Annons:
Etiketttolkningar
Läst 1445 ggr
Pati6946
2016-04-30 20:21

Tolkningshjälp av tarotkort

Hej,

Jag går igenom en jobbig period i mitt liv och min mamma som inte är nån expert med tarotkort men hon kan lite och är intuitiv bad mig dra 2 kort och ställa två frågor (inte på en gång utan var för sig om det nu spelar roll)

Min första fråga gällde min hälsa, om jag är fullt frisk och då fick jag Prins av bägare.

Den andra frågan gällde om jag kommer få barn med den man jag träffar nu, och då fick jag kortet Världen (the universe)

Enligt mamma var dessa två kort oerhört positiva och det svarar iprincip "ja, " på båda mina frågor. Med andra ord är jag frisk och kommer få barn med denna man.

Någon som är duktig och kan tolka mer ingående?  Jag har spått mig i Tarot hos en annan kvinna förut och hon sa också att jag skulle få barn med denna man… 
Jag vet inte hur mycket man kan lita på Tarot dock men önskar att det stämde. Vad har ni andra för uppfattning?

Tack alla fina där ute

Annons:
Tarotstollan
2016-04-30 20:51
#1

Vi hjälper gärna till med våra tolkningar men först vill vi se din egen tolkning av korten. Då det annars kan ses som en gratisläggning och det tillåter vi inte på denna sajt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pati6946
2016-04-30 21:01
#2

jaha , jag ber om ursäkt, det visste jag inte. 

Den tolkningen jag fick var av Prins av bägare att jag ska släppa min oro och gå vidare, ge mig hän.  Att min oro är obefogad.  och att det är ett positivt kort och i denna fråga jag hade om jag är frisk tolkas det som ett ja. Kan tycka det känns rätt i den tolkningen då jag haft nån form av ångest och fått för mig att jag kanske blivit sjuk och jag har ältat det i veckor.

Av universum kortet hade jag frågat om jag skulle få barn med mannen jag träffar nu och  fick jag tolkningen att allt kommer att uppfyllas det jag önskar. Att universumkortet innebär att jag når mitt mål och att jag får det jag vill ha. Att jag hamnar i min slutstation där allt faller på plats som det ska. Med andra ord skulle det betyda att jag får barn med denna man.

Så vad tror ni? :) Hoppas jag gjorde rätt nu

Pati6946
2016-04-30 21:18
#3

Oj jag missuppfattade kanske.. men ja jag uppfattar det jag fick tolkat som att det kan stämma. I och med att jag ältat och trott att jag är sjuk fast det inte finns nåt sånt bekräftat och dessutom känns den här mannen som den rätte. 

Jag tolkar dessa kort som att stora bra saker är på väg och att jag är frisk och inbillar mig sjukdom pga mycket stress jag vart med om senaste tiden kanske det utlöst nån form av ångest.

Men eftersom mamma inte är nåt proffs så vill man ju gärna veta vad andra tror om tolkningen samt hur rätt det brukar vara? Handlar det om min energi som går in i korten? Det guider vill säga mig, gör de det genom korten?

Tarotstollan
2016-04-30 22:28
#4

Först och främst så är ju tarotkortens tolkning inget som skall styra din värld eller dina tankar, bara ge dig vägledning.
Att ställa ja eller nej frågor och få svar på det genom korten brukar vara svårt. En del tolkare säger att det inte går, andra säger att det går men då får man vara en van tolkare.
Jag själv tolkar aldrig sådana frågor, utan försöker ändra formuleringen på min fråga  och använda fler kort i min fråga.

Du skriver Prins i Bägare och jag antar att det är det kortet som också kan kallas Knekt i vissa lekar.
Bägarkorten står ju för känslor och kärleken är ju en känsla men inte bara det, utan även alla sorters känslor.
Knekten kommer med ett glädjande budskap  och gläd dig och njut av stunden.
Fastna bara inte i dagdrömmeriet om saker som kanske är orealistiska utan välj det som är möjligt.

Världen är ett positivt kort som jag tolkar som att den ligger för dina fötter och den blir som du gör den till. Du har jobbat hårt och nu är det dags att gå vidare med dina planer.

Jag tycker att det är svårt att tolka så pass djupa frågor med bara ett kort på varje fråga och dessutom får jag en känsla av att du fastnat i dina tankar om just detta skall slå in eller ej. 
Ta det inte så allvarligt, tids nog får du se om det blir så eller ej. Lycka till!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pati6946
2016-05-02 10:37
#5

Tack det låter verkligen som det kan vara så. 
Jag försöker slappna av men manvill gärna tro på det :) Tack för att du tog dig tid att svara :)

Upp till toppen
Annons: