20 frågor 68
Nu är det min tur! Jag tänker på en person, ett djur, en stad, en sak, en maträtt eller annat… du ställer frågorna som måste gå att besvara med antingen JA eller NEJ. Du får bara ställa en fråga per inlägg och måste däremellan vänta på svar, men det går bra att flera personer ställer varsin fråga. Den som först gissar rätt får köra nästa omgång :)
R.I.P. Anton 💔
Levande?
Något man använder i en sport?
Väger det mer än 5 kg?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Är det något som människan har skapat?
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Levande? Nej Något man använder i en sport? Nej Väger det mer än 5 kg? Nej Är det något som människan skapat? Nej
R.I.P. Anton 💔
Finns det i naturen?
Levande? Nej Något man använder i en sport? Nej Väger det mer än 5 kg? Nej Är det något som människan skapat? Nej Finns det i naturen? Ja, det kan man väl säga.
R.I.P. Anton 💔
Växt?
Levande? Nej Något man använder i en sport? Nej Väger det mer än 5 kg? Nej Är det något som människan skapat? Nej Finns det i naturen? Ja, det kan man väl säga. Växt? Nej
R.I.P. Anton 💔
Är det hårt?
Är det varmt?
Levande? Nej Något man använder i en sport? Nej Väger det mer än 5 kg? Nej Är det något som människan skapat? Nej Finns det i naturen? Ja, det kan man väl säga. Växt? Nej Är det hårt? Nej, inte vad jag sett. Är det varmt? Det beror på om man själv är varm.
R.I.P. Anton 💔
Går det att hålla i?
Levande? Nej Något man använder i en sport? Nej Väger det mer än 5 kg? Nej Är det något som människan skapat? Nej Finns det i naturen? Ja, det kan man väl säga. Växt? Nej Är det hårt? Nej, inte vad jag sett. Är det varmt? Det beror på om man själv är varm. Går det att hålla i? Nej
R.I.P. Anton 💔
Kan man ta i det?
// Linah
Gerbilsidan
Har det med väder att göra?
Går det att äta?
Levande? Nej Något man använder i en sport? Nej Väger det mer än 5 kg? Nej Är det något som människan skapat? Nej Finns det i naturen? Ja, det kan man väl säga. Växt? Nej Är det hårt? Nej, inte vad jag sett. Är det varmt? Det beror på om man själv är varm. Går det att hålla i? Nej Kan man ta i det? Man kan ta på det. Har det något med väder att göra? Nej Går det att äta? Nej
R.I.P. Anton 💔
Kan man dö av det?
Finns det i skogarna i Sverige?
Levande? Nej Något man använder i en sport? Nej Väger det mer än 5 kg? Nej Är det något som människan skapat? Nej Finns det i naturen? Ja, det kan man väl säga. Växt? Nej Är det hårt? Nej, inte vad jag sett. Är det varmt? Det beror på om man själv är varm. Går det att hålla i? Nej Kan man ta i det? Man kan ta på det. Har det något med väder att göra? Nej Går det att äta? Nej Kan man dö av det? Inte om den är normal Finns det i skogarna i Sverige? Nej
R.I.P. Anton 💔
Är det något som man kan ha inomhus?
Levande? Nej Något man använder i en sport? Nej Väger det mer än 5 kg? Nej Är det något som människan skapat? Nej Finns det i naturen? Ja, det kan man väl säga. Växt? Nej Är det hårt? Nej, inte vad jag sett. Är det varmt? Det beror på om man själv är varm. Går det att hålla i? Nej Kan man ta i det? Man kan ta på det. Har det något med väder att göra? Nej Går det att äta? Nej Kan man dö av det? Inte om den är normal Finns det i skogarna i Sverige? Nej Är det något som man kan ha inomhus? Om man själv är inomhus, så ja.
R.I.P. Anton 💔
Har det med luft att göra?
Klädesplagg?
Är det andedräkten?
