Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarot-allmänt
Läst 745 ggr
Tarotstollan
2013-07-12 04:42
3

Dubbletter

Har du någon lek som du har dubbelt av eller kanske fler kopior?
I så fall hur kommer det sig?
Finns det någon lek som du skulle vilja ha dubbelt av?

Jag har 2 st. av Rider-Waite, den första leken köpte jag 1993 och sen fick jag möjligheten att köpa ett set 2010 och eftersom jag ville ha boken så köpte jag det.

Sen har jag också 2 st. Cosmic, den första köpte jag 2005 och för något år sedan fick jag en till av en kusin som inte ville ha sin längre.

Just nu vet jag inte om det finns någon som jag skulle vilja köpa dubblett av, det är roligare att köpa en ny än köpa en som jag redan har.
Däremot kan jag tänka att det säkert om många år skulle finnas någon jag skulle velat ha dubbelt av, (om jag slitit ut den första leken) men då kanske just den leken inte finns att få tag på mer!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
2013-07-12 07:53
3

Nej jag har inga dubletter men jag kan tänka mig att den dagen någon av mina lekar är för sliten kan det tänkas bli en ny lika dan. Har man hittat en lek vars bilder och så man klickar med vill iaf jag ogärna skiljas!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Sol69]
2013-07-12 09:04
3

Om man är väldigt nöjd med den och inte kan använda den längre pga att den börjar bli för sliten då kan de ju bli dubbelt annars tror jag det räcker med en av varje lek.. 🙂

Men börjar fundera på en till lek.. Har ju bara 3 stycken innan.. 😃

Men har en känsla av att en del har flera än så.. Tror att det blir som att köpa stenar man vill ha flera för att de är så fina.. 🤔

fridelfina
2013-07-12 10:26
3

Har ingen dublett, men som du säger är det kanske smart om man sliter ut leken och den inte finns kvar… Hm, tål att tänkas på…

Men å andra sidan om leken är utsliten kanske det är dags att växa ihop med någn ny för att utvecklas ännu mer?

Tarotstollan
2013-07-13 01:14
2

Läste om en inne på Aeclectic i går som hade över 600 lekar och ca 300 utav dem var dubbletter!🤪😮
Tänk i stället om h*n hade köpt 300 nya lekar istället, det hade ju varit mer förståeligt! 👍
Att h*n ville ha kopior på några lekar kan jag ju förstå, men inte på alla!
Men nu skrev h*n att h*on börjat fundera på att sälja en del av dubbletterna, tycker jag låter mer förnuftigt.

Skogshumblan
2013-07-13 08:04
1

OJ! ja det lät ju knepigt med alla de dubbletterna!

/ Skogshumblan

Tarotstollan
2013-07-13 17:58
1

Ja, det är ju så när de samlar och sen tror att de skall slita ut lekarna. Finns de som har 5 kopior också av samma lek. Fast några köper ju för att ev. kunna sälja några i framtiden och tjäna pengar när lekarna blir OOP (out of print)!

Skogshumblan
2013-07-13 18:00
1

Ja men det är en annan sak, men det är ssamtodogt lite väl mycket med 300 st lekar. Har man otur blir de ju inte "oop" på många många år.

/ Skogshumblan

Tarotstollan
2013-07-13 18:17
1

Ja du Humblan, det finns mycket konstigt, underligt och roligt att läsa där inne.

Fast ibland kan jag hitta små korn som jag kan sätta i praktik här inne!🙂