Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 752 ggr
[Sol69]
1

24 Juli

God morgon på er alla.

Idag är det mulet ute och solen lyser med sin frånvaro. Men känns bra ändå.

Tänkte passa på att åka och handla lite och greja lite hemma.. Kan ju vara skönt att slippa göra det i värmebölja. Men hoppas att vi får några mera fina dagar innan hösten kommer med sitt regn..

Älskar ju värmen och solen och tycker att det är underbart att vara ute när det inte är kallt. Fast vissa dagar har det ju varit 25+ och då är de lite väl varmt att jobba för mig.

Väntar på att min nya tarotlek ska komma. Funderar på att börja öva lite då. kan ju va bra att lära känna min nya kompis..

Hoppas alla får en bra dag..

Kram

Skogshumblan
1

God förmiddag. Sol, inget är som väntans tider ;) Hoppas leken kommer snart, för väntan är ju helt klart överskattat ;) Idag är det svalt och blåsigt här. Jag tänkte få vikt lite tvätt och stryka idag när det är svalt men det återstår att se om jag orkar. Har ju semester och måste vila nu innan jobbet tar vid nästa vecka;) Hoppas ni får en fin dag alla.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

fridelfina
1

Värmeböljan kom tillbaka vid lunchtid idag! Oh, rena rama tropiska värmen! Men men, man får det man ber om förstås och jag var väl inte så specifik i min bön… 😊

Har sovit middag idag, det var skönt. Och har världens träningverk efter yogan igår, känner mig stolt över mig själv och min kropp!

Pagan
1

Godafton på er

Här fortsätter värmen välla in, YR.no varslade om regn i dag på dagen, men inget sådant än. Bara mera sol och en massa värme, jag trivs om jag får svalka emellanåt. Men böder och växlighet börjar nog försmäkta.

Ja, inget är som väntans tider Sol, kul att vänta på en ny kompis🙂

Skogis, ja du lider väl av ledigheten kan jag tro, en annan läääängtar till V.32 och mina två lediga veckor. Nedräkning här.

Sill och potatis bidde det till middag, vem pallar sås och kött i värmen? Har inköpt en massa mer sten i dag att lägga längs min husgrund. Stackars bilen får gå på knäna och jag fjäskar våldsamt och lovar att snart så slipper hon köra så tungt. peppar peppar hoppas jag släpat hem tillräckligt nu då.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

fridelfina
1

Pagan, här blev det gravad lax å sallad för mig som inte var hungrig på  nåt varmt i värmen, resten av fam åt dels pytt i panna och dels bankad fläskkottlett och kokt potatis!

[Sol69]
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har varit ute och promenerat en stund och sen har jag lagt lite Tarot med den nya leken: Men det tar väl ett litet tag innan man blir säker på den. Men känns i alla fall bra att hålla i den och dra korten. Än så länge tycker jag om den.. 🙂

Skogshumblan
1

Pagan ja det är liiiite segt med ledigheten nu såhär sista veckan. På måndag kl 05 är äntligen de där härliga måndagarna tillbaka, lär väl inte sova en blund den natten på grund av spänning ;P

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
1

Det var solsken och varmt fram till 16-tiden sen mulnade det på och det blåste skönt. Senare klarnade det upp igen och värmen är som vanligt jobbig även om tempen sjunkit ordentligt. Väntar fortfarande på regnet som de lovat, nu framskjutet till att komma under natten, sk..er i när det kommer bara det kommer snart!!!
Är yr och det hjälper inte att dricka en massa vatten eller vräka i sig glass!
Jag har fixat en pizza som jag strax skall  hugga tänderna i, kände att jag behövde något salt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jessica Holländare
1

Godkväll i värmen!!

Jag sitter åter på jobbet och håller på att smälta bort.. En enkelnatt denna gången bara. Sen ledig till på måndag. Så imorgon när jag kommit hem drar vi till husvagnen över helgen. Hoppas på lite svalare klimat då..

Jag har bokat upp en illervalp som ska få flytta hem till mig. Ska bli så gulligt med en kompis till Göran!!! Bonusdottern ska frakta hem den när hon åker till Lund.. LÄNGTAR!!! 😃

[Sol69]
1

I och med att det är arbetsdag för mig i morgon igen..  Får jag lov att säga god natt och sov gott.. Hoppas att den värsta påverkan från fullmånen är över snart.. 😴

Känner att jag behöver lite sömn som inte är påverkad av månens glans.. Märks att jag inte sover som jag brukar.. Men det är väl inte så lustigt att vi påverkas.. vi består ju av ca 90 procent vatten och ebb och flod påverkas ju av månen.. 😃🤦‍♂️

Natti natti på er alla.. 😴

Pagan
2

japp, så är det ju Sol, gubben erkände det idag att han minsann är starkt påverkad, inte en vettig natt på flera dagar.

Säger också godnatt, klockan ringer vid 4 så det gäller att få sovit lite innan dess. Svårt även för mig nu i dessa fullmånetider, Sade jag att jag läääängtar till semestern😛

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
1

Enligt programmet "Vetenskapens Värld  Sommar" som gick i måndags 22/7 (repris fredag 26/7 kl. 23.30 i svt 2) och det handlade om Månen så skulle månen inte påverka oss mer än vad en ärta gör!!!
Men vad vet de???!!!😉

Tarotstollan
2

Det regnar och åskan har mullrat och det blixtrar, så nu äntligen…..