Levande? Nej Något man använder i en sport? Nej Väger det mer än 5 kg? Nej Är det något som människan skapat? Nej Finns det i naturen? Ja, det kan man väl säga. Växt? Nej Är det hårt? Nej, inte vad jag sett. Är det varmt? Det beror på om man själv är varm. Går det att hålla i? Nej Kan man ta i det? Man kan ta på det. Har det något med väder att göra? Nej Går det att äta? Nej Kan man dö av det? Inte om den är normal Finns det i skogarna i Sverige? Nej Är det något som man kan ha inomhus? Om man själv är inomhus, så ja. Har det med luft att göra? Nej Klädesplagg? Nej Är det andedräkten? Nej
R.I.P. Anton 💔
Är det en kroppsvätska?
Är det huden?
Levande? Nej Något man använder i en sport? Nej Väger det mer än 5 kg? Nej Är det något som människan skapat? Nej Finns det i naturen? Ja, det kan man väl säga. Växt? Nej Är det hårt? Nej, inte vad jag sett. Är det varmt? Det beror på om man själv är varm. Går det att hålla i? Nej Kan man ta i det? Man kan ta på det. Har det något med väder att göra? Nej Går det att äta? Nej Kan man dö av det? Inte om den är normal Finns det i skogarna i Sverige? Nej Är det något som man kan ha inomhus? Om man själv är inomhus, så ja. Har det med luft att göra? Nej Klädesplagg? Nej Är det andedräkten? Nej Är det en kroppsvätska? Nej
R.I.P. Anton 💔
Har det med kroppen att göra?
// Linah
Gerbilsidan
Är det en kroppsfunktion?
Levande? Nej Något man använder i en sport? Nej Väger det mer än 5 kg? Nej Är det något som människan skapat? Nej Finns det i naturen? Ja, det kan man väl säga. Växt? Nej Är det hårt? Nej, inte vad jag sett. Är det varmt? Det beror på om man själv är varm. Går det att hålla i? Nej Kan man ta i det? Man kan ta på det. Har det något med väder att göra? Nej Går det att äta? Nej Kan man dö av det? Inte om den är normal Finns det i skogarna i Sverige? Nej Är det något som man kan ha inomhus? Om man själv är inomhus, så ja. Har det med luft att göra? Nej Klädesplagg? Nej Är det andedräkten? Nej Är det en kroppsvätska? Nej Har det med kroppen att göra? Ja
R.I.P. Anton 💔
Är det synligt från utsidan?
// Linah
Gerbilsidan
Levande? Nej Något man använder i en sport? Nej Väger det mer än 5 kg? Nej Är det något som människan skapat? Nej Finns det i naturen? Ja, det kan man väl säga. Växt? Nej Är det hårt? Nej, inte vad jag sett. Är det varmt? Det beror på om man själv är varm. Går det att hålla i? Nej Kan man ta i det? Man kan ta på det. Har det något med väder att göra? Nej Går det att äta? Nej Kan man dö av det? Inte om den är normal Finns det i skogarna i Sverige? Nej Är det något som man kan ha inomhus? Om man själv är inomhus, så ja. Har det med luft att göra? Nej Klädesplagg? Nej Är det andedräkten? Nej Är det en kroppsvätska? Nej Har det med kroppen att göra? Ja Är det synligt från utsidan? Ja
R.I.P. Anton 💔
Hjärtat?
Jag tror du missade min #32
#37 Tack, lägger till den :) Levande? Nej Något man använder i en sport? Nej Väger det mer än 5 kg? Nej Är det något som människan skapat? Nej Finns det i naturen? Ja, det kan man väl säga. Växt? Nej Är det hårt? Nej, inte vad jag sett. Är det varmt? Det beror på om man själv är varm. Går det att hålla i? Nej Kan man ta i det? Man kan ta på det. Har det något med väder att göra? Nej Går det att äta? Nej Kan man dö av det? Inte om den är normal Finns det i skogarna i Sverige? Nej Är det något som man kan ha inomhus? Om man själv är inomhus, så ja. Har det med luft att göra? Nej Klädesplagg? Nej Är det andedräkten? Nej Är det en kroppsvätska? Nej Har det med kroppen att göra? Ja Är det synligt från utsidan? Ja Är det en kroppsfunktion? Nej Hjärtat? Nej
R.I.P. Anton 💔
Huden?
Levande? Nej Något man använder i en sport? Nej Väger det mer än 5 kg? Nej Är det något som människan skapat? Nej Finns det i naturen? Ja, det kan man väl säga. Växt? Nej Är det hårt? Nej, inte vad jag sett. Är det varmt? Det beror på om man själv är varm. Går det att hålla i? Nej Kan man ta i det? Man kan ta på det. Har det något med väder att göra? Nej Går det att äta? Nej Kan man dö av det? Inte om den är normal Finns det i skogarna i Sverige? Nej Är det något som man kan ha inomhus? Om man själv är inomhus, så ja. Har det med luft att göra? Nej Klädesplagg? Nej Är det andedräkten? Nej Är det en kroppsvätska? Nej Har det med kroppen att göra? Ja Är det synligt från utsidan? Ja Är det en kroppsfunktion? Nej Hjärtat? Nej Huden? Inte riktigt
R.I.P. Anton 💔
Naglar?
Levande? Nej Något man använder i en sport? Nej Väger det mer än 5 kg? Nej Är det något som människan skapat? Nej Finns det i naturen? Ja, det kan man väl säga. Växt? Nej Är det hårt? Nej, inte vad jag sett. Är det varmt? Det beror på om man själv är varm. Går det att hålla i? Nej Kan man ta i det? Man kan ta på det. Har det något med väder att göra? Nej Går det att äta? Nej Kan man dö av det? Inte om den är normal Finns det i skogarna i Sverige? Nej Är det något som man kan ha inomhus? Om man själv är inomhus, så ja. Har det med luft att göra? Nej Klädesplagg? Nej Är det andedräkten? Nej Är det en kroppsvätska? Nej Har det med kroppen att göra? Ja Är det synligt från utsidan? Ja Är det en kroppsfunktion? Nej Hjärtat? Nej Huden? Inte riktigt Naglar? Nej
R.I.P. Anton 💔
Näsan?
Levande? Nej Något man använder i en sport? Nej Väger det mer än 5 kg? Nej Är det något som människan skapat? Nej Finns det i naturen? Ja, det kan man väl säga. Växt? Nej Är det hårt? Nej, inte vad jag sett. Är det varmt? Det beror på om man själv är varm. Går det att hålla i? Nej Kan man ta i det? Man kan ta på det. Har det något med väder att göra? Nej Går det att äta? Nej Kan man dö av det? Inte om den är normal Finns det i skogarna i Sverige? Nej Är det något som man kan ha inomhus? Om man själv är inomhus, så ja. Har det med luft att göra? Nej Klädesplagg? Nej Är det andedräkten? Nej Är det en kroppsvätska? Nej Har det med kroppen att göra? Ja Är det synligt från utsidan? Ja Är det en kroppsfunktion? Nej Hjärtat? Nej Huden? Inte riktigt Naglar? Nej Näsan? Nej
R.I.P. Anton 💔
Håret?
Levande? Nej Något man använder i en sport? Nej Väger det mer än 5 kg? Nej Är det något som människan skapat? Nej Finns det i naturen? Ja, det kan man väl säga. Växt? Nej Är det hårt? Nej, inte vad jag sett. Är det varmt? Det beror på om man själv är varm. Går det att hålla i? Nej Kan man ta i det? Man kan ta på det. Har det något med väder att göra? Nej Går det att äta? Nej Kan man dö av det? Inte om den är normal Finns det i skogarna i Sverige? Nej Är det något som man kan ha inomhus? Om man själv är inomhus, så ja. Har det med luft att göra? Nej Klädesplagg? Nej Är det andedräkten? Nej Är det en kroppsvätska? Nej Har det med kroppen att göra? Ja Är det synligt från utsidan? Ja Är det en kroppsfunktion? Nej Hjärtat? Nej Huden? Inte riktigt Naglar? Nej Näsan? Nej Håret? Nej
R.I.P. Anton 💔
Finns den i ansiktet?
Levande? Nej Något man använder i en sport? Nej Väger det mer än 5 kg? Nej Är det något som människan skapat? Nej Finns det i naturen? Ja, det kan man väl säga. Växt? Nej Är det hårt? Nej, inte vad jag sett. Är det varmt? Det beror på om man själv är varm. Går det att hålla i? Nej Kan man ta i det? Man kan ta på det. Har det något med väder att göra? Nej Går det att äta? Nej Kan man dö av det? Inte om den är normal Finns det i skogarna i Sverige? Nej Är det något som man kan ha inomhus? Om man själv är inomhus, så ja. Har det med luft att göra? Nej Klädesplagg? Nej Är det andedräkten? Nej Är det en kroppsvätska? Nej Har det med kroppen att göra? Ja Är det synligt från utsidan? Ja Är det en kroppsfunktion? Nej Hjärtat? Nej Huden? Inte riktigt Naglar? Nej Näsan? Nej Håret? Nej Finns den i ansiktet? Ibland
R.I.P. Anton 💔
Hand?
