Falska tarotlekar
Varför vi skall vara uppmärksamma på om vi köper en äkta eller en falsk/ kopierad tarotlek. Konstnärerna lever ju på att vi köper deras alster och inte billigare kopior. Bryr ni er om detta eller?
Själv hade jag ingen aning om att det var så stort med detta kopierande.
Jag tror, men kan ju inte vara 100 % säker på att alla de lekar jag köpt är äkta.
Det enda jag vet är att jag köpt dem genom affärer som får sina lekar levererade från de stora leverantörerna som Llewellyn, Lo Scarabeo, U.S. Games osv.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Oj då, jag har aldrig ens tänkt tanken på det… värt att se upp med, helt klart!
En gammal tråd, men ändå :)
Vet att alla lekar med en QR-kod för att hämta info-häftet på nätet är falska. De brukar även vara mindre och av sämre kvalité. Lekar från Wish är till 99,9% av gångerna falska.
☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️
Sajtvärd på Lenormand
En sådan här tråd blir nog aldrig för gammal, alltid bra med varningar. 👍
Jag har aldrig köpt några sådana tarotlekar.
Det visste inte jag heller, hade inte en tanke på det, att det kan vara kopior.
🙁 Illa, bra att se upp med det, alltså!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Gammal tråd men frågar ändå. Tarotlekar jag haft,som av olika anledningar andra människor varit o pillat på trots att de faktiskt inte fått,har dom på gömda platser så när någon ändå rotat fram dom så brukar de vara försent. Jag använder inte dom efter såna händelser för jag hört att leken är personlig och andra inte ska ha sin "energi" på den så att säga…är detta ngt ni hört eller vet om de är så ens?kan man rena dom isf? Förr hade vi en healing mässa varje år där man kunde köpa lekar men sen pandemin så finns de inte. Är inte medial men gillar att sitta med leken o ibland se vad korten ger mig. Tacksam för svar
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Hej mayhem87.
Du kan vara lugn och använda dina tarotlekar hur och när du vill. Allt är bara vidskepelse, saker som är påhittade bara för att det skall bli mera spännande med tarotkort.
Enda anledningen som jag skulle kunna reagera på när någon annan rör mina kort är om de tvättat händerna innan, för att jag vill inte ha en massa smutsiga kort.
Jag har för mig att vi hade en tråd om olika vidskepelser om tarotkort men jag kan inte finna den just nu.
Det är klart att du kan köra en "rening" på dina kort om du känner för det men det är ju bara en annan vidskepelse.
Gör som du vill, det är dina kort och du bestämmer över dem.
Lycka till!
Tack så mycket,tänkte att det likaväl kunde vara något sånt som du skrev oxå
Mvh Mayhems "hönsmamma"