggr för att det ska funka, kanske du Linda kan prova detsamma

[GunillaR]
2010-01-26 01:07
0

Jag brukar också få klistra in två gånger, detta efter senaste uppdateringen! Lite störigt kan tyckas!