Annons:
Etikettmånadens-veckans-dagens-kort
Läst 913 ggr
Erus
2016-09-24 18:55

Personlighets- och själskort

Jag är ny gällande Tarot. Köpte en lek för 6 månader sedan cirka (Toth), och tycker att det har stämt in bra väldigt många gånger, senast när jag drog dagskort för i fredags, då var det klockrent!

Dock, undrar jag lite gällande själs- och personlighetskort. Då jag har 5 både som själs- och personlighetskortet, vad betyder det att ha samma kort istället för två olika? Personlighetskort om jag förstått det rätt ska vara just personlighetsdrag, vad som intresserar en och vilka lärdomar man får? Rätta mig gärna om jag tar fel.

Själskortet är det du är här för att göra? Vad som kommer får dig att må bra, lite som dharma eller?

Så om ni skulle tolka Nr. 5 Översteprästen som personlighets- själs kort, vad skulle ni säga då?

Annons:
Tarotstollan
2016-09-24 21:47
#1

Hej Erus och välkommen hit in till oss!👋

Vi har diskuterat en del av detta i tidigare trådar, så här är en länk till en som du kan titta lite på och se om du blir lite klokare!😉
http://tarot.ifokus.se/discussions/4d7133beb9cb46223304b439-tarot-och-astrologi?4d712566b9cb4621410494eb-1

Jag har personligen inte lärt mig så mycket om detta, jag vet vilka mina kort är men mer har jag inte satt mig in i.
Hoppas att någon som arbetat mera med detta, kan komma in och svara på dina frågor.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Erus
2016-09-24 23:24
#2

Tack för välkomnandet! 🙂 Jag ska titta till länken du länkade någon annan dag, känner att jag är ganska trött just nu och skulle inte få in så mycket i huvudet…

Men tack i alla fall!!

Upp till toppen
Annons: