Kerningwitch /// Marie
Hej! Vad glad jag blev när jag fick nys om den här gruppen!
37-årig korttolkande grafiker som just nu är arbetsbefriad som följd av Covid. Lever med min sambo, en kanin, två katter, en ödla och varannan vecka två tonårstjejer. Min sambo är väl inte helt övertygad om denna sidan av mig, men verkar ändå lite nyfiken. Har varit väldigt noga med att säga att jag -aldrig- skulle dra kort för någon annan utan dennes samtycke.
Började med Tarot 2003-2004, ung och naiv trodde jag det skulle bli en lätt resa. Jag blev sjuk, fick mitt första riktigt illa bipolära skov. Leken lades på hyllan några år. Runt 2008 gick jag en kurs för en kvinna som jobbade på gymmet jag höll klasser i.
Körde på något år. Blev inlagd, fick min utredning och rätt hjälp och mediciner som faktiskt funkade. Vågade inte riktigt ”kontaminera” min lek jag hade då (cosmic tarot) så jag lade allt vad Tarot och häxeri hette på hyllan tills jag blivit stabil igen.
Det är väl egentligen först nu jag vågat använda den, allt för att känna att den var ”fel”. Så jag tog mig en tur till Borås för att få känna energierna på två lekar jag spanat in. Bägge två med kråkor. Det blev Murder Crows Tarot som följde med mig hem den eftermiddagen. Och nu vill jag knappt lägga den ifrån mig. ❤️
Kråkor är viktiga små rackare för mig. Mitt totemdjur. De har också alltid kommit fram till mig de gånger jag tvivlat på ett eller annat. Kommit med meddelanden eller bara tröst, så ja. Viktiga. 😌
Det är min lång/korta historia. Fråga gärna om ni undrar över något!
// Marie // @kerningwitch på instagram //
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
- Redigerat 2021-03-04 20:54 av Tarotstollan
Tack själv som ledde hit mig ❤️
Se där ja!
Japp, det var på Stengården. 😌 så himla mysigt där! Kommer definitivt bli fler besök.
Jag bor ju i Borås, så jag brukar gå dit ganska ofta men nu har jag inte varit där sedan strax innan jul och då köpte jag återigen en ny tarotlek för mig själv i julklapp, det blev "Dreams of Gaia Tarot".
Hade velat ha den första Gaia leken men den är tydligen utgången.
Vi hade ju ett annat ställe här innan i Borås som hette Tarotkatten där jag var flera ggr i veckan men de stängde 2014 och flyttade ett tag till Svenljunga men är nu nedlagt även där sedan flera år tillbaka.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jaha! Se där. Ja, tarotkatten har jag bara hört talas om. Borås är jag väldigt sällan i, men det kan nog bli lite mer regelbundna utflykter dit. 😄
Ja, det där med att köpa nya lekar.. och kristaller och.. ja. Det har blivit lite av en materialsport till viss mån för mig märker jag. 🙈 men jag fullkomligt älskar att omge mig med kristaller och stenar.

Varmt välkommen till denna gyllene hörna av cyberrymden!
Jag var väldigt aktiv för en hel del år sen. Men de senaste åren flaxar jag in med väldigt oregelbundna mellanrum. Men känner mig lika välkommen ändå och dialogen tas upp där den är….
Så kom som du är just när du vill!
Vänligen
Fridelfina / Carina
Åh vad fint att höra! ❤️