Levande? Nej Något man använder i en sport? Nej Väger det mer än 5 kg? Nej Är det något som människan skapat? Nej Finns det i naturen? Ja, det kan man väl säga. Växt? Nej Är det hårt? Nej, inte vad jag sett. Är det varmt? Det beror på om man själv är varm. Går det att hålla i? Nej Kan man ta i det? Man kan ta på det. Har det något med väder att göra? Nej Går det att äta? Nej Kan man dö av det? Inte om den är normal Finns det i skogarna i Sverige? Nej Är det något som man kan ha inomhus? Om man själv är inomhus, så ja. Har det med luft att göra? Nej Klädesplagg? Nej Är det andedräkten? Nej Är det en kroppsvätska? Nej Har det med kroppen att göra? Ja Är det synligt från utsidan? Ja Är det en kroppsfunktion? Nej Hjärtat? Nej Huden? Inte riktigt Naglar? Nej Näsan? Nej Håret? Nej Finns den i ansiktet? Ibland Hand? Nope
R.I.P. Anton 💔
Är det en kroppsdel?
Levande? Nej Något man använder i en sport? Nej Väger det mer än 5 kg? Nej Är det något som människan skapat? Nej Finns det i naturen? Ja, det kan man väl säga. Växt? Nej Är det hårt? Nej, inte vad jag sett. Är det varmt? Det beror på om man själv är varm. Går det att hålla i? Nej Kan man ta i det? Man kan ta på det. Har det något med väder att göra? Nej Går det att äta? Nej Kan man dö av det? Inte om den är normal Finns det i skogarna i Sverige? Nej Är det något som man kan ha inomhus? Om man själv är inomhus, så ja. Har det med luft att göra? Nej Klädesplagg? Nej Är det andedräkten? Nej Är det en kroppsvätska? Nej Har det med kroppen att göra? Ja Är det synligt från utsidan? Ja Är det en kroppsfunktion? Nej Hjärtat? Nej Huden? Inte riktigt Naglar? Nej Näsan? Nej Håret? Nej Finns den i ansiktet? Ibland Hand? Nope Är det en kroppsdel? Nej
R.I.P. Anton 💔
Är det något som andra människor kan se?
Växer det i ansiktet?
Svett?
// Linah
Gerbilsidan
Skägg/mustasch?
Levande? Nej Något man använder i en sport? Nej Väger det mer än 5 kg? Nej Är det något som människan skapat? Nej Finns det i naturen? Ja, det kan man väl säga. Växt? Nej Är det hårt? Nej, inte vad jag sett. Är det varmt? Det beror på om man själv är varm. Går det att hålla i? Nej Kan man ta i det? Man kan ta på det. Har det något med väder att göra? Nej Går det att äta? Nej Kan man dö av det? Inte om den är normal Finns det i skogarna i Sverige? Nej Är det något som man kan ha inomhus? Om man själv är inomhus, så ja. Har det med luft att göra? Nej Klädesplagg? Nej Är det andedräkten? Nej Är det en kroppsvätska? Nej Har det med kroppen att göra? Ja Är det synligt från utsidan? Ja Är det en kroppsfunktion? Nej Hjärtat? Nej Huden? Inte riktigt Naglar? Nej Näsan? Nej Håret? Nej Finns den i ansiktet? Ibland Hand? Nope Är det en kroppsdel? Nej Är det något andra människor kan se? Ja Växer det i ansiktet? Ibland Svett? Nej Skägg/mustasch? Nej
R.I.P. Anton 💔
Finne/pormask?
Levande? Nej Något man använder i en sport? Nej Väger det mer än 5 kg? Nej Är det något som människan skapat? Nej Finns det i naturen? Ja, det kan man väl säga. Växt? Nej Är det hårt? Nej, inte vad jag sett. Är det varmt? Det beror på om man själv är varm. Går det att hålla i? Nej Kan man ta i det? Man kan ta på det. Har det något med väder att göra? Nej Går det att äta? Nej Kan man dö av det? Inte om den är normal Finns det i skogarna i Sverige? Nej Är det något som man kan ha inomhus? Om man själv är inomhus, så ja. Har det med luft att göra? Nej Klädesplagg? Nej Är det andedräkten? Nej Är det en kroppsvätska? Nej Har det med kroppen att göra? Ja Är det synligt från utsidan? Ja Är det en kroppsfunktion? Nej Hjärtat? Nej Huden? Inte riktigt Naglar? Nej Näsan? Nej Håret? Nej Finns den i ansiktet? Ibland Hand? Nope Är det en kroppsdel? Nej Är det något andra människor kan se? Ja Växer det i ansiktet? Ibland Svett? Nej Skägg/mustasch? Nej Finne/pormask? Nej
R.I.P. Anton 💔
Vårta?
Levande? Nej Något man använder i en sport? Nej Väger det mer än 5 kg? Nej Är det något som människan skapat? Nej Finns det i naturen? Ja, det kan man väl säga. Växt? Nej Är det hårt? Nej, inte vad jag sett. Är det varmt? Det beror på om man själv är varm. Går det att hålla i? Nej Kan man ta i det? Man kan ta på det. Har det något med väder att göra? Nej Går det att äta? Nej Kan man dö av det? Inte om den är normal Finns det i skogarna i Sverige? Nej Är det något som man kan ha inomhus? Om man själv är inomhus, så ja. Har det med luft att göra? Nej Klädesplagg? Nej Är det andedräkten? Nej Är det en kroppsvätska? Nej Har det med kroppen att göra? Ja Är det synligt från utsidan? Ja Är det en kroppsfunktion? Nej Hjärtat? Nej Huden? Inte riktigt Naglar? Nej Näsan? Nej Håret? Nej Finns den i ansiktet? Ibland Hand? Nope Är det en kroppsdel? Nej Är det något andra människor kan se? Ja Växer det i ansiktet? Ibland Svett? Nej Skägg/mustasch? Nej Finne/pormask? Nej Vårta? Nej
R.I.P. Anton 💔
Nåt med ögonen?
// Linah
Gerbilsidan
Kroppsbehåring?
Levande? Nej Något man använder i en sport? Nej Väger det mer än 5 kg? Nej Är det något som människan skapat? Nej Finns det i naturen? Ja, det kan man väl säga. Växt? Nej Är det hårt? Nej, inte vad jag sett. Är det varmt? Det beror på om man själv är varm. Går det att hålla i? Nej Kan man ta i det? Man kan ta på det. Har det något med väder att göra? Nej Går det att äta? Nej Kan man dö av det? Inte om den är normal Finns det i skogarna i Sverige? Nej Är det något som man kan ha inomhus? Om man själv är inomhus, så ja. Har det med luft att göra? Nej Klädesplagg? Nej Är det andedräkten? Nej Är det en kroppsvätska? Nej Har det med kroppen att göra? Ja Är det synligt från utsidan? Ja Är det en kroppsfunktion? Nej Hjärtat? Nej Huden? Inte riktigt Naglar? Nej Näsan? Nej Håret? Nej Finns den i ansiktet? Ibland Hand? Nope Är det en kroppsdel? Nej Är det något andra människor kan se? Ja Växer det i ansiktet? Ibland Svett? Nej Skägg/mustasch? Nej Finne/pormask? Nej Vårta? Nej Nåt med ögonen? Nej Kroppsbehåring? Nej
R.I.P. Anton 💔
Piercing?
Levande? Nej Något man använder i en sport? Nej Väger det mer än 5 kg? Nej Är det något som människan skapat? Nej Finns det i naturen? Ja, det kan man väl säga. Växt? Nej Är det hårt? Nej, inte vad jag sett. Är det varmt? Det beror på om man själv är varm. Går det att hålla i? Nej Kan man ta i det? Man kan ta på det. Har det något med väder att göra? Nej Går det att äta? Nej Kan man dö av det? Inte om den är normal Finns det i skogarna i Sverige? Nej Är det något som man kan ha inomhus? Om man själv är inomhus, så ja. Har det med luft att göra? Nej Klädesplagg? Nej Är det andedräkten? Nej Är det en kroppsvätska? Nej Har det med kroppen att göra? Ja Är det synligt från utsidan? Ja Är det en kroppsfunktion? Nej Hjärtat? Nej Huden? Inte riktigt Naglar? Nej Näsan? Nej Håret? Nej Finns den i ansiktet? Ibland Hand? Nope Är det en kroppsdel? Nej Är det något andra människor kan se? Ja Växer det i ansiktet? Ibland Svett? Nej Skägg/mustasch? Nej Finne/pormask? Nej Vårta? Nej Nåt med ögonen? Nej Kroppsbehåring? Nej Piercing? Nej
R.I.P. Anton 💔
Skuggan?
Levande? Nej Något man använder i en sport? Nej Väger det mer än 5 kg? Nej Är det något som människan skapat? Nej Finns det i naturen? Ja, det kan man väl säga. Växt? Nej Är det hårt? Nej, inte vad jag sett. Är det varmt? Det beror på om man själv är varm. Går det att hålla i? Nej Kan man ta i det? Man kan ta på det. Har det något med väder att göra? Nej Går det att äta? Nej Kan man dö av det? Inte om den är normal Finns det i skogarna i Sverige? Nej Är det något som man kan ha inomhus? Om man själv är inomhus, så ja. Har det med luft att göra? Nej Klädesplagg? Nej Är det andedräkten? Nej Är det en kroppsvätska? Nej Har det med kroppen att göra? Ja Är det synligt från utsidan? Ja Är det en kroppsfunktion? Nej Hjärtat? Nej Huden? Inte riktigt Naglar? Nej Näsan? Nej Håret? Nej Finns den i ansiktet? Ibland Hand? Nope Är det en kroppsdel? Nej Är det något andra människor kan se? Ja Växer det i ansiktet? Ibland Svett? Nej Skägg/mustasch? Nej Finne/pormask? Nej Vårta? Nej Nåt med ögonen? Nej Kroppsbehåring? Nej Piercing? Nej Skuggan? Nej [hoppas det inte blev för svårt.. :) ]
R.I.P. Anton 💔
men du menade väl att det hör till kroppen och inte är något som vi själva väljer att tillägga (som piercing, kläder osv)?
Kan du ge ledtråd?
// Linah
Gerbilsidan
Något med läpparna?
[#69 Nej, det är något på kroppen, men inte kläder elr liknande] Levande? Nej Något man använder i en sport? Nej Väger det mer än 5 kg? Nej Är det något som människan skapat? Nej Finns det i naturen? Ja, det kan man väl säga. Växt? Nej Är det hårt? Nej, inte vad jag sett. Är det varmt? Det beror på om man själv är varm. Går det att hålla i? Nej Kan man ta i det? Man kan ta på det. Har det något med väder att göra? Nej Går det att äta? Nej Kan man dö av det? Inte om den är normal Finns det i skogarna i Sverige? Nej Är det något som man kan ha inomhus? Om man själv är inomhus, så ja. Har det med luft att göra? Nej Klädesplagg? Nej Är det andedräkten? Nej Är det en kroppsvätska? Nej Har det med kroppen att göra? Ja Är det synligt från utsidan? Ja Är det en kroppsfunktion? Nej Hjärtat? Nej Huden? Inte riktigt Naglar? Nej Näsan? Nej Håret? Nej Finns den i ansiktet? Ibland Hand? Nope Är det en kroppsdel? Nej Är det något andra människor kan se? Ja Växer det i ansiktet? Ibland Svett? Nej Skägg/mustasch? Nej Finne/pormask? Nej Vårta? Nej Nåt med ögonen? Nej Kroppsbehåring? Nej Piercing? Nej Skuggan? Nej Något med läpparna? Nej Okej, här kommer en ledtråd: Man föds med det, men det kan komma när som helst i livet och är oftast brunt.
R.I.P. Anton 💔
leverfläck/födelsemärke?
#73 Du gissade rätt! :D det var födelsemärke.
R.I.P. Anton 💔
Äntligen! 😉
Nån annan får gärna ta nästa!
#75 får jag? ;)
// Linah
Gerbilsidan
Kör på du, lollynonna! 👍
Oki doki!:D
// Linah
Gerbilsidan